Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Opis bazy danych
Autor Wiadomość
Asantos 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 236
Skąd: Gniezno
  Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:24
Opis bazy danych
Tutaj znajdziesz szczegółowy opis całej bazy danych programu RPG Maker VX.

To na razie zalążek całego tematu.




I Bohaterowie


Opis:
Spoiler:


Ta zakładka pozwala ustawić dowolną ilość bohaterów (maksymalnie 999).
Możemy wprowadzić tutaj imię bohatera. W czasie gry może ono ulec zmianie. Wybieramy tu także klasę postaci dla bohatera. Klasę można wybrać poprzez rozwinięcie paska (wszystkie klasy zapisane są w zakładce numer dwa). W okienku "poziom" ustawiamy poziom dla bohatera (od tego poziomu rozpocznie on grę. Krzywa doświadczenia - to tutaj ustalamy próg doświadczenia dla bohatera. W okienku animacja i twarz, wybieramy z listy odpowiednią dla nas ikonę animacji (nie pojedynczą, a cały zestaw) oraz portret. W statystykach możemy ustawić kolejną krzywą - wzrostu statystyk naszego bohatera względem poziomu. Początkowe wyposażenie to ekwipunek, który będzie posiadał bohater od początku rozgrywki. Opcje to zestaw umiejętności dodatkowych:
- dwie bronie (brak tarczy),
- stały ekwipunek (nie można w cze gry zmieniać wyposażenia),
- autowalka (bohater walczy samodzielnie),
- silna obrona (???),
- wiedza o medycynie (regeneracja zdrowia względem czasu),
- wzrost krytyków (większa szansa na cios krytyczny).



Zdjęcie:
Spoiler:





Uzupełnienie:
Spoiler:




To są okna krzywej i sumy. Krzywa pokazuje, ile potrzeba doświadczenia na dany poziom, a suma ile na danym poziomie ma się zdobytego doświadczenia. Obydwie wartości można zmieniać suwakami u dołu.



II Klasy


Opis:
Spoiler:


Tutaj możemy ustalić dowolne klasy. Analogiczne do bohatera, nazywamy klasę i ustawiamy jej pozycję (???). Następnie za pomocą "haczyków" ustawiamy dostępny ekwipunek dla klasy. Każda klasa może zostać wyposażona w odporność na atrybut i stan. Oznacza to tyle, że atakowana z danego atrybutu lub wywierany na niej stan może zostać różnie przez nią przyjęty. Oznaczenia:
A: 2x obrażenia / B: 1,5x obrażenia / C: normalne obrażenia / D: połowa obrażeń / E: minimalne obrażenia / F: obrażenia leczą.
W lewym dolnym rogu możemy także ustalić, jakie umiejętności będą pojawiały się automatycznie u bohatera z daną klasą. Możemy także stworzyć "precyzyjną nazwę" dla umiejętności bohatera (w trakcie walki zamiast tego co w słowniku, to pojawi się "precyzyjna nazwa").



Zdjęcie:
Spoiler:





III Umiejętności

Opis:
Spoiler:


Tutaj możemy ustawić umiejętności dla bohatera. Wybieramy nazwę i ew. możemy dać opis, który będzie można zobaczyć w menu. Obieramy cel i miejsce użycia (menu, brak, walka i mieszane). Możemy też ustawić koszt many dla czaru, jego moc (czyli szanse trafienia) i szybkość (czyli kolejkę rzucania - im więcej tym szybciej go rzucisz w turze). Oczywiście co to za czar bez animacji. Możemy oczywiście w ogóle nie wybierać animacji lub wybrać animację normalnego ataku. Do czaru można także dopasować typowe zdarzenie. W wiadomości możemy wpisać to, co ma się pokazać po rzuceniu czaru. W razie lenistwa mamy 3 gotowe opcje. W statystykach ustawiamy kolejno: obrażenia, obronę (???), potęgowanie obrażeń (szybkość i inteligencja) - im więcej, tym większe obrażenia. Z prawej strony możemy ustawić atrybut dla czaru. Może to być np. ogień albo moc fizyczna oraz stan jaki wywoła lub odejmie. Obok statystyk możemy też ustawić, czy czar jest: atakiem fizycznym, zabiera przeciwnikowi manę, absorbuje ataki czy ignoruję obronę przeciwnika.



Zdjęcie:
Spoiler:





IV Przedmioty


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





V Bronie


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





VI Pancerze


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





VII Przeciwnicy


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





Uzupełnienie
Spoiler:





VIII Grupy przeciwników


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





IX Stany


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





X Animacje


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





XI Typowe zdarzenia


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





XII System


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:





XIII Słownik


Opis:
Spoiler:





Zdjęcie:
Spoiler:






Zdjęcie dodatkowe




Poprzez kliknięcie [ustaw maksymalną liczbę] pojawia nam się to okno, w którym wpisujemy liczbę od 1 do 999. Pamiętaj, że jeśli zmniejszysz liczbę przedmiotów i skasuje się ich kilka, to już ich nie odzyskasz!
________________________
Rebelianci łączcie się!
Ostatnio zmieniony przez Ayene Czw 19 Sie, 2010 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:33
Jak zwykle przydatne dla zielonych w Vx'ie. Gratuluję. Moze też napisze podobne tutki do Xp'eka.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:51
Asantos, ty to umiesz się rozpisać. :-)
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010 17:55
Wszystko ładnie zebrane i opisane. 100/10
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 13:15
Żesz ty ! :evil: Przez ciebie nie mam o czym poradnika pisac na twierdzę :boks: ;-)
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010 14:18
Silna obrona to chyba że nie dostaje krytyków. PS. Większości nie ma ;-(
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Critetus 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączyła: 15 Sie 2011
Posty: 11
Wysłany: Czw 10 Lis, 2011 09:38
Szkoda, że od "Przedmioty" w dół nie ma treści :(
A tak fajnie opisane... ;-(
________________________
Uśmiechnij się, jutro będzie gorzej...

Projekt: Kanashii ame
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 10 Lis, 2011 11:30
Critetus, zawsze można siebie wspomóc klikając prawym przyciskiem myszy na danym parametrze i wybrać 'What's This?'. Wówczas pojawi się niewielki dymek z opisem, co za co odpowiada ;-)
________________________


 
 
 
master miller 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 107
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 11:46
O prosze, pozwolę sobie zamieścić linka na swojej stronce do tego tematu, z pewnością się przyda nowicjuszom.
________________________
<----- Kliknij
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene