Zamknięty przez: Nhadala Nie 15 Sie, 2010 10:38 |
Jak zrobić scene(Np.Scene_Map)? |
Autor |
Wiadomość |
Dooz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 22
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:16
|
|
Jak zrobić scene(Np.Scene_Map)?
|
Cześć,mam pewien problem,otóż nie wiem jak zrobić scene i pokazywać w niej obrazki.
W rgss siedzę już dość długo,ale zawsze z tym miałem problem.
Wynagrodzenie za pomoc:Miejsce w credit's każdej mojej gry(No chyba że zapomnę.). |
________________________ Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
Lartarin
Ranga RM:
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 20 Wrz 2007 Posty: 233 Skąd: Ergard
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:41
|
|
|
-Stwórz New Eventa
-Event Comands 2 strona
-pierwszy po prawej od góry -> show picture (najlepiej na opacity 0)
-następnie przycisk niżej move picture i tu ustaw na opacity 255 oraz czas w jakim ma się pojawić obrazezek
-Zanikanie obrazka podobnie move picture opacity 0 i czas w jakim ma zaniknąć
-Później erase picture nr x i all ^^
Ale chaotycznie napisałam ^^
Pozdrawiam |
________________________
|
|
|
|
Colombos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 49
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:46
|
|
|
Sądzę, że chodziło mu raczej o pokazywanie obrazków w skrypcie.
Zobacz ten poradnik. Z jego pomocą nauczysz się tworzyć okna i pokazywać w nich tekst czy właśnie obrazki. |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Dooz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 22
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:58
|
|
|
Hmm,może bardziej zrozumiale to wytłumaczę.
Chodziło mi o to jak zrobić zwykłą Scene_Nazwa_Sceny, i do tego jak wywołać w niej obrazek bez robienia okienka np.
@obrazek = wywołanie obrazka |
________________________ Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 12:10
|
|
|
Najważniejsze dwie definicje w klasie Scene to definicja "main" i "update", czyli to, co się wczytuje i usuwa oraz to, co się aktualizuje.
Podejrzyj inne klasy Scene i sam zobacz z czego się składają.
Jeśli chcesz bezpośrednio w klasie wywołać obrazek bez okna to użyj np. na początku def main:
Kod: | @image = Sprite.new
@image.bitmap = RPG::Cache.picture("nazwa") |
gdzie nazwa to nazwa obrazka umieszczonego w folderze Graphics/Pictures
Umieszczając jednak obrazek należy go w odpowiednim momencie również usunąć:
lub
Kod: | @image.bitmap.dipose |
(na końcu def main). |
________________________
|
|
|
|
Dooz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 22
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 12:42
|
|
|
Super,działa,ale jak zrobić tak aby po naciśnięciu Esc(Escape) wychodziło Mi na mapę lub do menu? |
________________________ Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 14:35
|
|
|
W 'update' twojej sceny (update jest wywoływane w pętli 'loop do' w main) musisz umieścić warunek:
Kod: | if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Menu.new
end |
Pierwsza linijka to warunek sprawdzający, czy naciśnięto przycisk B (ESC). Druga to przeniesienie do nowej sceny. Możesz przed nią wstawić np. jakiś dźwięk (podpatrz w innych scenach). |
|
|
|
Dooz
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 22
|
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 15:45
|
|
|
Cytat: | Pierwsza linijka to warunek sprawdzający, czy naciśnięto przycisk B (ESC). Druga to przeniesienie do nowej sceny. Możesz przed nią wstawić np. jakiś dźwięk (podpatrz w innych scenach). |
Wiem,wiem,kiedyś Mi to tłumaczyłeś.
Cytat: | if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Menu.new
end |
Hmm,myślałem że będzie coś więcej,np. tak(Ze skryptu: Fantasy Bestiary):
Cytat: | def update_command
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Fantasy_Bestiary::BACK_TO_MENU ? Scene_Menu.new : Scene_Map.new
end |
Dzięki za pomoc,umieszczę was w credit's każdej mojej gry,w której sam robiłem scene_coś_tam. |
________________________ Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
|