Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Nie 15 Sie, 2010 10:38
Jak zrobić scene(Np.Scene_Map)?
Autor Wiadomość
Dooz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 22
  Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:16
Jak zrobić scene(Np.Scene_Map)?
Cześć,mam pewien problem,otóż nie wiem jak zrobić scene i pokazywać w niej obrazki.
W rgss siedzę już dość długo,ale zawsze z tym miałem problem.

Wynagrodzenie za pomoc:Miejsce w credit's każdej mojej gry(No chyba że zapomnę.).
________________________
Piszę poprawnie po polsku
.

:witch: :killer:
 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:41
-Stwórz New Eventa
-Event Comands 2 strona
-pierwszy po prawej od góry -> show picture (najlepiej na opacity 0)
-następnie przycisk niżej move picture i tu ustaw na opacity 255 oraz czas w jakim ma się pojawić obrazezek
-Zanikanie obrazka podobnie move picture opacity 0 i czas w jakim ma zaniknąć
-Później erase picture nr x i all ^^

Ale chaotycznie napisałam ^^
Pozdrawiam
________________________

 
 
 
Colombos 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 49
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:46
Sądzę, że chodziło mu raczej o pokazywanie obrazków w skrypcie.
Zobacz ten poradnik. Z jego pomocą nauczysz się tworzyć okna i pokazywać w nich tekst czy właśnie obrazki.
 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:50
Nie zbyt rozumiem, ale chodzi ci o to jak wywołać scene ?
np.: $scene = Scene_Map.new
?
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Dooz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 22
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 11:58
Hmm,może bardziej zrozumiale to wytłumaczę.

Chodziło mi o to jak zrobić zwykłą Scene_Nazwa_Sceny, i do tego jak wywołać w niej obrazek bez robienia okienka np.
@obrazek = wywołanie obrazka
________________________
Piszę poprawnie po polsku
.

:witch: :killer:
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 12:10
Najważniejsze dwie definicje w klasie Scene to definicja "main" i "update", czyli to, co się wczytuje i usuwa oraz to, co się aktualizuje.

Podejrzyj inne klasy Scene i sam zobacz z czego się składają.
Jeśli chcesz bezpośrednio w klasie wywołać obrazek bez okna to użyj np. na początku def main:
Kod:
@image = Sprite.new
@image.bitmap = RPG::Cache.picture("nazwa")

gdzie nazwa to nazwa obrazka umieszczonego w folderze Graphics/Pictures

Umieszczając jednak obrazek należy go w odpowiednim momencie również usunąć:
Kod:
@image.dispose

lub
Kod:
@image.bitmap.dipose

(na końcu def main).
________________________


 
 
 
Dooz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 22
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 12:42
Super,działa,ale jak zrobić tak aby po naciśnięciu Esc(Escape) wychodziło Mi na mapę lub do menu?
________________________
Piszę poprawnie po polsku
.

:witch: :killer:
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 14:35
W 'update' twojej sceny (update jest wywoływane w pętli 'loop do' w main) musisz umieścić warunek:
Kod:
if Input.trigger?(Input::B)
  $scene = Scene_Menu.new
end

Pierwsza linijka to warunek sprawdzający, czy naciśnięto przycisk B (ESC). Druga to przeniesienie do nowej sceny. Możesz przed nią wstawić np. jakiś dźwięk (podpatrz w innych scenach).
 
 
 
Dooz 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 22
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010 15:45
Cytat:
Pierwsza linijka to warunek sprawdzający, czy naciśnięto przycisk B (ESC). Druga to przeniesienie do nowej sceny. Możesz przed nią wstawić np. jakiś dźwięk (podpatrz w innych scenach).


Wiem,wiem,kiedyś Mi to tłumaczyłeś.

Cytat:
if Input.trigger?(Input::B)
$scene = Scene_Menu.new
end


Hmm,myślałem że będzie coś więcej,np. tak(Ze skryptu: Fantasy Bestiary):
Cytat:
def update_command
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.cancel_se)
$scene = Fantasy_Bestiary::BACK_TO_MENU ? Scene_Menu.new : Scene_Map.new
end


Dzięki za pomoc,umieszczę was w credit's każdej mojej gry,w której sam robiłem scene_coś_tam.
________________________
Piszę poprawnie po polsku
.

:witch: :killer:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene