Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 18 Sie, 2010 09:03
Pociski
Autor Wiadomość
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 16:18
Pociski
okey krótko i na temat.
Potrzebuje namiary na jakiegoś tutka lub kogoś kto mi wytłumaczy jak zrobić pociski w RMVX.
czyli event który leci od playera w kierunku X i leci leci aż w coś uderzy i wtedy z tym w co uderzy dzieje sie to i tamto.

od razu mówie instrukcje musza być dość szczegółowe bo mam mnie upuściła jak byłem małym i ogólniki kiepsko do mnie trafiają. po za tym w RPG makerze jestem nowy.

skrypty odpadają bo nie wiedziałbym co z nimi zrobić.

instrukcje co do konkretnych elementów/zakładek powinny być nazywane po ich angielskich odpowiednikach po taką też mam wersje RM.

aha, bym zapomniał

Prosze! :(
 
 
kamillo112 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 262
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 16:48
Morze jakiegoś ABS'a użyj?
tam powinna być ta opcja
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 17:56
http://www.ultimateam.pl/...?t=2072&start=0 tu jest ABS , przeszukaj skrypt i nauczysz się jak to robić
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
radek02 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 257
Skąd: klikasz ?
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 19:11
albo tutki na twierdz ( XP > strzelanie jak w comando xpp )
________________________
2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]

Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610
 
 
 
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 19:58
jedyne ABSy jakie znam to te w moim samochodzie. nie wiem co to jest w kontekście RPG makera.

Skrypt jak mówiłem odpada, nie po to człowiek buli kasę na program do robienia gier by się po tym uczyć programować. jak mam się uczyć programować w RPG Makerze to równie dobrze mogę go olać i kase wydać na kurs C++ albo C#.

tutek na twierdzy widziałem i czytałem. raz że facet używa nieznanych mi nazw i pojęć (używa tych z jakiegoś dziwnego spolszeczenia a ja mam wersje angielską)
dwa że właśnie używa ogólników które nic mi nie mówią.

oddałbym lewą nogę(w której mam drut od kolana do stopy) i lewe jajko(którego nie mam w ogóle) żeby jakaś przyjazna dusza wzięła mnie pod swoje skrzydła i nauczyła różnych rzeczy via GG

swoją drogą - witam mojego imiennika! Radki to super chłopaki (no może z pominięciem Sikorskiego i Pazury - jeden wannabie polityk drugi wannabie aktor)
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 21:13
ABS > Adventure battle system. Gościu używa tych nazw bo istnieje pol. Nielegalna wersja makera
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 21:44
o! jako łatka? czy full download? a jak z bugami? 100% sprawna czy sie sypię?
i poproszę link jeśli można do w/w.
google wypluł mi jakieś brednie jak wpisałem "RPG maker VX PL spolszczenie".
 
 
cj2 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 261
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 10:40
W downloadzie znajdziesz na rpgmaker.pl , więcej nie dam bo zbanują, i ma pełno bugów oraz to full download
________________________
Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 13:58
Może to trochę pomoże:
http://www.youtube.com/watch?v=AZzq8Po8hE8
________________________


 
 
 
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 22:38
niestety niebardzo.
no dobra to inaczej:
czy znacie jakiś sposób za pomocą eventów by bohater przeniósł event w dane miejsce?
np przed nim.

tzn taka symulacja "budowania".
że bohater staje, naciska klawisz i przed nim pojawia sie dany obiekt (czyli event).
troche jak stawianie bomb w bomber-manie jeśli ktoś wie co mam na myśli
 
 
RATI 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 72
Skąd: Lubin
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 00:22
To są podstawy zabawy ze zmiennymi. Opiszę ci pokrótce przykład jak zrobić coś takiego.

Tak wygląda przykładowy event.
Spoiler:




Po kolei, tworzymy event. Tak jak na screenie ustawiamy mu trigger na parallel Process. Następnie tworzymy dwie zmienne, które na bieżąco będą sprawdzać położenie X oraz Y gracza. Potem ustawiamy warunek "jeśli gracz naciśnie dany przycisk to..." (w tym przypadku C - odpowiada klawiszowi Enter). No i teraz w tym przykładzie chcemy aby po naciśnięciu klawisza przed bohaterem pojawił się głaz (odległość 1 pola od bohatera). Więc musimy sprawdzić w którą stronę patrzy nasz bohater. Tworzymy kolejne warunki odpowiadające każdemu kierunkowi i tworzymy dwie nowe zmienne, które będą przyjmować wartości pomocnicze, za pomocą których przetransferujemy event w dane miejsce. Tak więc kiedy bohater patrzy w prawo współrzędna Y eventu będzie się równać Y bohatera, natomiast by określić współrzędną X eventu posiłkujemy się zmienną pomocniczą.

Czyli zmienna "X zmienne" = zmiennej "X gracza" (przyrównujemy wartości)
zmienna "X zmienne" += 1 (zwiększamy wartość X o 1 dzięki czemu event pojawi się na prawo od bohatera, czyli tuż przed nim)
Następnie ustalamy nowe położenie eventu ("set event location") i wybieramy opcje ustalenia współrzędnych za pomocą zmiennych. Jako współrzędną X ustawiamy zmienną "X zmienne", a jako Y zmienną "Y gracza".

Analogicznie postępujemy w przypadku reszty warunków. Jeżeli event ma się pojawiać na polu w którym znajduje się bohater pomijamy warunki sprawdzające kierunek w który patrzy nasz bohater i po prostu po naciśnięciu danego klawisza od razu ustawiamy położenie eventu za pomocą zmiennych na X - "X gracza" oraz Y - Y gracza".
Równie dobrze można zwiększyć odległość aby event pojawiał się dwa, trzy itd pola dalej niż bohater. W tym celu po prostu zamiast +/- 1 przy ustalaniu wartości zmiennych pomocniczych ustawiamy +/- 2, 3, 4...itd

Mam nadzieję że o to ci chodziło i że dość zrozumiale to opisałem ;d
________________________
https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
 
 
irbis 



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 13
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 09:02
Cytat:
Mam nadzieję że o to ci chodziło i że dość zrozumiale to opisałem ;d


po długim boju udało mi się. z tą różnicą że musiałem podzielić treść event na dwie części:
części w common eventcie i części w zwykłym - inaczej klawisz nie działał (nie wiem dlaczego)
bardzo ci dziękuje - bo już naprawdę szlag mnie trafiał. bez ciebie nie dał bym rady (nota bene chyba jedyna właściwa odpowiedź jaką otrzymałem w tym topicu)

dziękuje!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene