Zamknięty przez: Ayene Sro 18 Sie, 2010 09:03 |
Pociski |
Autor |
Wiadomość |
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 16:18
|
|
Pociski
|
okey krótko i na temat.
Potrzebuje namiary na jakiegoś tutka lub kogoś kto mi wytłumaczy jak zrobić pociski w RMVX.
czyli event który leci od playera w kierunku X i leci leci aż w coś uderzy i wtedy z tym w co uderzy dzieje sie to i tamto.
od razu mówie instrukcje musza być dość szczegółowe bo mam mnie upuściła jak byłem małym i ogólniki kiepsko do mnie trafiają. po za tym w RPG makerze jestem nowy.
skrypty odpadają bo nie wiedziałbym co z nimi zrobić.
instrukcje co do konkretnych elementów/zakładek powinny być nazywane po ich angielskich odpowiednikach po taką też mam wersje RM.
aha, bym zapomniał
Prosze! :( |
|
|
|
kamillo112
Preferowany:
Pomógł: 33 razy Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 262
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 16:48
|
|
|
Morze jakiegoś ABS'a użyj?
tam powinna być ta opcja |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
radek02
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 257 Skąd: klikasz ?
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 19:11
|
|
|
albo tutki na twierdz ( XP > strzelanie jak w comando xpp ) |
________________________ 2009-10-12 - dzień , od którego jestem uczestnikiem na polskiej scenie RPG Makera [/b]
Dołącz do grupy makerowiczów na nk ! http://nk.pl/#grupy/29610 |
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 19:58
|
|
|
jedyne ABSy jakie znam to te w moim samochodzie. nie wiem co to jest w kontekście RPG makera.
Skrypt jak mówiłem odpada, nie po to człowiek buli kasę na program do robienia gier by się po tym uczyć programować. jak mam się uczyć programować w RPG Makerze to równie dobrze mogę go olać i kase wydać na kurs C++ albo C#.
tutek na twierdzy widziałem i czytałem. raz że facet używa nieznanych mi nazw i pojęć (używa tych z jakiegoś dziwnego spolszeczenia a ja mam wersje angielską)
dwa że właśnie używa ogólników które nic mi nie mówią.
oddałbym lewą nogę(w której mam drut od kolana do stopy) i lewe jajko(którego nie mam w ogóle) żeby jakaś przyjazna dusza wzięła mnie pod swoje skrzydła i nauczyła różnych rzeczy via GG
swoją drogą - witam mojego imiennika! Radki to super chłopaki (no może z pominięciem Sikorskiego i Pazury - jeden wannabie polityk drugi wannabie aktor) |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 21:13
|
|
|
ABS > Adventure battle system. Gościu używa tych nazw bo istnieje pol. Nielegalna wersja makera |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Pon 16 Sie, 2010 21:44
|
|
|
o! jako łatka? czy full download? a jak z bugami? 100% sprawna czy sie sypię?
i poproszę link jeśli można do w/w.
google wypluł mi jakieś brednie jak wpisałem "RPG maker VX PL spolszczenie". |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 10:40
|
|
|
W downloadzie znajdziesz na rpgmaker.pl , więcej nie dam bo zbanują, i ma pełno bugów oraz to full download |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010 22:38
|
|
|
niestety niebardzo.
no dobra to inaczej:
czy znacie jakiś sposób za pomocą eventów by bohater przeniósł event w dane miejsce?
np przed nim.
tzn taka symulacja "budowania".
że bohater staje, naciska klawisz i przed nim pojawia sie dany obiekt (czyli event).
troche jak stawianie bomb w bomber-manie jeśli ktoś wie co mam na myśli |
|
|
|
RATI
Preferowany:
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Cze 2010 Posty: 72 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 00:22
|
|
|
To są podstawy zabawy ze zmiennymi. Opiszę ci pokrótce przykład jak zrobić coś takiego.
Tak wygląda przykładowy event.
Po kolei, tworzymy event. Tak jak na screenie ustawiamy mu trigger na parallel Process. Następnie tworzymy dwie zmienne, które na bieżąco będą sprawdzać położenie X oraz Y gracza. Potem ustawiamy warunek "jeśli gracz naciśnie dany przycisk to..." (w tym przypadku C - odpowiada klawiszowi Enter). No i teraz w tym przykładzie chcemy aby po naciśnięciu klawisza przed bohaterem pojawił się głaz (odległość 1 pola od bohatera). Więc musimy sprawdzić w którą stronę patrzy nasz bohater. Tworzymy kolejne warunki odpowiadające każdemu kierunkowi i tworzymy dwie nowe zmienne, które będą przyjmować wartości pomocnicze, za pomocą których przetransferujemy event w dane miejsce. Tak więc kiedy bohater patrzy w prawo współrzędna Y eventu będzie się równać Y bohatera, natomiast by określić współrzędną X eventu posiłkujemy się zmienną pomocniczą.
Czyli zmienna "X zmienne" = zmiennej "X gracza" (przyrównujemy wartości)
zmienna "X zmienne" += 1 (zwiększamy wartość X o 1 dzięki czemu event pojawi się na prawo od bohatera, czyli tuż przed nim)
Następnie ustalamy nowe położenie eventu ("set event location") i wybieramy opcje ustalenia współrzędnych za pomocą zmiennych. Jako współrzędną X ustawiamy zmienną "X zmienne", a jako Y zmienną "Y gracza".
Analogicznie postępujemy w przypadku reszty warunków. Jeżeli event ma się pojawiać na polu w którym znajduje się bohater pomijamy warunki sprawdzające kierunek w który patrzy nasz bohater i po prostu po naciśnięciu danego klawisza od razu ustawiamy położenie eventu za pomocą zmiennych na X - "X gracza" oraz Y - Y gracza".
Równie dobrze można zwiększyć odległość aby event pojawiał się dwa, trzy itd pola dalej niż bohater. W tym celu po prostu zamiast +/- 1 przy ustalaniu wartości zmiennych pomocniczych ustawiamy +/- 2, 3, 4...itd
Mam nadzieję że o to ci chodziło i że dość zrozumiale to opisałem ;d |
________________________ https://www.facebook.com/...122840511098876 - dołącz do grupy gry Magiczna Wieża[VX] na fb i śledź na bieżąco postęp prac nad projektem :P
|
|
|
|
irbis
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 09:02
|
|
|
Cytat: | Mam nadzieję że o to ci chodziło i że dość zrozumiale to opisałem ;d |
po długim boju udało mi się. z tą różnicą że musiałem podzielić treść event na dwie części:
części w common eventcie i części w zwykłym - inaczej klawisz nie działał (nie wiem dlaczego)
bardzo ci dziękuje - bo już naprawdę szlag mnie trafiał. bez ciebie nie dał bym rady (nota bene chyba jedyna właściwa odpowiedź jaką otrzymałem w tym topicu)
dziękuje! |
|
|
|
|