Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010 09:02
Spróbuj ten skrypcik:
Spoiler:
Kod:
#=======================================================
# Skrypt "siadania" [VX] ;)
# by Ayene
# 06.09.2010
#=======================================================
# By skrypt działał poprawnie, bohaterowi należy ustawić charset pojedynczy,
# czyli jego nazwa powinna zostać poprzedzona znakiem $.
# W folderze z charsetami należy umieścić ponadto grafikę bohatera siedzącego.
# Przykładowo:
# gdy plik z characterem nazywa się '$Ralph.png', grafika z siedzącą postacią
# powinna mieć nazwę '$Ralph_sit.png'
#
# Użyj CTRL, by usiąść :>
#=======================================================
class Game_Temp
attr_accessor :sitting
alias ayene_gmtemp_ini initialize
def initialize
ayene_gmtemp_ini
@sitting = false
end
end
#=======================================================
class Scene_Map < Scene_Base
alias ayene_scmap_update update
def update
ayene_scmap_update
if Input.trigger?(Input::CTRL)
if $game_temp.sitting == false
return false if $game_player.moving? or $game_map.interpreter.running?
actor_id = $game_party.members[0].id
@actor = $data_actors[actor_id]
@character_name = @actor.character_name
@character_index = @actor.character_index
@face_name = @actor.face_name
@face_index = @actor.face_index
$game_party.members[0].set_graphic(@character_name + "_sit", @character_index, @face_name, @face_index)
$game_player.refresh
$game_temp.sitting = true
else
return false if $game_player.moving? or $game_map.interpreter.running?
$game_party.members[0].set_graphic(@character_name, @character_index, @face_name, @face_index)
$game_player.refresh
$game_temp.sitting = false
@time = 0
end
end
end
end
#=======================================================
class Game_Player < Game_Character
alias ayene_gmplay_movable? movable?
def movable?
return false if $game_temp.sitting
return ayene_gmplay_movable?
end
end
W folderze Grphics/Characters umieść poniższe graficzki:
Spoiler:
$ralph.png
$ralph_sit.png
Swojemu bohaterowi, który chodzi po mapie ustaw grafikę pierwszą.
Wciskając CTRL na mapie, zmienia się grafika bohatera i siada na ziemi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum