Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 22 Paź, 2010 20:13
Bestiariusz i ABS
Autor Wiadomość
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 10:03
Bestiariusz i ABS
Witam!
Mam problem gdyż chciałem do swojej gry wkleić bestiariusz z tego wątku:
Kod:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2003

Ale używam także Blizz ABS, dlatego nie pojawiają się informacje po pokonaniu potwora w książce. Oto link do ABS'a:
Kod:
http://forum.chaos-project.com/index.php?topic=106.0

Używam najnowszej wersji skryptu i angielskiego rmxp.

Z góry dziękuję - Fushigi.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 11:29
Wejdź w skrypt Bestiariusza i znajdź:
Kod:
enemy = Game_Enemy_Book.new(enemy_id)

zamień na:
Kod:
enemy = Game_Enemy.new($data_enemies[enemy_id])


Następnie wejdź w skrypt '(Blizz-ABS) Script' i znajdź w nim definicję 'def remove_enemy(enemy)'. Np. w linijce za:
Kod:
$game_party.actors.each {|actor|
          # increase EXP except if actor can't get EXP
          actor.exp += enemy.exp unless actor.cant_get_exp?}

dodaj:
Kod:
$game_party.add_enemy_info(enemy.id, 0)
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 11:50
Więc tak, mam dalej problem tylko że teraz gdy zabijam jednego ducha (na planszy są dwa) klikam F5 (Klawisz wywołujący skrypt) i wszystko działa. Zabijam drugiego i wyskakuje error coś tam coś tam 63 linika która jest:

Kod:
   next if enemy.name == ""


P.S Problem ten dotyczy tylko duchów, np na drugiej planszy są trzy nimfy leśne - wszystkie pokonałem i nic się specjalnego nie dzieje wszystko dobrze chodzi.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 12:12
Widocznie to już problem z Twoim projektem. Najlepiej będzie jak go zhostujesz np. na www.mediafire.com i wyślesz mi link albo na PW, albo wkleisz go tutaj. Wówczas będę mogła zobaczyć, co dokładnie się dzieje.
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 12:35
Ślę Ci linka na pw.
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 12:53
A spróbuj przed tą linijką, w której wyskakuje Tobie błąd, wpisać:
Kod:
return if enemy == nil
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 13:05
Dzięki wielka jesteś! ^^
Ładnie działa dziękuję za pomoc, lecz mam jeszcze takie jedno pytanie - jak na tym ABS'ie ustawić respawn ? Żeby się odradzały po jakimś czasie potworki?
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 13:49
W Konfiguracji znajdź:
Kod:
    # how much time will pass until an enemy respawns (0 for no respawn)
    RESPAWN_TIME = 0
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 17:03
Przepraszam, jeszcze jedno pytanie - jak dodać umiejętność w Blizz ABS ?
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 19:37
A nie ustawia się tego normalnie w bazie danych w zakładce "Skills"? Raczej tak ;-)
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 19:42
No tak ustawiłem ale co dalej? Próbowałem już chyba wszystkich sposobów które znam (czyli 2-3 :D) ale nic nie pomaga.
________________________
 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 19:54
Po pierwsze, w zakładce skills (podpatrz jak zrobione są inne skille, musi mieć ustawiony scope, occassion itd), a po drugie, w zakładce class (ustaw w klasie swojego bohatera).
 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pią 10 Wrz, 2010 21:29
No tak - dodałem ale jak go użyć np podczas walki? No bo nie rozumiem jeszcze jak to robić i tego ABS'a nie czaję...
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 11 Wrz, 2010 01:41
Przede wszystkim przy tym ABSie nie można ożywać innego CMSa, gdyż blokuje menu. Wyrzuć zatem CMSa i włączając ESC przejdź do 'Hotkeys'... tam przyporządkuj kolejne umiejętności do pozycji: 1 - 0 na klawiaturze. Używasz ich oczywiście, wciskając odpowiednią cyfrę.
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Sob 11 Wrz, 2010 11:26
No i dalej mam problem, nie wiem czy ja mam takie szczęście czy coś schrzaniłem w projekcie nie wiem ale się hotkey nie chcą za Chiny przypisać... Klikam wszystko co możliwe mało klawiatury nie rozwaliłem się tak zdenerwowałem ale nic dalej nic...
________________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene