Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 05 Lis, 2010 20:32
Respawn potworów
Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
  Wysłany: Wto 02 Lis, 2010 18:07
Respawn potworów
Ech... Mój pierwszy post na forum, a już zaczynam od problemu...
A mianowicie: chodzi mi o to, jak zrobić, by po zabiciu potwora, ten znikał a po danym czasie pojawiał się znów. Próbowałem już ze zmiennymi, warunkami, zdarzeniami, typowymi zdarzeniami i nic... Albo da się przechodzić, ale potwór nie znika, albo potwór znika i nie da się przechodzić, albo znika i da się przechodzić, ale przy kliknięciu spacji atakuje...
Gdyby ktoś może miał pomysł jak można taki "myk" zrobić, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)
 
 
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
Wysłany: Wto 02 Lis, 2010 18:10
Ale powiedz mi, używasz ABS'a na zdarzeniach czy poprostu podchodzi do cbie potworek i rozpoczyna się walka ?
________________________



 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 15:58
Całość jest uruchamiana na wciśnięcie spacji. Podchodzę - klik - walka.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 16:11
To dajesz zdarzenie jeśli wygrasz walkę to :
Główny przełącznik A na ON
Robisz drugą stronę i dajesz równoległe zdarzenie. Dajesz w nim czekaj np. 300 a potem główny przełącznik A na OFF. Na 100% zadziała.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 18:03
Wygląda na to, ze nie tak do końca 100%...
Albo ja nie potrafię czegoś zrozumieć, albo nie da rady zaatakować zdarzenia :)

Jeśli zaś 2 stronę ustawię na "jeśli przełącznik A jest ON" to da się atakować, ale wróg nie znika.
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 18:12
Masz tu demo, przygotowane dla innego użytkownika, ale działa :I
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 18:21
Niestety, ale wygląda na to, że projekt był w starszej wersji makera :/
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 18:26
Nie w starszej, lecz angielskiej >_> nie wiem czy używasz polskiego makera, ale polecam ci zmienić wersję tego co ci dałem i całość będzie działała. To przecież żaden problem.
Wejdź w folder z demem i otwórz "Game.ini"
Spoiler:

[Game]
RTP=RPGVX
Library=RGSS202E.dll
Scripts=Data\Scripts.rvdata
Title=Dla Majstera


Tak to wygląda.

Ten kawałek:
Spoiler:

Library=RGSS202E.dll


Zmień na wersję której ty używasz...widnieje ona w innych twoich projektach właśnie w "Game.ini", chodzi o część "RGSS202E.dll"

Jeżeli nie rozumiesz, przeczytaj ten poradnik:
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2583

Roboty nie ma dużo, a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 18:34
Zmieniam, zmieniam, zapisuję a i tak nic to nie daje...
Nie możesz po prostu skopiować tego kawałka?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 03 Lis, 2010 19:17
Angius, jeśli nie opanujesz podstaw, to nici z dalszego robienia gier. Przeczytaj tutorial, do którego odsyła Ciebie Yoroiookami i otwórz demo, które dla Ciebie przygotował.
________________________


 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010 18:38
Zwracam honor, pomijałem jeden istotny punkt :)
Mam tylko jeden maleńki problem... Stosując tę metodę, gdy zabiję jednego potwora, znika cała reszta. To logiczne, bo bazują na jednym przełączniku. Ale czy dałoby się zrobić coś, żeby owe potwory znikały pojedynczo, bez konieczności tworzenia osobnego przełącznika do każdego z nich?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010 18:52
Nie wiem czy to zadziała ale użyj Głównego Przełącznika
________________________



 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 05 Lis, 2010 18:57
Dzięki! :D
Z głównym od razu działa lepiej :)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene