Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
System głodu i pragnienia
Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
  Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 13:07
System głodu i pragnienia
~System głodu i pragnienia~

Krótki opis:
Widziałem na forum już wiele próśb o jakiś system głodu i pragnienia. W jednym z tematów zauważyłem linki, które podała Ayene i postanowiłem przetłumaczyć ów skrypt dla potrzeb szerszej publiki, również nieanglojęzycznej :)

Funkcje skryptu (jeśli postać zbyt głodna):
- Zmniejsza statystyki postaci
- Uniemożliwia bieganie
- Zabija
Pozostałe funkcje:
- Przedmioty redukujące głód/pragnienie
- Dodanie głodu/pragnienia przy ataku, użyciu umiejętności, obronie, skoku...
- Naliczanie wg. liczby kroków
- Ujmowanie poprzez zdarzenie (np. oazy, źródełka)

Autor skryptu:
Jet10985 (Jet)

Kompatybilność:
O ile się nie mylę, tylko VX. Ale nie sprawdzałem na XP

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#===============================================================================
# Hunger/Thirst Factor
# By Jet10985 (Jet)
#===============================================================================
# This script will add a hunger and/or thirst factor to every actor. These
# can effect a lot of things, such as stats in battle, disabling dashing, or
# even life or death.
# This script has: 32 customization option.
#===============================================================================
# Overwritten Methods:
# None
#-------------------------------------------------------------------------------
# Aliased methods:
# Game_Actor: initialize
# Game_Character: jump, increase_steps
# Game_Player: dash?
# Scene_Battle: execute_action_attack, execute_action_skill, execute_action_item,
# execute_action_guard, execute_action_wait, execute_action_escape
# Game_Battler: item_effect, apply_state_changes, atk, def, agi, spi
# Window_Status: refresh
# Scene_Base: update
#===============================================================================

=begin

Komendy do wstawienia w zdarzeniach:

change_hunger(actor, amount)
change_thirst(actor, amount)

actor = członek drużyny, któremu chcecie zmienić daną wartość
amount = o ile chcecie ją zmienić
Ta metoda ODEJMUJE od paska głodu/pragnienia. Jeśli chcecie DODAĆ wprowadźcie wartość ujemną (np. -100)


Aby sprawić, że dany przedmiot redukuje głód/pragnienie wprowadźcie w notatkach co następuje:

<hunger ##>
<thirst ##>
## = o ile chcecie zmniajszyć głód/pragnienie.


To check hunger/thirst, you much use slightly more scripting method such as:
(Aby sprawdzić głód/pragnienie musisz użyć nieco więcej skryptów takich jak:)

Równe:
$game_party.members[actor].hunger == amount

Większe lub równe:
$game_party.members[actor].hunger >= amount

Mniejsze lub równe:
$game_party.members[actor].hunger <= amount

Większe:
$game_party.members[actor].hunger > amount

Mniejsze:
$game_party.members[actor].hunger < amount

UWAGA: Aby sprawdzić pragnienie po prostu zamień "hunger" na "thirst".

actor = ID aktora, któremu chcece sprawdzić głód/pragnienie.
amount = z jaką ilością głodu/pragnienia chcesz porównywać

=end


module HungerThirst

# Chcesz używać współczynnika głodu?
USE_HUNGER = true

# Chcesz używać współczynnika pragnienia?
USE_THIRST = true

# Jaki jest maksymalny głód?
MAX_HUNGER = 200

# Jakie jest maksymalne pragnienie?
MAX_THIRST = 2000

# Czy postać, której głód/pragnienie przekroczy maksa umiera?
DIE_ON_MAX_HUNGER_OR_THIRST = true

# If the above is set to true, when the dead character is revived
# (jeśli powyższe jest true, to kiedy martwa postać zmartwychwstanie,)
# how much hunger/thirst will be taken away?
# (Ile głodu/pragnienia będzie ujęte?)
REVIVED_HUNGER_LOWER = 500
REVIVED_THIRST_LOWER = 300

# Ile głodu będzie dodawane co krok?
STEP_HUNGER_ADDED = 50

# Ile pragnienia będzie dodawane co krok?
STEP_THIRST_ADDED = 1

# Czy dodawać graczowi pragnienie/głód gdy skacze?
JUMP_SYSTEM_COMPATABILITY = true

# Ile głodu dodawać co skok?
JUMP_HUNGER_ADDED = 2

# Ile pragnienia dodawać co skok?
JUMP_THIRST_ADDED = 2

# Ile musi wynosić głód, by postać nie mogła biegać?
# Uwaga: I tak nie będą w stanie biegać, jeśli wyłączyłeś tę opcję.
NO_DASH_HUNGER = 1000

# Jak wyżej, tyle, ze dla pragnienia.
NO_DASH_THIRST = 750

# Czy chcesz, by pragnienie/głód zmniejszał statystyki?
AFFECT_STATS = true

# Ile musi wynosić głód, by spadały statystyki?
LOWER_STATS_HUNGER = 500

# Ile musi wynosić pragnienie, by spadały statystyki?
LOWER_STATS_THIRST = 400

# Mnożnik statystyk, jeśli postać jest zbyt głodna.
# ATK DEF SPI AGI
HUNGER_LOWERED_STATS = [0.8, 0.8, 0.8, 0.8]

# Mnożnik statystyk, jeśli jest zbyt spragniona.
# ATK DEF SPI AGI
THIRST_LOWERED_STATS = [0.9, 0.9, 0.9, 0.9]

# Czy chcesz by walka podnosiła poziom głodu/pragnienia?
BATTLE_ACTIONS_AFFECT = true

# O ile wzrasta głód/pragnienie podczas ataku.
ATTACK_HUNGER_RAISE = 10
ATTACK_THIRST_RAISE = 7

# O ile wzrasta głód/pragnienie przy użyciu umiejętności.
SKILL_HUNGER_RAISE = 8
SKILL_THIRST_RAISE = 6

# O ile wzrasta przy obronie.
GUARD_HUNGER_RAISE = 5
GUARD_THIRST_RAISE = 4

# How much using an item will affect hunger/thirst.
ITEM_HUNGER_RAISE = 2
ITEM_THIRST_RAISE = 1

# I o ile wzrasta przy próbie ucieczki.
ESCAPE_HUNGER_RAISE = 5
ESCAPE_THIRST_RAISE = 6

# A także o ile wzrasta przy czekaniu.
WAIT_HUNGER_RAISE = 2
WAIT_THIRST_RAISE = 2

end

#===============================================================================
# NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA, ZE WIESZ, CO ROBISZ.
#===============================================================================
class Game_Actor

attr_accessor :hunger
attr_accessor :thirst

alias jet5482_initialize initialize unless $@
def initialize(*args)
jet5482_initialize(*args)
@hunger = 0
@thirst = 0
end
end

class Game_Interpreter

include HungerThirst

def change_hunger(actor, amount)
$game_party.members[actor].hunger -= amount
if $game_party.members[actor].hunger > MAX_HUNGER
$game_party.members[actor].hunger = MAX_HUNGER
elsif $game_party.members[actor].hunger < 0
$game_party.members[actor].hunger = 0
end
end

def change_thirst(actor, amount)
$game_party.members[actor].thirst -= amount
if $game_party.members[actor].thirst > MAX_THIRST
$game_party.members[actor].thirst = MAX_THIRST
elsif $game_party.members[actor].thirst < 0
$game_party.members[actor].thirst = 0
end
end
end

module Jet

def self.check_tag_number(obj, tag)
obj.note.split(/[\r\n]+/).each { |notetag|
case notetag
when tag
@result = $1.to_i
end }
return @result
end
end

module RPG
class UsableItem

def lower_hunger
if @hunger.nil?
txt = Jet.check_tag_number(self, /<(?:hunger)[ ]*(\d+)>/i)
@hunger = txt.nil? ? :unhunger : txt.to_i
end
return @hunger
end

def lower_thirst
if @thirst.nil?
txt = Jet.check_tag_number(self, /<(?:thirst)[ ]*(\d+)>/i)
@thirst = txt.nil? ? :unthirst : txt.to_i
end
return @thirst
end
end
end

class Game_Character

include HungerThirst

if JUMP_SYSTEM_COMPATABILITY
alias jet5903_jump jump unless $@
def jump(*args)
for i in 0...$game_party.members.size
$game_party.members[i].hunger += JUMP_HUNGER_ADDED if USE_HUNGER
$game_party.members[i].thirst += JUMP_THIRST_ADDED if USE_THIRST
if $game_party.members[i].hunger > MAX_HUNGER
$game_party.members[i].hunger = MAX_HUNGER
elsif $game_party.members[i].hunger < 0
$game_party.members[i].hunger = 0
end
if $game_party.members[i].thirst > MAX_THIRST
$game_party.members[i].thirst = MAX_THIRST
elsif $game_party.members[i].thirst < 0
$game_party.members[i].thirst = 0
end
end
jet5903_jump(*args)
end
end

alias jet2211_increase_steps increase_steps unless $@
def increase_steps(*args)
for i in 0...$game_party.members.size
$game_party.members[i].hunger += STEP_HUNGER_ADDED if USE_HUNGER
$game_party.members[i].thirst += STEP_THIRST_ADDED if USE_THIRST
if $game_party.members[i].hunger > MAX_HUNGER
$game_party.members[i].hunger = MAX_HUNGER
elsif $game_party.members[i].hunger < 0
$game_party.members[i].hunger = 0
end
if $game_party.members[i].thirst > MAX_THIRST
$game_party.members[i].thirst = MAX_THIRST
elsif $game_party.members[i].thirst < 0
$game_party.members[i].thirst = 0
end
end
jet2211_increase_steps(*args)
end
end

class Game_Player

include HungerThirst

alias jet6901_dash? dash? unless $@
def dash?
for i in 0...$game_party.members.size
if USE_HUNGER
if $game_party.members[i].hunger >= NO_DASH_HUNGER
return false
end
end
if USE_THIRST
if $game_party.members[i].thirst >= NO_DASH_THIRST
return false
end
end
end
jet6901_dash?
end
end

class Scene_Battle

include HungerThirst

if BATTLE_ACTIONS_AFFECT
alias jet0134_execute_action_attack execute_action_attack unless $@
def execute_action_attack
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += ATTACK_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += ATTACK_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0134_execute_action_attack
end

alias jet0135_execute_action_guard execute_action_guard unless $@
def execute_action_guard
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += GUARD_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += GUARD_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0135_execute_action_guard
end

alias jet0136_execute_action_escape execute_action_escape unless $@
def execute_action_escape
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += ESCAPE_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += ESCAPE_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0136_execute_action_escape
end

alias jet0137_execute_action_wait execute_action_wait unless $@
def execute_action_wait
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += WAIT_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += WAIT_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0137_execute_action_wait
end

alias jet0138_execute_action_skill execute_action_skill unless $@
def execute_action_skill
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += SKILL_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += SKILL_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0138_execute_action_skill
end

alias jet0139_execute_action_item execute_action_item unless $@
def execute_action_item
if @active_battler.actor?
@active_battler.hunger += ITEM_HUNGER_RAISE if USE_HUNGER
@active_battler.thirst += ITEM_THIRST_RAISE if USE_THIRST
if @active_battler.hunger > MAX_HUNGER
@active_battler.hunger = MAX_HUNGER
elsif @active_battler.hunger < 0
@active_battler.hunger = 0
end
if @active_battler.thirst > MAX_THIRST
@active_battler.thirst = MAX_THIRST
elsif @active_battler.thirst < 0
@active_battler.thirst = 0
end
end
jet0139_execute_action_item
end
end
end

class Game_Battler

include HungerThirst

alias jet5823_item_effect item_effect unless $@
def item_effect(user, item)
jet5823_item_effect(user, item)
unless @skipped
user.hunger -= item.lower_hunger unless item.lower_hunger == :unhunger
user.thirst -= item.lower_thirst unless item.lower_thirst == :unthirst
if user.hunger > MAX_HUNGER
user.hunger = MAX_HUNGER
elsif user.hunger < 0
user.hunger = 0
end
if user.thirst > MAX_THIRST
user.thirst = MAX_THIRST
elsif user.thirst < 0
user.thirst = 0
end
end
end

alias jet9243_apply_state_changes apply_state_changes unless $@
def apply_state_changes(obj)
if obj.minus_state_set.include?(1) && DIE_ON_MAX_HUNGER_OR_THIRST && self.actor?
self.hunger -= REVIVED_HUNGER_LOWER
self.thirst -= REVIVED_THIRST_LOWER
if self.hunger > MAX_HUNGER
self.hunger = MAX_HUNGER
elsif self.hunger < 0
self.hunger = 0
end
if self.thirst > MAX_THIRST
self.thirst = MAX_THIRST
elsif self.thirst < 0
self.thirst = 0
end
end
self.jet9243_apply_state_changes(obj)
end

if AFFECT_STATS
alias jet0132_atk atk unless $@
def atk
n = jet0132_atk
if self.actor?
if self.hunger >= LOWER_STATS_HUNGER
n *= HUNGER_LOWERED_STATS[0]
end
if self.thirst >= LOWER_STATS_THIRST
n *= THIRST_LOWERED_STATS[0]
end
end
return n
end

alias jet8921_def def unless $@
def def
n = jet8921_def
if self.actor?
if self.hunger >= LOWER_STATS_HUNGER
n *= HUNGER_LOWERED_STATS[1]
end
if self.thirst >= LOWER_STATS_THIRST
n *= THIRST_LOWERED_STATS[1]
end
end
return n
end

alias jet9021_spi spi unless $@
def spi
n = jet9021_spi
if self.actor?
if self.hunger >= LOWER_STATS_HUNGER
n *= HUNGER_LOWERED_STATS[2]
end
if self.thirst >= LOWER_STATS_THIRST
n *= THIRST_LOWERED_STATS[2]
end
end
return n
end

alias jet0213_agi agi unless $@
def agi
n = jet0213_agi
if self.actor?
if self.hunger >= LOWER_STATS_HUNGER
n *= HUNGER_LOWERED_STATS[3]
end
if self.thirst >= LOWER_STATS_THIRST
n *= THIRST_LOWERED_STATS[3]
end
end
return n
end
end
end

class Window_Status

alias jet5840_refresh refresh unless $@
def refresh
jet5840_refresh
self.contents.font.color = system_color
self.contents.draw_text(50, 310, 100, 24, "Hunger: ")
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(150, 310, 100, 24, @actor.hunger)
self.contents.font.color = system_color
self.contents.draw_text(50, 334, 100, 24, "Thirst: ")
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(150, 334, 100, 24, @actor.thirst)
end
end

class Scene_Base

include HungerThirst

alias jet2034_update update unless $@
def update
jet2034_update
unless $scene.is_a?(Scene_Title)
for actor in $game_party.members
if actor.hunger == MAX_HUNGER && DIE_ON_MAX_HUNGER_OR_THIRST && actor.hp != nil
actor.hp = 0
if $game_party.all_dead?
@window = Window_Help.new
@window.y = 152
@window.set_text("Your last party member has died of hunger.", 1)
loop do
if Input.trigger?(Input::C)
@window.dispose
$scene = Scene_Gameover.new
break
end
end
end
elsif actor.thirst == MAX_THIRST && DIE_ON_MAX_HUNGER_OR_THIRST && actor.hp != nil
actor.hp = 0
if $game_party.all_dead?
@window = Window_Help.new
@window.y = 152
@window.set_text("Your last party member has died of Thirst.", 1)
loop do
if Input.trigger?(Input::C)
@window.dispose
$scene = Scene_Gameover.new
break
end
end
end
end
end
end
end
end

unless $engine_scripts.nil?
JetEngine.active("Hunger/Thirst", 1.2)
end



Demo:
Nie bardzo jest jak zobrazować całość...

Screenshot:
Nie ma za bardzo jak zrobić - musiałby być jakiś HUD...

Instrukcja:
Wklej nad main jak zwykle, a reszta jest w skrypcie.
Konfiguracja również opisana w skrypcie.
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 13:34
A jak dodać czystość i potrzebę na siku? :-P
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 13:48
A co? Simsy tworzysz? :-P
Na razie tłumaczę jeszcze skrypt wytrzymałości, też niedługo wrzucę go do tego działu.
A czystość i siku możesz zapewne stworzyć zwiększając ilość zmiennych w tym skrypcie. Nie pytaj mnie jak, to już bardziej pytanie do Ayene :-)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 14:22
A tak z ciekawości chciałem zobaczyć ten skrypt i mi blokuje grę :-| To znaczy zrobię kilka kroków i gra się zawiesza i nic nie mogę zrobić...
________________________

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 14:27
Hmm... Spróbuj zmieniać wartość maksymalnej ilości pragnienia/głodu i zobacz, czy czas po jakim postać się blokuje jakoś od tego zależy.
Ew. wyłącz opcję, która zabija gracza po danej ilości głodu/pragnienia, możliwe, że to jest to.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
sebastian12 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 14
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 16:30
Okienko
Czy ktoś potrafi zrobić aby to wyświetlało się w okienku
________________________
www.zhpktoto.za.pl>>SIEMA<<www.zhpktoto.za.pl
Robię strony w joomli ! Pisać wiadomości na skrzynke
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 28 Lis, 2010 16:59
Możesz wykorzystać to: wyświetlanie zmiennej w pasku
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
maciek1520 



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 10
Wysłany: Nie 19 Gru, 2010 15:57
ja jestem zielony i chcem miec ten skrypt u mnie w grze ale mam pytanie jak ustawic go zeby byl jakis HUD ktory pokazuje ile wynosi glod i pragnienie.

Bo z tego linku ktory podal Angius to nic nie rozumiem
 
 
bartek2940 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 88
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011 14:56
Postacie się blokują po czterech krokach, bo max głód jest ustawiony 200 a zabiera nam 50 przy każdym kroku, proponuję zmienić głód na 2000 i jest gites :mrgreen:
________________________
Obecny projekt - Chwilowo brak
 
 
 
vinter98 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 2
Wysłany: Sob 19 Mar, 2011 14:47
A jak ustawić przedmioty odejmujące głód i pragnienie?
 
 
Gogetan 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 14
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 17:47
Wpisujesz w polu Comment
<hunger ##>
<thirst ##>
## = o ile chcecie zmniajszyć głód/pragnienie.

Ja mam pytanie jak sprawdzić ilość głodu. Co trzeba wprowadzić
 
 
MrDawnok 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 217
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 11:35
Cytat:
Ja mam pytanie jak sprawdzić ilość głodu. Co trzeba wprowadzić

dołączam się do pytania
________________________



http://www.forumgalonum.pun.pl/viewtopic.php?id=5

"Bliski przyjaciel, czy to nie właściwe określenie dla kogoś, kto już przestał być bliski?"
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011 11:52
A próbowaliście za zmienną podstawić wartość głodu? Korzystając z polecenia 'Script' wpiszcie:
Kod:
var = $game_party.members[ACTOR].hunger
$game_variables[ID] = var

gdzie:
actor = indeks postaci w drużynie (od zera), której chcecie sprawdzić głód, czyli pierwsza postać w drużynie ma indeks 0, druga - 1, trzecia - 2 itd.
ID - to id zmiennej, która ma przetrzymywać wartość głodu dla tej postaci

Następnie w oknie wiadomości za pomocą polecenia \v[ID] wyświetlcie wartość zmiennej.
________________________


 
 
 
Gogetan 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 14
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011 15:28
Mam problem z tym skryptem. Jak ustawiam że item ma odejmować głód to nie działa tzn. Nie odejmuje (chodź by nie wiem ile jadł)
 
 
Tony 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 38
Wysłany: Sob 09 Lip, 2011 19:16
Czy na pewno masz takie coś(to tylko zarys)
Np.
<hunger 10>
<thirst 10>
[To trzeba wklejic w notatkach]
Jezeli wpiszesz 10 to będzie odejmować głód
A jezeli -10 (Czy cos takiego) będzie dodawać ze jakby coś ze postać coś zjadła

PS.fajny skrypt!
________________________
Lubie Placki
*Gram w Miencraft*

Pozdrawiam Tony
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene