Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 04 Gru, 2010 16:01
Okienko w menu pokazujące wartość zmiennej
Autor Wiadomość
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Pon 29 Lis, 2010 16:28
Okienko w menu pokazujące wartość zmiennej
Witam!
Nie wiem czy to dobry dział ale najwyżej przeniesiecie ;). Mam problem, albowiem potrzebne mi jest małe okienko w menu VX takie żeby zapełnić puste pole w podstawowym menu. Chcę dać w nim napis a obok wartość zmiennej, jak to zrobić? Proszę o pomoc.
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 02 Gru, 2010 13:09
Fushigi, zobacz jak zrobione jest okienko chociażby złota w menu. Przejdź do klasy "Window_Gold". Zauważ ponadto, że do okna tego odwołuje się Scene_Menu w 'def start':
Kod:
@gold_window = Window_Gold.new(0, 360)

gdzie 0 i 360 to współrzędne x i y
skopiuj całe okno 'Window_Gold' nazwij je inaczej, np. Window_Var
Kod:
class Window_Var < Window_Base

podmień definicję refresh:
Kod:
def refresh
    self.contents.clear
    draw_currency_value($game_party.gold, 4, 0, 120)
  end

na np.:
Kod:
def refresh
    self.contents.clear   
    self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, $game_variables[ID].to_s)
  end

gdzie zamiast ID wpisujesz id zmiennej, której wartość ma się wyświetlać.
Następnie wejdź do 'Scene_Menu'
w 'def start' pod:
Kod:
@gold_window = Window_Gold.new(0, 360)

dodaj:
Kod:
@var_window = Window_Varnew(x, y)

x i y wpisz jakieś współrzędne: x = 0 ~ 544; y = 0 ~ 416
następnie w 'def terminate' pod:
Kod:
@gold_window.dispose

wpisz:
Kod:
@var_window.dispose

I na koniec w 'def update' pod:
Kod:
@gold_window.update

wpisz:
Kod:
@var_window.update


To wszystko. Mam nadzieję, że będzie działać i o niczym nie zapomniałam ;-)
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:48
Dziękuję Ci Ayene! Wszystko działa jednak mam jeszcze jedno pytanie - jeżeli chcę dodać obok tej liczby napis Reputacja? To co zrobić?
________________________
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:52
Tam gdzie masz def refresh
Kod:
self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, $game_variables[ID].to_s)

ogólnie możesz pododawać inne polecenia 'draw_text', np.
Kod:
self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, "TEXT")

Tylko wówczas poprzesuwaj teksty, żeby się nie nałożyły na siebie. Za współrzędne tych napisów odpowiadają dwie pierwsze liczby w nawiasie:
czyli x - 4, y - 0
________________________


 
 
 
Fushigi 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: we mnie ta moc?
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:58
O tak! Wszystko pięknie wygląda! Dziękuję po raz kolejny! Temat do zamknięcia ;)
________________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene