Zamknięty przez: Ayene Sob 04 Gru, 2010 16:01 |
Okienko w menu pokazujące wartość zmiennej |
Autor |
Wiadomość |
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Pon 29 Lis, 2010 16:28
|
|
Okienko w menu pokazujące wartość zmiennej
|
Witam!
Nie wiem czy to dobry dział ale najwyżej przeniesiecie ;). Mam problem, albowiem potrzebne mi jest małe okienko w menu VX takie żeby zapełnić puste pole w podstawowym menu. Chcę dać w nim napis a obok wartość zmiennej, jak to zrobić? Proszę o pomoc. |
________________________
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 02 Gru, 2010 13:09
|
|
|
Fushigi, zobacz jak zrobione jest okienko chociażby złota w menu. Przejdź do klasy "Window_Gold". Zauważ ponadto, że do okna tego odwołuje się Scene_Menu w 'def start':
Kod: | @gold_window = Window_Gold.new(0, 360) |
gdzie 0 i 360 to współrzędne x i y
skopiuj całe okno 'Window_Gold' nazwij je inaczej, np. Window_Var
Kod: | class Window_Var < Window_Base |
podmień definicję refresh:
Kod: | def refresh
self.contents.clear
draw_currency_value($game_party.gold, 4, 0, 120)
end |
na np.:
Kod: | def refresh
self.contents.clear
self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, $game_variables[ID].to_s)
end |
gdzie zamiast ID wpisujesz id zmiennej, której wartość ma się wyświetlać.
Następnie wejdź do 'Scene_Menu'
w 'def start' pod:
Kod: | @gold_window = Window_Gold.new(0, 360) |
dodaj:
Kod: | @var_window = Window_Varnew(x, y) |
x i y wpisz jakieś współrzędne: x = 0 ~ 544; y = 0 ~ 416
następnie w 'def terminate' pod:
Kod: | @gold_window.dispose |
wpisz:
I na koniec w 'def update' pod:
wpisz:
To wszystko. Mam nadzieję, że będzie działać i o niczym nie zapomniałam |
________________________
|
|
|
|
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:48
|
|
|
Dziękuję Ci Ayene! Wszystko działa jednak mam jeszcze jedno pytanie - jeżeli chcę dodać obok tej liczby napis Reputacja? To co zrobić? |
________________________
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:52
|
|
|
Tam gdzie masz def refresh
Kod: | self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, $game_variables[ID].to_s) |
ogólnie możesz pododawać inne polecenia 'draw_text', np.
Kod: | self.contents.draw_text(4, 0, 120, WLH, "TEXT") |
Tylko wówczas poprzesuwaj teksty, żeby się nie nałożyły na siebie. Za współrzędne tych napisów odpowiadają dwie pierwsze liczby w nawiasie:
czyli x - 4, y - 0 |
________________________
|
|
|
|
Fushigi
Preferowany:
Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 44 Skąd: we mnie ta moc?
|
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 15:58
|
|
|
O tak! Wszystko pięknie wygląda! Dziękuję po raz kolejny! Temat do zamknięcia ;) |
________________________
|
|
|
|
|