Zamknięty przez: Ayene Nie 09 Sty, 2011 18:54 |
Obrazek w skrypcie |
Autor |
Wiadomość |
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 21 Gru, 2010 21:53
|
|
Obrazek w skrypcie
|
Czy mógłby mi ktoś podać polecenie wstawiania obrazka z folderu Pictures? Nie jako tło, ani zdarzenie. Potrzebuję to umieścić w skrypcie. Dodam, że nazwę obrazka chcę podać na samym początku skryptu, a dalej w skrypcie określić jego położenie. Proszę o pomoc. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010 12:51
|
|
|
Bezpośrednio w klasie Scene w definicji 'start' możesz to zrobić przykładowo:
Kod: | @obrazek = Sprite.new
@obrazek.bitmap = Cache.picture("NAZWA") |
A to przykładowe dodatkowe właściwości Sprite'a. Nie musisz ich wpisywać, mają wartość domyślną, np.
Kod: | @obrazek.x = współrzędna_x (domyślnie 0)
@obrazek.y = współrzędna_y (domyślnie 0)
@obrazek.z = współrzędna_z (czyli im wyższa wartość, tym obrazek jest bliżej)
@obrazek.opacity = 0~255 - przezroczystość obrazka (domyślnie 255)
@obrazek.visible = false/true - widoczność obrazka (domyślnie true) |
W RGSS2 właściwości (Properties) jest znacznie więcej. W tym calu warto skorzystać z Pomocy programu (F1) i w szukajce wpisać "Sprite".
Należy ponadto pamiętać, że każdy obrazek należy również usunąć, wpisując odpowiednie wyrażenie w definicji 'terminate'.
W tym przypadku:
Kod: | @obrazek.dispose
@obrazek.bitmap.dispose |
|
________________________
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|