Ogłoszenie
Administracja Forum
Zamknięty przez: Ayene Sob 01 Sty, 2011 19:37
HUD
Autor
Wiadomość
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010 17:04
HUD
Witam, dziś proszę was o hud który by był na samym dole gry rozkładał się na cału dolny ekran czyli:
( -ekran
[ -hud
([ ])
i były tam tylko paski: hp ,mp ,exp
W takich kolorach jakie opisałem z góry dziękuję za pomoc i pomógł
Edit: żadnych lvli czy imion tylko te paski
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pią 31 Gru, 2010 14:32
Sprawdź to:
Spoiler:
Kod: # HUD HP/MP/EXP
module Ayene
HUD_SWITCH_ID = 1 # jeśli przełącznik jest włączony, to HUD niewidoczny
end
class Window_MapHUD < Window_Base
def initialize(index)
@index = index
super(0, 360, 544, WLH + 32)
self.visible = !$game_switches[Ayene::HUD_SWITCH_ID]
self.opacity = 255
@actor = $game_party.members[@index]
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
@hp = @actor.hp
@mp = @actor.mp
@exp = @actor.exp
draw_actor_hp(@actor, 0, WLH * 0, 120)
draw_actor_mp(@actor, 195, WLH * 0, 120)
draw_actor_exp_HUD(@actor, 390, WLH * 0, 120)
end
def draw_actor_exp_HUD(actor, x, y, width)
s1 = actor.level == 99 ? 1 : actor.now_exp
s2 = actor.level == 99 ? 1 : actor.next_exp
draw_actor_exp_gauge(actor, x, y, s1, s2, width)
self.contents.font.color = system_color
self.contents.draw_text(x, y, 30, WLH, "E")
self.contents.font.color = normal_color
self.contents.draw_text(x + width - 120, y, 120, WLH, actor.exp_s , 2)
end
def draw_actor_hp_gauge(actor, x, y, width = 120)
gw = width * actor.hp / actor.maxhp
gc1 = Color.new(255, 0, 0)
gc2 = Color.new(255, 121, 121)
self.contents.fill_rect(x, y + WLH - 9, width + 2, 8, gauge_back_color)
self.contents.gradient_fill_rect(x+1, y + WLH - 8, gw, 6, gc1, gc2)
end
def draw_actor_mp_gauge(actor, x, y, width = 120)
gw = width * actor.mp / actor.maxmp
gc1 = Color.new(0, 0, 255)
gc2 = Color.new(121, 121, 255)
self.contents.fill_rect(x, y + WLH - 9, width + 2, 8, gauge_back_color)
self.contents.gradient_fill_rect(x+1, y + WLH - 8, gw, 6, gc1, gc2)
end
def draw_actor_exp_gauge(actor, x, y, s1, s2, width = 120)
gw = width * s1 / s2
gc1 = Color.new(0, 255, 0)
gc2 = Color.new(121, 255, 121)
self.contents.fill_rect(x, y + WLH - 9, width + 2, 8, gauge_back_color)
self.contents.gradient_fill_rect(x+1, y + WLH - 8, gw, 6, gc1, gc2)
end
def update
self.visible = !$game_switches[Ayene::HUD_SWITCH_ID]
return if !self.visible
if @hp != @actor.hp or @mp != @actor.mp or @exp != @actor.exp
refresh
end
end
end
class Scene_Map < Scene_Base
alias aye_scmap_hud_start start
alias aye_scmap_hud_ter terminate
alias aye_scmap_hud_update update
def start
aye_scmap_hud_start
@actor_index = 0
@hud_window = Window_MapHUD.new(@actor_index)
end
def terminate
@hud_window.dispose
aye_scmap_hud_ter
end
def update
aye_scmap_hud_update
@hud_window.update
end
end
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
________________________
Itaki
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 278 Skąd: z Arvorii.
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
Wysłany: Pią 31 Gru, 2010 18:03
skrypt jest dobry dzięki ayene jak zawsze wielka :P
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 31 Gru, 2010 21:26
Możnaby jakiś screen prosić? Chętnie bym to zobaczył, sam szukam jakiegoś HUDa pasków :)
________________________ "Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Drawestien
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 127
Wysłany: Pią 31 Gru, 2010 23:51
Screnn
Nie możesz pisać nowych tematówNie możesz odpowiadać w tematachNie możesz zmieniać swoich postówNie możesz usuwać swoich postówNie możesz głosować w ankietachNie możesz załączać plików na tym forumMożesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku