Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sob 15 Sty, 2011 20:16
Class Sprite
Autor Wiadomość
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
  Wysłany: Czw 30 Gru, 2010 00:13
Class Sprite
Cześć wróciłem.
Mam prośbę. Czy ktoś mi wytłumaczy class Sprite?
Jak to działa i w ogóle.
Nie jestem zielony w Ruby, nawet napisałem kilka skryptów (jedne lepiej inne gorzej - przyznaje sie bez bicia). Ale nie potrafie dodawać sprite'ów. Nawet nie wiem jakie pytanie mam tutaj zadać.
Chcę także zrobić animację (potrafie "zatrzymywać czas w grze", tj: posługiwać się zmienną lokalną @wait (choć u mnie nazywa się @czekaj)). Czy ktoś mi pomoże?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 30 Gru, 2010 01:17
A przeglądałeś w tym celu Pomoc VX? Wpisz w wyszukiwarce Sprite, a tam może znajdziesz odpowiedź na swoje tajemnicze pytanie ;-) Jeśli chcesz zrobić animacje, zajrzyj do Sprite_Base. VX chociażby tym różni się od XP, że ma ładnie zdefiniowane klasy "bazowe". Jest tam definicja, dzięki której można odtworzyć animacje z bazy danych... 'start_animation' ;-)
________________________


 
 
 
Teyan 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 48
Wysłany: Czw 30 Gru, 2010 20:10
Yyy... i tak nic z tego nie kumam. Ostatnio robiłem łowienie ryb i skrypt na podawanie (wpisywanie) hasła. Animacjami zajmę się potem, teraz mam inne pytanie.
Czy można uzależnić windowskin okna (jak zmienić windowskin tylko jednego okna to wiem) od terenu na jakim znajduje się gracz (drużyna). Próbowałem juz poszukać jakieś pokemony (bo te potworki siedziały w trawie, musieli to zrobić na podobnej zasadzie), ale nie znalazłem poków na VX. Czy ktoś pomoże?
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010