Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Pochodnia
Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 16 Sty, 2011 15:21
Pochodnia
~Pochodnia VX~

Opis:
Skrypt dodaje do chara gracza obrazek dowolnej pochodni/świecy/etc., która roztacza wokół siebie światło.
Autor skryptu:
SojaBird
Tłumaczenie:
Angius (mogą wystąpić błędy, sugestie wrzucajcie do tematu)
Kompatybilność:
For VX only
Skrypt:
Spoiler:

Kod:
####################################################################
# PlayerPlus v1.0.3

# By: SojaBird
# Site: http://www.nestcast.blogspot.com
# Description: PlayerPlus draws and updates a stay-on-player-picture.

####################################################################
# Start Setup
####################################################################
module SojaBird_PP
 
  Use = true # Używać dodatków do characters? [true/false].
  Activate = 4 # Jak aktywować dodatki? [1=Switch, 2=Key, 3=Switch AND Key, 4=Switch OR Key].
  Switch = 1 # Numer przełącznika aktywującego dodatki.
  Key = Input::F5 # Klawisz aktywacji dodatku (input) ["..."]
  Picture = "PlayerPlus" # Obrazek dodatku do chara ["..."].
  Blend = 0 # Tryb mieszania dodatków graczy(?) {Blending mode of the players extra} [0=Normalnie, 1=Więcej, 2=Mniej].
  Opacity = 255 # Przeźroczystość dodatków [0-255].
  X = 1 # Położenie dodatków horyzontalnie (poziomo) [1=Środek, 2=Lewo, 3=Prawo, 0=Ustaw].
  Y = 1 # Położenie dodatków wertykalnie (pionowo) [1=Środek, 2=Głowa, 3=Stopy, 0=Ustaw].
  Custom_x = 0 # Wypełnij jeśli w położeniu horyzontalnym 0.
  Custom_y = 0 # Wypełnij, jeśli w położeniu wertykalnym 0.
  FlickerX = 0 # Migotanie horyzontalne dodatku [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].
  FlickerY = 0 # Migotanie wertyklane dodatku [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].
  FlickerOpacity = 0 # Migotanie przeźroczystości dodatków [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].

end
####################################################################
# End Setup
####################################################################
#------------------------NIE TYKAĆ PONIŻEJ!------------------------#
####################################################################

X_Extra =
  case SojaBird_PP::X
  when 1 # Center
    -(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width / 2)
  when 2 # Left
    -Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width - 16
  when 3 # Right
    Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width - 16
  when 0 # Custom
    SojaBird_PP::Custom_x
  end
Y_Extra =
  case SojaBird_PP::Y
  when 1 # Center
    -(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).height / 2) + 2
  when 2 # Head
    -(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).height / 2) - 36
  when 3 # Feet
    -2
  when 0 # Custom
    SojaBird_PP::Custom_y
  end
 
##############################
class Scene_Map < Scene_Base
##############################
  def start
    super
    $game_map.refresh
    @spriteset = Spriteset_Map.new
    @message_window = Window_Message.new
    $PlayerPlus = PlayerPlus.new
  end
###############
  def terminate
    super
    if $scene.is_a?(Scene_Battle)
      @spriteset.dispose_characters
    end
    snapshot_for_background
    @spriteset.dispose
    @message_window.dispose
    $PlayerPlus.dispose
    if $scene.is_a?(Scene_Battle)
      perform_battle_transition
    end
  end
###############
  def update
    super
    $game_map.interpreter.update
    $game_map.update
    $game_player.update
    $game_system.update
    @spriteset.update
    @message_window.update
    $PlayerPlus.update
    unless $game_message.visible
      update_transfer_player
      update_encounter
      update_call_menu
      update_call_debug
      update_scene_change
    end
  end
###############
  def update_transfer_player
    return unless $game_player.transfer?
    fade = (Graphics.brightness > 0)
    fadeout(30) if fade
    @spriteset.dispose
    $game_player.perform_transfer
    $game_map.autoplay
    $game_map.update
    Graphics.wait(15)
    @spriteset = Spriteset_Map.new
    $PlayerPlus.dispose
    $PlayerPlus = PlayerPlus.new
    fadein(30) if fade
    Input.update
  end
##############################
end
##############################
############################################################
##############################
class PlayerPlus
include SojaBird_PP
##############################
  def initialize
    if Use == true
      @pp_viewport = Viewport.new(0, 0, 544, 416)
      @pp = Sprite.new(@pp_viewport)
      @pp.bitmap = Cache.picture(Picture)
      @pp.opacity = Opacity
      @pp.blend_type = Blend
    end
    update
  end
###############
  def update
    if Use == true
      case Activate
      when 1
        @pp.visible = $game_switches[Switch]
      when 2
        @pp.visible = Input.press?(Key)
      when 3
        if Input.press?(Key) and $game_switches[Switch]
          @pp.visible = true
        else
          @pp.visible = false
        end
      when 4
        if Input.press?(Key) or $game_switches[Switch]
          @pp.visible = true
        else
          @pp.visible = false
        end
      end
      return if !@pp.visible
      @pp.opacity = Opacity - rand(FlickerOpacity)
      if @pp.x != $game_player.screen_x or @pp.y != $game_player.screen_y
        @pp.x = $game_player.screen_x + rand(FlickerX) + X_Extra
        @pp.y = $game_player.screen_y + rand(FlickerY) + Y_Extra
      end
    end
  end
###############
  def dispose
    if Use == true
      @pp_viewport.dispose
      @pp.dispose
    end
  end
##############################
end
##############################


Demo

Screen:
Spoiler:


Instrukcja:
1. Wklej nad main
2. Stwórz obrazek pochodni
3. Skonfiguruj
Zasady i warunki:
SojaBird prosi o umieszczenie go w creditsach.
Do użytku tylko w projektach niekomercyjnych.
W przypadku chęci użycia w projekcie komercyjnym skontaktować się z SojaBird
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Drawestien 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 127
Wysłany: Wto 18 Sty, 2011 22:42
Ohh...A ja go miałem klejnąć :-P
i tak dobrze że powiedziałeś światu ``SKRYPT!!!,, :-D
 
 
Christo 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 88
Skąd: Londyn
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011 20:53
Da się to na chwilę wyłączyć?
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011 00:11
Cytat:
Activate = 4 # Jak aktywować dodatki? [1=Switch, 2=Key, 3=Switch AND Key, 4=Switch OR Key].
Switch = 1 # Numer przełącznika aktywującego dodatki.

Możesz ustawić Activate=1 i wtedy włączasz i wyłączasz to przełącznikiem zdefiniowanym w Switch= :-)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
bartek2940 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 88
Wysłany: Wto 08 Mar, 2011 16:34
Dobra, mam problem, a mianowicie zrobiłem sobie obrazek PlayerPlus, dodałem go i po włączeniu przełącznika widzę to obok siebie, ale bez światła, a gdy włączę zmianę koloru ekranu na czarny, to widzę tylko latającą pochodnię.
________________________
Obecny projekt - Chwilowo brak
 
 
 
ziemo123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 25
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011 16:02
mam ten sam problem co Bartek... może ktoś pomoże?
________________________
Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011 20:51
A pokażcie, jak wygląda Wasz obrazek ze światłem? :->
________________________


 
 
 
ziemo123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 25
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011 21:11

No u mnie to wygląda jakoś tak :P To po prawej to PlayerPlus
________________________
Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 12:03
Spróbuj wrzucić ten obrazek do folderu Graphics/Pictures. Zapisz go jako "PlayerPlus.png" a w konfiguracji skryptu ustaw:
Kod:
Blend = 2 # Tryb mieszania dodatków graczy(?)

Możesz pobawić się z innymi ustawieniami, flicker, opacity, itd.
Spoiler:

________________________


 
 
 
ziemo123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 25
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 13:55
Nadal nie działa :/
________________________
Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat
 
 
pokecath 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 103
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 19:40
Mam tak samo.Jest tylko pochodnia która nie daje światła.
________________________
Nazwa:Ostatni Czarny Mag : Pradawna Kopalnia
Fabuła:70%
Questy:0%
Mapy:0,99%
Itemy:0,6%
Skrypty:100%
Muzyka:30%
Reszta:0,04
Ogólnie mało.
 
 
Prometherion 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 30
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 20:21
Sam z ciekawości chciałem zobaczyć jaki daje efekt. Niestety tak jak u kolegów wyżej, jest lampa, jednak nie ma światła. Odpalałem skrypt w angliku, w polaku, grzebałem w ustawieniach. Nic jednak nie pomogło. Dołączam się więc do prośby o pomoc.
________________________
Ostrzę tępy nóż...
 
 
ziemo123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 25
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 21:34
Może wrzuci ktoś demko? Sądzę, że tak będzie łatwiej się nam połapać w tym wszystkim.
________________________
Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 21:34
A włączyliście przełącznik nr 1? ;->
________________________


 
 
 
ziemo123 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 25
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011 21:53
Tak... I po włączeniu przełącznika pochodnia ciągle jest obok mnie.
________________________
Aktualnie pracuję nad projektem -Survivor - Post Apokaliptyczny Świat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene