Opis:
Skrypt dodaje do chara gracza obrazek dowolnej pochodni/świecy/etc., która roztacza wokół siebie światło.
Autor skryptu:
SojaBird
Tłumaczenie:
Angius (mogą wystąpić błędy, sugestie wrzucajcie do tematu)
Kompatybilność:
For VX only
Skrypt:
Use = true # Używać dodatków do characters? [true/false].
Activate = 4 # Jak aktywować dodatki? [1=Switch, 2=Key, 3=Switch AND Key, 4=Switch OR Key].
Switch = 1 # Numer przełącznika aktywującego dodatki.
Key = Input::F5 # Klawisz aktywacji dodatku (input) ["..."]
Picture = "PlayerPlus" # Obrazek dodatku do chara ["..."].
Blend = 0 # Tryb mieszania dodatków graczy(?) {Blending mode of the players extra} [0=Normalnie, 1=Więcej, 2=Mniej].
Opacity = 255 # Przeźroczystość dodatków [0-255].
X = 1 # Położenie dodatków horyzontalnie (poziomo) [1=Środek, 2=Lewo, 3=Prawo, 0=Ustaw].
Y = 1 # Położenie dodatków wertykalnie (pionowo) [1=Środek, 2=Głowa, 3=Stopy, 0=Ustaw].
Custom_x = 0 # Wypełnij jeśli w położeniu horyzontalnym 0.
Custom_y = 0 # Wypełnij, jeśli w położeniu wertykalnym 0.
FlickerX = 0 # Migotanie horyzontalne dodatku [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].
FlickerY = 0 # Migotanie wertyklane dodatku [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].
FlickerOpacity = 0 # Migotanie przeźroczystości dodatków [<2=Bez migotania, >1=Migotanie].
end
####################################################################
# End Setup
####################################################################
#------------------------NIE TYKAĆ PONIŻEJ!------------------------#
####################################################################
X_Extra =
case SojaBird_PP::X
when 1 # Center
-(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width / 2)
when 2 # Left
-Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width - 16
when 3 # Right
Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).width - 16
when 0 # Custom
SojaBird_PP::Custom_x
end
Y_Extra =
case SojaBird_PP::Y
when 1 # Center
-(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).height / 2) + 2
when 2 # Head
-(Cache.picture(SojaBird_PP::Picture).height / 2) - 36
when 3 # Feet
-2
when 0 # Custom
SojaBird_PP::Custom_y
end
##############################
class Scene_Map < Scene_Base
##############################
def start
super
$game_map.refresh
@spriteset = Spriteset_Map.new
@message_window = Window_Message.new
$PlayerPlus = PlayerPlus.new
end
###############
def terminate
super
if $scene.is_a?(Scene_Battle)
@spriteset.dispose_characters
end
snapshot_for_background
@spriteset.dispose
@message_window.dispose
$PlayerPlus.dispose
if $scene.is_a?(Scene_Battle)
perform_battle_transition
end
end
###############
def update
super
$game_map.interpreter.update
$game_map.update
$game_player.update
$game_system.update
@spriteset.update
@message_window.update
$PlayerPlus.update
unless $game_message.visible
update_transfer_player
update_encounter
update_call_menu
update_call_debug
update_scene_change
end
end
###############
def update_transfer_player
return unless $game_player.transfer?
fade = (Graphics.brightness > 0)
fadeout(30) if fade
@spriteset.dispose
$game_player.perform_transfer
$game_map.autoplay
$game_map.update
Graphics.wait(15)
@spriteset = Spriteset_Map.new
$PlayerPlus.dispose
$PlayerPlus = PlayerPlus.new
fadein(30) if fade
Input.update
end
##############################
end
##############################
############################################################
##############################
class PlayerPlus
include SojaBird_PP
##############################
def initialize
if Use == true
@pp_viewport = Viewport.new(0, 0, 544, 416)
@pp = Sprite.new(@pp_viewport)
@pp.bitmap = Cache.picture(Picture)
@pp.opacity = Opacity
@pp.blend_type = Blend
end
update
end
###############
def update
if Use == true
case Activate
when 1
@pp.visible = $game_switches[Switch]
when 2
@pp.visible = Input.press?(Key)
when 3
if Input.press?(Key) and $game_switches[Switch]
@pp.visible = true
else
@pp.visible = false
end
when 4
if Input.press?(Key) or $game_switches[Switch]
@pp.visible = true
else
@pp.visible = false
end
end
return if !@pp.visible
@pp.opacity = Opacity - rand(FlickerOpacity)
if @pp.x != $game_player.screen_x or @pp.y != $game_player.screen_y
@pp.x = $game_player.screen_x + rand(FlickerX) + X_Extra
@pp.y = $game_player.screen_y + rand(FlickerY) + Y_Extra
end
end
end
###############
def dispose
if Use == true
@pp_viewport.dispose
@pp.dispose
end
end
##############################
end
##############################
Demo
Screen:
Spoiler:
Instrukcja:
1. Wklej nad main
2. Stwórz obrazek pochodni
3. Skonfiguruj
Zasady i warunki:
SojaBird prosi o umieszczenie go w creditsach.
Do użytku tylko w projektach niekomercyjnych.
W przypadku chęci użycia w projekcie komercyjnym skontaktować się z SojaBird
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
Dobra, mam problem, a mianowicie zrobiłem sobie obrazek PlayerPlus, dodałem go i po włączeniu przełącznika widzę to obok siebie, ale bez światła, a gdy włączę zmianę koloru ekranu na czarny, to widzę tylko latającą pochodnię.
________________________ Obecny projekt - Chwilowo brak
Sam z ciekawości chciałem zobaczyć jaki daje efekt. Niestety tak jak u kolegów wyżej, jest lampa, jednak nie ma światła. Odpalałem skrypt w angliku, w polaku, grzebałem w ustawieniach. Nic jednak nie pomogło. Dołączam się więc do prośby o pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum