Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 05 Kwi, 2011 22:53
Emotikonka nad postacią?
Autor Wiadomość
Greed 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Tokio
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 20:18
Emotikonka nad postacią?
Zastanawiałem się czy może ktoś wpadł kiedyś na coś takiego żeby nad głowami postaci (charsetów) widniała emotikonka wyrażająca że niektóre postacie mają nam coś ważnego do powiedzenia. Gdy z nią już porozmawiamy emotikonka znika. Jeszcze raz zaznaczam że chodzi o ikonka nad charsetem nie portretem.
Gdyby ktoś natknął się na coś takiego lub wiedział jak to zrobić będę wdzięczny.
________________________
"Darker than Black"
Może taki jestem.
 
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Sob 26 Lut, 2011 23:15
Wiem o co Ci biega Greed, mam ten sam pomysł. Myślałem że wystarczy dać równoległe zdarzenie i tam - Pokaż emocje - Zdarzenie 11
Ale gdy zaczynam to trochę poczekam i wtedy ekran się rozjaśnia i jest pusty dymek ('_')
________________________
Szukam kogoś do grania ze mną w Minecraft Multiplayer przez Hamachi - coś więcej w temacie
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 24 Mar, 2011 13:21
Czy problem jest nadał aktualny? :->
________________________


 
 
 
Avara 





Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 15 Gru 2010
Posty: 331
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 24 Mar, 2011 15:11
Być może ja także będę chciała zrobić coś podobnego w mojej grze, więc dołączam się do prośby Greed'a. Poza tym innym taka porada albo skrypt też się pewnie przyda ;-)
________________________


Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
Spoiler:

 
 
 
Piotro888 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: Czw 24 Mar, 2011 15:42
Ja też się do niej dołączam (że do prośby).
________________________
WygrajGry.pl
http://wygrajgry.pl/ref/228569
Zgarniaj oryginalne gry komputerowe za darmo!
Weź udział w konkursie i wygrywaj najnowsze gry takie jak:

Cytat:
- Far Cry 3
- Assassin's Creed 3
- Call of Duty: Black Ops 2
- Medal of Honor: Warfighter
- Need for Speed: Most Wanted

I wiele innych!

Dołącz już teraz!

http://wygrajgry.pl/ref/228569
 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Czw 24 Mar, 2011 17:13
Można zrobić równoległe i dać po tym wait na ileś tam. Nie próbowałem, ale chyba zadziała.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011 01:36
Możecie spróbować tego:
Spoiler:

Kod:
module Ayene
  # Komentarz
  ATTENTION_COMMENTS = 'Nowy' 
end

class Sprite_Character < Sprite_Base
  alias emo_spcha_dispose dispose
  def dispose
    if @emo_sprite != nil
      @emo_sprite.dispose
      @emo_sprite = nil
    end
    emo_spcha_dispose
  end   
 
  alias emo_spcha_update update
  def update
    emo_spcha_update     
    if @character.is_a?(Game_Event)     
      if @character.list != nil
        for i in 0...@character.list.size
          if @character.list[i].code == 108 and @character.list[i].parameters == [Ayene::ATTENTION_COMMENTS]
            if @emo_sprite.nil?
              @emo_sprite = ::Sprite.new(nil)
              @emo_sprite.bitmap = Bitmap.new(32, 32)
              img = Cache.system("Balloon")
              src_rect = Rect.new(32*2, 0, 32, 32)
              @emo_sprite.bitmap.blt(0, 0, img, src_rect)             
            end
            if @emo_sprite.is_a?(Sprite)
              @emo_sprite.x = self.x - (@emo_sprite.width / 2)
              @emo_sprite.y = self.y - self.oy - @emo_sprite.height
            end           
          end         
        end
      end         
    end   
  end
end

class Scene_Map < Scene_Base
  def map_refresh
    @spriteset.dispose_characters
    @spriteset.create_characters
  end   
end

class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end


Instrukcja:
1. W zdarzeniu, które ma być oznakowane, należy umieścić komentarz "Nowy" (bierze pod uwagę aktywną stronę).
2. By usunąć ikonę nad zdarzeniem wystarczy zmienić stronę, i wywołać skrypt:
Kod:
$scene.map_refresh

W razie problemów dam demo. Ewentualnie czekam na sugestie, może znajdzie się lepszy sposób wyłączania balonika.
________________________


 
 
 
Piotro888 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011 09:38
Dzięki Ayene, działa.
________________________
WygrajGry.pl
http://wygrajgry.pl/ref/228569
Zgarniaj oryginalne gry komputerowe za darmo!
Weź udział w konkursie i wygrywaj najnowsze gry takie jak:

Cytat:
- Far Cry 3
- Assassin's Creed 3
- Call of Duty: Black Ops 2
- Medal of Honor: Warfighter
- Need for Speed: Most Wanted

I wiele innych!

Dołącz już teraz!

http://wygrajgry.pl/ref/228569
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011 11:10
Dodałam jeszcze opcję wyboru, jaka emotka ma być wyświetlona nad zdarzeniem. Instrukcja w treści skryptu:
Skrypt:
Spoiler:

Kod:
# --------------------------------------------------------------
# Emotikonka nad zdarzeniem [VX]
# Autor: Ayene [yurika@o2.pl]
# www.ultimateam.pl
# --------------------------------------------------------------
# Instrukcja
# 1. W zdarzeniu, które ma być oznakowane, należy umieścić komentarz "NOWY" lub
#   'nowy' (bierze pod uwagę aktywną stronę).
# 2. By usunąć ikonę nad zdarzeniem wystarczy zmienić stronę, i wywołać skrypt:
#    $scene.map_refresh
# 3. By zmienić ikonę wyświetlaną nad głowę postaci, w treści komentarza 
#    po 'nowy' należy wpisać cyfrę, która odpowiada indeksowi ikony (od góry)
#    na obrazku  Graphics/System/'Balloon.png', np. 'NOWY 1' to znak zapytania.
#    (domyślnie wykrzyknik)
# --------------------------------------------------------------

module AYENE
  # Komentarz: NOWY <cyfra> lub nowy <cyfra>
  # gdzie <cyfra> to indeks ikony (od góry) na obrazku
  # Graphics/System/'Balloon.png'
  ATTENTION_COMMENTS = /(?:nowy|NOWY)\s*(\d+)/i
end

class Sprite_Character < Sprite_Base
  alias emo_spcha_update update
  def update
    emo_spcha_update     
    if @character.is_a?(Game_Event)     
      if @character.list != nil       
        for i in 0...@character.list.size           
          if @character.list[i].code == 108 and (@character.list[i].parameters[0].include?('nowy') or
            @character.list[i].parameters[0].include?('NOWY'))
            if @emo_sprite.nil?
              @emo_sprite = ::Sprite.new(nil)
              @emo_sprite.bitmap = Bitmap.new(32, 32)
              img = Cache.system("Balloon")             
              @character.list[i].parameters[0].split(/[\r\n]+/).each { |com|
              case com
              when AYENE::ATTENTION_COMMENTS   
                @icon = $1.to_i
              end}   
              @icon != nil ? src_rect = Rect.new(32*5, @icon*32, 32, 32) :
              src_rect = Rect.new(32*5, 0, 32, 32)                           
              @emo_sprite.bitmap.blt(0, 0, img, src_rect)             
            end
            if @emo_sprite.is_a?(Sprite)
              @emo_sprite.x = self.x - (@emo_sprite.width / 2)
              @emo_sprite.y = self.y - self.oy - @emo_sprite.height
            end           
          end         
        end
      end         
    end     
  end
 
  alias emo_spcha_dispose dispose
  def dispose
    if @emo_sprite != nil
      @emo_sprite.dispose
      @emo_sprite = nil
    end
    emo_spcha_dispose
  end
end

class Scene_Map < Scene_Base
  def map_refresh
    @spriteset.dispose_characters
    @spriteset.create_characters
  end   
end

class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end


Screen:
Spoiler:

________________________


 
 
 
Piotro888 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: Sob 26 Mar, 2011 11:53
Jesteś super ayene. Dzięki wielkie (i stworzyłaś nowy skrypt :-P )
________________________
WygrajGry.pl
http://wygrajgry.pl/ref/228569
Zgarniaj oryginalne gry komputerowe za darmo!
Weź udział w konkursie i wygrywaj najnowsze gry takie jak:

Cytat:
- Far Cry 3
- Assassin's Creed 3
- Call of Duty: Black Ops 2
- Medal of Honor: Warfighter
- Need for Speed: Most Wanted

I wiele innych!

Dołącz już teraz!

http://wygrajgry.pl/ref/228569
 
 
 
Greed 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Tokio
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011 22:05
Rewelacja, dzięki wielkie, przyda sie na pewno ;)
________________________
"Darker than Black"
Może taki jestem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene