Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Agumon
Pon 28 Mar, 2011 16:13
Pomoc w skrypcie
Autor Wiadomość
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011 10:43
Pomoc w skrypcie
Witam tworzę swój skrypt i mam pytanie do tych którzy umieją to robić.
1.Jak stworzyć okienko (x ,y) rozmiaru na (x, y) pozycji.
2.Jak zrobić że jeśli przełącznik jest na ON to wyświetli się obrazek.
3. Jak zrobić hiperłącze. Czyli jak zrobić żeby ze skryptu po wyborze np. Statusu przełączyć się na inny skrypt a potem po naciśnięciu ESC wrócić do menu??
Z góry dzięki za odpowiedź.
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 10:14
1. Przyjrzyj się oknom, np. 'Window_MenuStatus' lub 'Window_Status' (są najłatwiejsze), każde z nich dziedziczy z klasy 'Window_Base' przez co wystarczy umieścić fragment:
Kod:
def initialize(x, y)
    super(x, y, 384, 416)   
    refresh
  end

Jeśli przy nazwie definicji dajesz w nawiasie argumenty (jak widać w tym przypadku są dwa) to znaczy, że później wrzucając okno w scenę, będziesz musiał je podać... ale to za chwilę.
Najważniejszy jest tu jednak fragment
Kod:
super(x, y, 384, 416)

co oznacza, że chcemy by program stworzył okienko o wymiarach 384 x 416 i współrzędnych x i y (które oczywiście mogą od razu mieć wartości liczbowe). Po tym wystarczy dodać w klasie definicję 'refresh' i umieścić w niej poszczególne dane, obrazki itd.
Natomiast, by okno wyświetliło się w konkretnej scenie, musimy w definicji 'start' tej sceny wpisać kod:
Kod:
@window = Window_NAZWA.new(x, y)

gdzie x i y są wspomnianymi wcześniej argumentami przy 'def initialize' okna)

Następnie, by okienko się usuwało, po zmianie sceny w definicji 'terminate' należy wpisać:
Kod:
@window.dispose

A na końcu, by okno się odświeżało, w definicji 'update' trzeba wpisać:
Kod:
@window.update


2. A gdzie ten obrazek ma się wyświetlić, w oknie, czy w scenie?
Ogólnie kod na warunek z przełącznikiem jest taki:
Kod:
if $game_switches[ID] == true/false
  # jakiś kod
end

gdzie ID - to oczywiście id przełącznika
true / false - to odpowiednio przełącznik włączony / wyłączony

3. Podejrzyj klasę Scene_Menu. W 'def update_command_selection' znajdziesz taki fragment, np. $scene = Scene_Item.new... na pewno znajdziesz zależność :->
________________________


 
 
 
Agumon 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 515
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 16:13
Ok dzięki Ayene. O taką pomoc mi właśnie chodziło. Temat zamykam a dla ciebie Pomógł xD
________________________
Pomogłem? Daj ""
Piszę poprawnie po polsku

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene