Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:03
Wnioski i sugestie dla polskich twórców rm gier
Autor Wiadomość
AI-RPG


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 152
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011 02:23
Wnioski i sugestie dla polskich twórców rm gier
Chciałbym przedstawić wnioski do jakich doszedłem w sprawie poslkich gier w rpgmaker.

wnioski:

Zapadają w pamięć emocje związane z graniem (!) Wynikają z postaci, dialogów, zwrotów i napięcia w walkach, a nie z fabuły i całej reszty (!) [Dlatego o polskich grach raczej dobrego powiedzieć nie można :lol: ]

Jak nie wciągniesz gracza od pierwszych chwil choćby dialogiem/walką gra szybko poleci do kosza (!)

Niezależnie ile pracy włoży się w grę jeśli gra nie jest ciągle emocjonująca dla gracza w każdym względzie i w każdej chwili gry dialog/walka/eksploracja wszelakie przestoje kończą się na odłożeniu gry lub usunięciu jej z dysku (!)

Krótkie gry są tak samo szybko zapominane jak te długie (!) (Więc lepiej robić krótkie gry, ale bez przestojów i na wysokich obrotach niż długą papkę)

Gry, które nie udają, że nie są amatorskimi i w tej amatorszczyźnie wręcz pływają mają o wiele cieplejszy i bardziej naturalny/przystępny klimat niż te, które udają że jest inaczej z kolei te stają się nieprzyjemnie plastikowe (!)

Nagrałeś się w komercyjną grę i chcesz zrobić coś własnego na jej podstawie w rpgmaker ?
Nic z tego dobrego nie wyjdzie - rpgmaker nie nadaje się do odwzorowania podstawowych cech decydujących o grywalności gier, na których się wzorujecie, a szczątkowe ich elementy nie wystarczą do uzyskania grywalności na jakiej wam zależy (!)

Kiedy twórca gry się męczy tworząc grę - gra staje się wtedy tak samo męcząca dla gracza (!)

Kiedy twórca zaczyna wykonywać sugestie osób wypowiadających się w jego temacie z grą - tworzenie jego własnej gry zaczyna go skutecznie męczyć i co najważniejsze wychodzi z własnej wizji i kreatywności - gra staje się co raz bardziej schematyczna i dla niego samego aklimatyczna - co raz bardziej przestaje rozumieć I CZUĆ to co tworzy. Trudno to zrozumieć, ale to właśnie szczegóły mogą okazać się decydujące w totalnym zepsuciu wizji autora gry i zepsuciu jego kreatywności (!)

Najcieplejsze i najprzyjemniejsze gry w rpgmaker wysoko ocenione w środowisku gier free powstały z dala od całej sceny (!)

Im gra jest dłużej tworzona tym bardzie nuży samego autora i znów wracamy do punktu ze zmęczeniem - kiedy twórca się męczy tworząc grę - jego gra tak samo będzie męczyć grającego (!)

SUGESTIE:

Przyjemność z robienia gry i sens jej robienia daje tylko TWORZENIE całości na własną rękę bez brania pod uwagę negatywnych opinii SCENOWICZÓW, bo to właśnie amatorszczyzna stanowi o sile klimatu gier, a więc to co jest w naszej wyobraźni i ta lekkość związana z tworzeniem, pewna tolerancja na błędy - to dodaje uroku (nie mówię tu o ortograficznych) To my sami wiemy co najlepiej lubimy w rpgmakerze nikt nam nic nie może wmówić, bo wtedy to nie będzie nasza własna gra (!)


Tworząc jedną długą grę tracimy odbiorców (!) Każda osoba trafi na przestoje i momenty, które prędzej czy później ją zniechęcą, więc nie zobaczy całej naszej pozostałej pracy (!) Im dłuższa gra więc tym mniej osób które ją skończą (!) Krótsze gry w rpgmaker są więc lepsze, bo cały czas są świeże dla grającego.

Wypadało by się zastanowić czy się do tego hobby nadajemy, ale jak to zrobić ? (!) Wystarczy wydawać gry w małych epizodach każdy na maksimum 20 minut grania (!)

Zalety -

1Nie stracimy grupy odbiorców. Nie wypalą się nam tak jak przy jednej długiej grze, bo jeśli coś okaże się w danym epizodzie gorsze zawsze gracz będzie liczył że następny będzie lepszy.
2Ekscytacja z oczekiwaniem na kolejny epizod.
3Brak znużenia przy tworzeniu - pracujemy nad krótkimi epizodami.
4Oszczędność czasu - szybko przekonamy się czy nadajemy się do tego co robimy i czy w tym jesteśmy dobrzy. (Jeśli gracz wkręci się po kilku chwilach absolutnie w każdą chwilę gry wiemy, że jesteśmy w tym dobrzy i z przyjemnością tworzymy dalej, a jak nie przynajmniej nie stracimy wielu godzin na marne - zawsze będzie można zrobić kolejny epizod znacznie lepiej ewentualnie)
5Gry rpgmakerowe same w sobie szybko nużą - wydawane w epizodach kilkunastominutowych do 20 minut max będą ciągle jak ciepłe bułki dla grającego. Skończy je nim zacznie się nimi naprawdę nużyć.
6Każdy epizod może zawierać zupełnie inne oryginalne rozwiązania.
7Twórca będzie czuł jeszcze większą ekscytacją wydając kolejne epizody, gdy zobaczy jakimi wątkami grający najbardziej się ekscytują - będzie mógł ich zaskakiwać.



Sory za bałagan, ale ogólnie wiecie co mam na myśli. Róbcie gry w krótkich epizodach. To klucz do przyjemności z korzystania z rpgmakera dla projektujacych gry i dla grających w te gry.
 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011 08:49
Bardzo fajny artykuł, z przyjemnością go czytałam, choć do końca się z nim nie zgadzam.
Cytat:
Jak nie wciągniesz gracza od pierwszych chwil choćby dialogiem/walką gra szybko poleci do kosza (!)
Wiem, że są gracze bardziej cierpliwi niż opisani poniekąd przez ciebie. Tacy, zanim usuną grą, dadzą jej drugą szansę ^^.
Cytat:
Niezależnie ile pracy włoży się w grę jeśli gra nie jest ciągle emocjonująca dla gracza w każdym względzie i w każdej chwili gry dialog/walka/eksploracja wszelakie przestoje kończą się na odłożeniu gry lub usunięciu jej z dysku (!)

To moim zdaniem lekkie wyolbrzymienie... Nie próbujmy robić z każdej gry GoW-a...(choć dialogi tam kiepskie ^^). Jeśli ktoś ma jakieś uprzedzenia co do tytułu, albo po prostu lubi się wykazać krytyką (niekoniecznie konstruktywną ^^), to i tak znajdzie wiele powodów do odłożenia gry.

Z resztą w mniejszym lub większym stopniu się zgadzam ^@^. Uważam jednak, że każdy ma swój sposób na "sukces". Podałeś tylko jeden z wielu przepisów ^^. Pozdrowionka
________________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene