Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 29 Mar, 2011 15:15
ilość itemów za potwora
Autor Wiadomość
Draqp 



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 4
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 22:08
ilość itemów za potwora
Witam, przychodzę tutaj z pytaniem czy jest możliwość zdobywania większej ilości niż 2 itemów z potworka?? Zwracam się z tym pytaniem gdyż potrzebuję np. 5 itemów do rozdania w np. 1 o szansie 100% inny o szansie 70% a jeszcze inny 10% itd. tak żebym mógł ruszyć dalej moją gierkę...
 
 
Azux 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 87
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 22:18
mozesz zroic tak ze w bazie danych zrobisz 2 razy tego samego potwora i wybierzesz po 2 itemy dla jednego a drugie 2 dla tego drugiego potwora.
 
 
Draqp 



Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 4
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 22:21
Myślałem nad tym ale to jak dla mnie za dużo roboty, bo mam w planie sporą ilość potworków i to nie będzie gra na 5min.
 
 
Azux 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 87
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 22:23
wiem wlasciwie mam taki sam problem ale narazie ja nie wiedze inne opcji moze ktos nam pomoze :)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 22:53
Możecie skorzystać z tego skryptu:
Spoiler:

Kod:
#_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
#_/                  Item Drop Expansion - KGC_ExtraDropItem           
#_/                         Last Update: 2008/08/28                         
#_/                       Translation by Mr. Anonymous                       
#_/    KGC Site:                                                             
#_/    http://f44.aaa.livedoor.jp/~ytomy/tkool/rpgtech/techlist_vx.html     
#_/    Translator's Blog:                                                   
#_/    http://mraprojects.wordpress.com                                     
#_/----------------------------------------------------------------------------
#_/  This script allows you to increase the amount of items and equipment which
#_/   are "dropped" by an enemy after it is defeated.
#_/----------------------------------------------------------------------------
#_/                       Instructions For Usage
#_/  To make use of this function, you must insert the <drop> tag into the
#_/   "Notes" box in the desired enemy in the database.
#_/ 
#_/   The format is as such: <drop ItemType:ID Probability/Percentile>
#_/  Where ItemType = A = Armor, I = Item, W = Weapon
#_/  Where ID = The ID # of the item/equipment in the database
#_/  Where Probability = A fraction statement (IE 1/4) which determines the
#_/                      chance of the item dropping
#_/  OR
#_/  Where Percentile = A percentage chance (IE 70%) of the item dropping
#_/============================================================================
#_/  Example: You have a bandit (enemy) who has a Long Sword you'd like for him
#_/    to drop at a 50% chance. Tag him with:
#_/    <drop W:2 50%>
#_/         OR
#_/    <drop W:2 1/2>
#_/  Simple, yes?
#_/============================================================================
#_/ Installation: Insert above KGC_BattleDifficulty and KGC_EnemyGuide.
#_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

$imported = {} if $imported == nil
$imported["ExtraDropItem"] = true

module KGC
module ExtraDropItem
  # Regular Expression Defined
  module Regexp
    # Base Enemy Module
    module Enemy
      # Drop Item tag string
      DROP_ITEM = /<(?:DROP|drop)\s*([IWA]):(\d+)\s+(\d+)([%&#65285;])?>/i
    end
  end
end
end

#==============================================================================
# &#9632; RPG::Enemy
#==============================================================================

class RPG::Enemy
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9675; Generate Extra Drop Items Cache
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_extra_drop_item_cache
    @__extra_drop_items = []

    self.note.split(/[\r\n]+/).each { |line|
      case line
      when KGC::ExtraDropItem::Regexp::Enemy::DROP_ITEM
        # Drop Item
        item = RPG::Enemy::DropItem.new
        case $1.upcase
        when "I"  # Item
          item.kind = 1
          item.item_id = $2.to_i
        when "W"  # Weapon
          item.kind = 2
          item.weapon_id = $2.to_i
        when "A"  # Armor
          item.kind = 3
          item.armor_id = $2.to_i
        else
          next
        end
        # Drop Rate
        if $4 != nil
          item.drop_prob = $3.to_i
        else
          item.denominator = $3.to_i
        end
        @__extra_drop_items << item
      end
    }
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9675; Return Extra Drop Items
  #--------------------------------------------------------------------------
  def extra_drop_items
    create_extra_drop_item_cache if @__extra_drop_items == nil
    return @__extra_drop_items
  end
end

#==============================================================================
# &#9632; RPG::Enemy::DropItem
#==============================================================================

unless $@
class RPG::Enemy::DropItem
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; Public Instance Variable
  #--------------------------------------------------------------------------
  attr_accessor :drop_prob                # Drop rate
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; Object initialization
  #--------------------------------------------------------------------------
  def drop_prob
    @drop_prob = 0 if @drop_prob == nil
    return @drop_prob
  end
end
end

#==============================================================================
# &#9632; Game_Enemy
#==============================================================================

class Game_Enemy < Game_Battler
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9675; Aquire Item Drop
  #--------------------------------------------------------------------------
  def extra_drop_items
    return enemy.extra_drop_items
  end
end

#==============================================================================
# &#9632; Game_Troop
#==============================================================================

class Game_Troop < Game_Unit
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; Create Item Drop Array
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias make_drop_items_KGC_ExtraDropItem make_drop_items
  def make_drop_items
    drop_items = make_drop_items_KGC_ExtraDropItem

    dead_members.each { |enemy|
      enemy.extra_drop_items.each_with_index { |di, i|
        next if di.kind == 0
        if di.drop_prob > 0
          # Probability specification
          next if di.drop_prob < rand(100)
        else
          # Denominator specification
          next if rand(di.denominator) != 0
        end
        if di.kind == 1
          drop_items.push($data_items[di.item_id])
        elsif di.kind == 2
          drop_items.push($data_weapons[di.weapon_id])
        elsif di.kind == 3
          drop_items.push($data_armors[di.armor_id])
        end
        # Set up compatability with KGC_EnemyGuide.
        if $imported["EnemyGuide"]
          KGC::Commands.set_enemy_item_dropped(enemy.enemy.id, i + 2)
        end
      }
    }
    return drop_items
  end
end


Instrukcja w treści skryptu :-) Choć pomogę... w oknie notatek z przedmiotem należy wpisać:
Kod:
<drop TYP:ID SZANSA>

gdzie: Typ - to rodzaj: I - przedmiot, W - broń, A - zbroja
ID - to id przedmiotu w bazie danych
Szansa - to procentowa szansa na zdobycie przedmiotu ;-)
Przykładowo:
Kod:
<drop W:2 70%>

Oznacza to tyle, co - 70 % szansy na zdobycie broni o id 2 :->
________________________


 
 
 
Azux 



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 87
Wysłany: Wto 29 Mar, 2011 10:45
Wielkie dzieki ! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene