Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Czw 05 Maj, 2011 18:32
Potrzebujemy Pomocy!
Autor Wiadomość
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011 17:20
Potrzebujemy Pomocy!
Ja, HESEE oraz Angius tworzymy grę (Gothic 3 2D) i potrzebujemy waszej pomocy. Potrzebujemy zmienionego skryptu z HUD Ekwipunku. Chcielibyśmy by działał z "Rozszerzonym ekwipunkiem". Czy jest ktoś w stanie zrobić to dla nas?
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 04 Maj, 2011 22:54
Spróbuj tego - podmień za skrypt z HUD Ekwipunku na mapie:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# MOG HUD Equip V1.1 VX           
# Autor XP: Moghunter         
# Przełożone na VX przez Ayene (mam nadzieję, że będzie 'śmigać' :P
# Kompatybilne z KGC_EquipExtension
#==============================================================================
if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla

module MOG
  # Położenie HUD - współrzędne x i y
  EQPMAPX = 240 # współrzędna x
  EQPMAPY = 320 # współrzędna y
 
  # Przełącznik, kontrolujący wyświetlanie HUD
  EQPMAPVIS = 5
 
  # Okno
  EQPMAPSKIN = "Window"
 
  # Przezroczystość okna HUD
  EQPMAPOPA = 0
end

$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["mpequip"] = true

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
  def draw_equip_map(item, x, y)
    if item == nil
      return
    end
    draw_icon(item.icon_index , x + 3 , y + 34)
  end

  def draw_mequip(x, y)
    self.contents.blt(0, 4, Cache.picture("mequip"), Rect.new(0, 0, self.width, 60))     
    mequip = Cache.picture("sqequip")
    @data = @actor.equips.clone
    @item_max = [@data.size, @actor.armor_number + 1].min
    cw = mequip.width
    ch = mequip.height
    src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)   
    for i in 0...@item_max
      self.contents.blt(32 * i, y - ch + 65, mequip, src_rect)   
    end       
  end
end

#==============================================================================
# Window_Equip_Map
#==============================================================================
class Window_Equipmap < Window_Base
  def initialize(actor)   
    w = 160 + actor.extra_armor_number * 32
    super(0, 0, w, 100)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.opacity = MOG::EQPMAPOPA
    self.windowskin = Cache.system(MOG::EQPMAPSKIN)
    @actor = actor
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_mequip(0,0)
    @data = @actor.equips.clone
    @item_max = [@data.size, @actor.armor_number + 1].min 
    rect = Rect.new(0, 0, 32, 32)   
    @item_max.times { |i|
      rect.x = 32 * i
      draw_equip_map(@data[i], rect.x, rect.y)}   
  end
end

#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
  alias ayene_start start
  def start   
    @actor = $game_party.members[0]
    @eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
    @eqmap.x = MOG::EQPMAPX
    @eqmap.y = MOG::EQPMAPY
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    ayene_start
  end
 
  alias ayene_terminate terminate
  def terminate
    ayene_terminate
    @eqmap.dispose
  end
 
  alias mog8_update update
  def update
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    if $eref == true
      @eqmap.refresh
      $eref = false
    end
    mog8_update
  end
end

#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
  attr_accessor :eref
end

class Game_Interpreter
  def eref
    $eref = true
  end
  alias mog319ref command_319
  def command_319
    eref
    return mog319ref
  end
end
end


Do folderu Graphics/Pictures wrzuć poniższe obrazki:
Spoiler:

mequip.png


sqequip.png


Dobrze przetestuj.
________________________


 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 08:32
Ayene, super! Wszystko działa jak zawsze kiedy pomagasz :) Przerobiłem napis ekwipunek na swój: I chcielibyśmy go przesunąć na w prawo, bo jest za mocno w lewo przesunięty, a i mogła byś umieścić kawałek skryptu, który przy naciśnięciu nacisku "E" Ekwipunek na mapie zniknie lub pojawi się? Wiem, że napisałem to tak jakoś dziwnie, ale myślę, że zrozumiałaś :) Z góry dziękujemy!
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 09:03
Podmień za skrypt - HUD Ekwipunku:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# MOG HUD Equip V1.1 VX           
# Autor XP: Moghunter         
# Przełożone na VX przez Ayene (mam nadzieję, że będzie 'śmigać' :P
# Kompatybilne z KGC_EquipExtension
#==============================================================================
if true # True = wyświetla HUD / False = nie wyświetla

module MOG
  # Położenie HUD - współrzędne x i y
  EQPMAPX = 280 # współrzędna x
  EQPMAPY = 320 # współrzędna y
 
  # Przełącznik, kontrolujący wyświetlanie HUD
  EQPMAPVIS = 5
 
  # Okno
  EQPMAPSKIN = "Window"
 
  # Przezroczystość okna HUD
  EQPMAPOPA = 0
end

$mogscript = {} if $mogscript == nil
$mogscript["mpequip"] = true

#==============================================================================
# Window_Base
#==============================================================================
class Window_Base < Window
  def draw_equip_map(item, x, y)
    if item == nil
      return
    end
    draw_icon(item.icon_index , x + 3 , y + 34)
  end

  def draw_mequip(x, y)     
    mequip = Cache.picture("sqequip")
    @data = @actor.equips.clone
    @item_max = [@data.size, @actor.armor_number + 1].min
    bit = Cache.picture("mequip")
    x = (@item_max * 32 - bit.width) / 2
    self.contents.blt(x, 4, bit, Rect.new(0, 0, bit.width, bit.height))     
    src_rect = Rect.new(0, 0, 32, 32)   
    for i in 0...@item_max
      self.contents.blt(32 * i, y - 32 + 65, mequip, src_rect)   
    end       
  end
end

#==============================================================================
# Window_Equip_Map
#==============================================================================
class Window_Equipmap < Window_Base
  def initialize(actor)   
    w = 160 + actor.extra_armor_number * 32
    super(0, 0, w, 100)
    self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
    self.opacity = MOG::EQPMAPOPA
    self.windowskin = Cache.system(MOG::EQPMAPSKIN)
    @actor = actor
    refresh
  end
  def refresh
    self.contents.clear
    draw_mequip(0,0)
    @data = @actor.equips.clone
    @item_max = [@data.size, @actor.armor_number + 1].min
    rect = Rect.new(0, 0, 32, 32)   
    @item_max.times { |i|
      rect.x = 32 * i
      draw_equip_map(@data[i], rect.x, rect.y)}   
  end
end

#==============================================================================
# Scene_Map
#==============================================================================
class Scene_Map
  alias ayene_start start
  def start   
    @actor = $game_party.members[0]
    @eqmap = Window_Equipmap.new(@actor)
    @eqmap.x = MOG::EQPMAPX
    @eqmap.y = MOG::EQPMAPY
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    ayene_start
  end
 
  alias ayene_terminate terminate
  def terminate
    ayene_terminate
    @eqmap.dispose
  end
 
  alias mog8_update update
  def update
    if $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] == false
      @eqmap.visible = true
    else
      @eqmap.visible = false     
    end
    if Input.trigger?(Input::Letters["E"])
      a = $game_switches[MOG::EQPMAPVIS]
      a ? a = false : a = true
      $game_switches[MOG::EQPMAPVIS] = a     
    end     
    if $eref == true
      @eqmap.refresh
      $eref = false
    end
    mog8_update
  end
end

#==============================================================================
# Game_Map
#==============================================================================
class Game_Map
  attr_accessor :eref
end

class Game_Interpreter
  def eref
    $eref = true
  end
  alias mog319ref command_319
  def command_319
    eref
    return mog319ref
  end
end
end


Żeby działało poprawnie potrzebujesz jeszcze skryptu z tego tematu :arrow: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2602

I radziłabym zrobić ciemną otoczkę wokół napisu "Ekwipunek", bo jest trochę mało widoczny. Mam nadzieję, że będzie działać.
________________________


 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 13:12
Jesteś boska! Wszystko działa tylko... Postać nie może chodzić...
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 13:34
Na każdej mapie nie może chodzić? Jesteś pewien, że nic nie namieszałeś w zdarzeniach? Wytnij skrypt Vlada (dodatkowe przyciski), sprawdź, czy działa chodzenie i wklej skrypt ponownie... sprawdź, czy chodzi.
________________________


 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 13:44
To nie przez ten skrypt... A i dodam, że czasami jak włączę grę to idzie ciągle na dół, a czasami wgl. się nie da...
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 18:14
Masz to samo w czystym projekcie? Jak chcesz możesz zhostować projekt na www.mediafire.com i wysłać mi link na PW. Wtedy może coś zaradzę ;-)

// edit

Usuń skrypt 'Chodzenie'. SBABS ma już wewnętrznie wbudowaną tę opcję, przez co skrypty się gryzą.
________________________


 
 
 
MrBoomGood 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 05 Maj, 2011 18:32
Ayene, ja Cię po prostu kocham! Dziękuje jesteś niezastąpiona! Wszystko działa, temat do zamknięcia :) Jeszcze raz dziękuję!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene