Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Wto 21 Cze, 2011 10:47
Fantasy CMS ( Temat dla skrypterów :))
Autor Wiadomość
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
  Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 10:50
Fantasy CMS ( Temat dla skrypterów :))
Witam drogich ultimowiczów ! Potrzebuje skryptera, który przerobi skrypt z Xp na Vx ;)

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#=====================================================================
#--------#      Fantasy CMS        #--------------------------------------------
#--------#      version 1.0        #--------------------------------------------
#--------#  by Thieffer and Dante  #--------------------------------------------
#--------#       09.07.2010        #--------------------------------------------
#===============================================================================

#===============================================================================
#--------#          INFO           #--------------------------------------------
#===============================================================================
# Wklej skrypt nad Main.
# Do prawidłowego działania potrzebna jest czcionka używana przez skrypt (standardowo Galileo Font)
# Podziękowania dla www.ragnarokonline.com za ikony.
#===============================================================================

#===============================================================================
#--------#         CONFIG          #--------------------------------------------
#===============================================================================
module Fantasy_CMS
  # Nazwa czcionki
  FONT_NAME = "Galileo Font"
  # Kolor czcionki komend i imion bohaterów
  FONT_COLOR = Color.new(230, 230, 150, 255)
  # Kolor czcionki podrzędnej
  FONT_COLOR2 = Color.new(255, 255, 255, 255)
  # Rozmiar czcionki podrzędnej
  FONT_SIZE2 = 18
  # Nieprzezroczystość okienek (0-255)
  OPACITY = 200
  # Nieprzezroczystość obrazku tła (0-255)
  BACKGROUND_OPACITY = 150
#===============================================================================
 
#===============================================================================
# Fantasy_CMS::Window_Command
#===============================================================================
  class Window_Command < Window_Selectable
    def initialize(width, commands)
      super(0, 0, width, commands.size * 32 + 32)
      @item_max = commands.size
      @commands = commands
      self.contents = Bitmap.new(width - 32, @item_max * 32)
      refresh
      self.index = 0
    end
    def refresh
      self.contents.clear
      for i in 0...@item_max
        c = Fantasy_CMS::FONT_COLOR
        draw_item(i, c)
      end
    end
    def draw_item(index, color)
      self.contents.font.color = color
      self.contents.font.name = Fantasy_CMS::FONT_NAME
      rect = Rect.new(4+24, 32 * index, self.contents.width - 8, 32)
      self.contents.blt(0,32* index+4, RPG::Cache.picture("Fantasy_CMS/"+@commands[index]), Rect.new(0,0,24,24))
      self.contents.fill_rect(rect, Color.new(0, 0, 0, 0))
      self.contents.draw_text(rect, @commands[index], 0)
    end
    def disable_item(index)
      draw_item(index, disabled_color)
    end
  end
 
#===============================================================================
# Fantasy_CMS::Window_MenuStatus
#=============================================================================== 
  class Window_MenuStatus < Window_Selectable
    def initialize
      super(216, -169, 392, 166)
      self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
      refresh
      self.active = false
      self.index = -1
      self.opacity = Fantasy_CMS::OPACITY
    end
   
    def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.font.size = Fantasy_CMS::FONT_SIZE2
      self.contents.font.name = Fantasy_CMS::FONT_NAME
      @item_max = $game_party.actors.size
      @column_max = 4
      for i in 0...$game_party.actors.size
        x = i*90
        y = 0
        actor = $game_party.actors[i]
        draw_actor_graphic(actor, x+12+30, y+48+22)
        self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR
        self.contents.draw_text(x, y+3, 90, 20, actor.name, 1)
        self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR2
        self.contents.draw_text(x, y+70, 90, 20, "Poziom: " + actor.level.to_s, 1)
        draw_actor_hp(actor,x,y+95)
      end
    end
   
    def draw_actor_hp(actor, x, y, width = 144)
      self.contents.draw_text(x, y, 90, 20, "Zdrowie:", 1)
      self.contents.font.color = actor.hp == 0 ? knockout_color :
        actor.hp <= actor.maxhp / 4 ? crisis_color : normal_color
      self.contents.draw_text(x-10, y+10, 48, 32, actor.hp.to_s, 2)
      self.contents.draw_text(x + 48-10, y+10, 12, 32, "/", 1)
      self.contents.draw_text(x + 60-10, y+10, 48, 32, actor.maxhp.to_s)
    end
   
    def update_cursor_rect
      if @index < 0
        self.cursor_rect.empty
      else
        self.cursor_rect.set(@index*90, 0, 90 , 134)
      end
    end
  end
 
#===============================================================================
# Fantasy_CMS::Window_Location
#=============================================================================== 
  class Window_Location < Window_Base
    def initialize
      super(216, 483, 224, 96)
      self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
      self.opacity = Fantasy_CMS::OPACITY
      refresh
    end
    def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.font.name = Fantasy_CMS::FONT_NAME
      self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR
      self.contents.draw_text(35+4, 0, 150, 32, "Lokacja:", 0)
      self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR2
      self.contents.font.size = Fantasy_CMS::FONT_SIZE2
      self.contents.draw_text(4, 32, 196, 32, $game_map.name, 0)
      self.contents.blt(0,0, RPG::Cache.picture("Fantasy_CMS/lokacja"), Rect.new(0,0,24,24))
    end
  end
 
#===============================================================================
# Fantasy_CMS::Window_Gold
#===============================================================================
  class Window_Gold < Window_Base
    def initialize
      super(643, 283, 152, 96)
      self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
      self.opacity = Fantasy_CMS::OPACITY
      refresh
    end
    def refresh
      self.contents.clear
      self.contents.font.name = Fantasy_CMS::FONT_NAME
      self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR
      self.contents.draw_text(28+4, 0, 150, 32, "Sakwa:", 0)
      self.contents.font.color = Fantasy_CMS::FONT_COLOR2
      self.contents.font.size = Fantasy_CMS::FONT_SIZE2
      self.contents.draw_text(14, 32, 100, 32, $game_party.gold.to_s + " " +$data_system.words.gold, 0)
      self.contents.blt(0,4, RPG::Cache.picture("Fantasy_CMS/sakwa"), Rect.new(0,0,24,24))
    end
  end
 
#===============================================================================
# Fantasy_CMS::Scene_Load
#===============================================================================
  class Scene_Load < Scene_File
    def initialize
      $game_temp = Game_Temp.new
      $game_temp.last_file_index = 0
      latest_time = Time.at(0)
      for i in 0..3
        filename = make_filename(i)
        if FileTest.exist?(filename)
          file = File.open(filename, "r")
          if file.mtime > latest_time
            latest_time = file.mtime
            $game_temp.last_file_index = i
          end
          file.close
        end
      end
      super("Which file would you like to load?")
    end
    def on_decision(filename)
      unless FileTest.exist?(filename)
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      $game_system.se_play($data_system.load_se)
      file = File.open(filename, "rb")
      read_save_data(file)
      file.close
      $game_system.bgm_play($game_system.playing_bgm)
      $game_system.bgs_play($game_system.playing_bgs)
      $game_map.update
      $scene = Scene_Map.new
    end
    def on_cancel
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      $scene = Scene_Menu.new
    end
    def read_save_data(file)
      characters = Marshal.load(file)
      Graphics.frame_count = Marshal.load(file)
      $game_system        = Marshal.load(file)
      $game_switches      = Marshal.load(file)
      $game_variables     = Marshal.load(file)
      $game_self_switches = Marshal.load(file)
      $game_screen        = Marshal.load(file)
      $game_actors        = Marshal.load(file)
      $game_party         = Marshal.load(file)
      $game_troop         = Marshal.load(file)
      $game_map           = Marshal.load(file)
      $game_player        = Marshal.load(file)
      if $game_system.magic_number != $data_system.magic_number
        $game_map.setup($game_map.map_id)
        $game_player.center($game_player.x, $game_player.y)
      end
      $game_party.refresh
    end
  end
end

#===============================================================================
# Game_Map
#===============================================================================
class Game_Map
  def name
    $map_infos[@map_id]
  end
end

#===============================================================================
# Scene_Title
#===============================================================================
class Scene_Title
  $map_infos = load_data("Data/MapInfos.rxdata")
  for key in $map_infos.keys
    $map_infos[key] = $map_infos[key].name
  end
end

#===============================================================================
# Scene_Menu
#===============================================================================
class Scene_Menu
  def initialize(menu_index = 0)
    @menu_index = menu_index
  end
 
  def main
    @appearing = true   
    @disappearing = false 
    # Wczytanie tła mapy
    @spriteset = Spriteset_Map.new
    # Wczytanie obrazku tła CMS
    @tlo = Sprite.new
    @tlo.bitmap = RPG::Cache.picture("Fantasy_CMS/tlo")
    @tlo.opacity = Fantasy_CMS::BACKGROUND_OPACITY
    s1 = "Przedmioty"
    s2 = "Umiejętności"
    s3 = "Ekwipunek"
    s4 = "Status"
    s5 = "Zapisz"
    s6 = "Wczytaj"
    s7 = "Wyjście"
    @cmd_window = Fantasy_CMS::Window_Command.new(170, [s1,s2,s3,s4,s5,s6,s7])
    @cmd_window.opacity = Fantasy_CMS::OPACITY 
    @cmd_window.x = -176
    @cmd_window.y = 112
    @status_window = Fantasy_CMS::Window_MenuStatus.new
    @location_window = Fantasy_CMS::Window_Location.new
    @gold_window = Fantasy_CMS::Window_Gold.new
   
    Graphics.transition
    loop do
      Graphics.update
      Input.update
      update
      if $scene != self
        break
      end
    end
    Graphics.freeze
    @spriteset.dispose
    @cmd_window.dispose
    @status_window.dispose
    @location_window.dispose
    @gold_window.dispose
    @tlo.dispose
  end
 
  # Wpływanie okienek na ekran
  def appear   
    @cmd_window.x += 8 if @cmd_window.x < 32
    @status_window.y += 10 if @status_window.y < 101
    @location_window.y -= 8 if @location_window.y > 283
    @gold_window.x -= 8 if @gold_window.x > 456
    if @location_window.y == 283 and @status_window.y == 101
      @appearing = false   
    end   
  end   
     
  # Wypływanie okienek z ekranu
  def disappear   
    @cmd_window.x -= 8 if @cmd_window.x > -176
    @status_window.y -= 10 if @status_window.y > -169
    @location_window.y += 8 if @location_window.y < 483
    @gold_window.x += 8 if @gold_window.x < 643
    if @location_window.y == 483 and @status_window.y == -169
      $scene = Scene_Map.new   
    end   
  end
 
  def update
    if @appearing   
      appear   
    end   
    if @disappearing   
      disappear   
    end
    @spriteset.update
    @cmd_window.update
    @status_window.update
    if @cmd_window.active
      update_command
      return
    end
    if @status_window.active
      update_status
      return
    end
  end
  def update_command
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      @disappearing = true 
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      if $game_party.actors.size == 0 and @cmd_window.index < 4
        $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
        return
      end
      case @cmd_window.index
      when 0
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Item.new
      when 1
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @cmd_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 2 
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @cmd_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 3
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        @cmd_window.active = false
        @status_window.active = true
        @status_window.index = 0
      when 4 
        if $game_system.save_disabled
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Save.new
      when 5 
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Fantasy_CMS::Scene_Load.new
      when 6 
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_End.new
      end
      return
    end
  end
  def update_status
    if Input.trigger?(Input::B)
      $game_system.se_play($data_system.cancel_se)
      @cmd_window.active = true
      @status_window.active = false
      @status_window.index = -1
      return
    end
    if Input.trigger?(Input::C)
      case @cmd_window.index
      when 1 
        if $game_party.actors[@status_window.index].restriction >= 2
          $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
          return
        end
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Skill.new(@status_window.index)
      when 2 
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Equip.new(@status_window.index)
      when 3 
        $game_system.se_play($data_system.decision_se)
        $scene = Scene_Status.new(@status_window.index)
      end
      return
    end
  end
end

 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 18:49
Dodaj jakieś info o nim, czy to sideview, czy co, bo możliwe, że podobny na VX widziałem...
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 19:11
Możliwe, że to CMS, bo jak sama nazwa tematu wskazuje: 'Fantasy CMS', ALE MOGĘ SIĘ MYLIĆ.
poza tym nie ma takiego drugiego.
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 19:16
Mea culpa, CMS pomylił mi się z BS-em :roll:
A skąd wiesz, że drugiego takiego nie ma? A nuż znajdzie się taki, albo choćby podobny? Dużo już widziałem na anglojęzycznych stronach, dlaczego nie miałby się znaleźć bliźniak tegoż skryptu?
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 19:50
Jam nie jest kozak z angielskiego a CMS'ów jest miliony ;)
________________________



 
 
onimush3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 09 Maj, 2011 21:39
Z tego co widzę to mowa chyba o menu z FFX? O coś takiego?
http://www.youtube.com/watch?v=aCV2btT5-Ag

Jeżeli tak to widziałem taki skrypt na jakiejś stronie ale nie powiem na jakiej bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć.
________________________
Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść

Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
 
 
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 13:53
Fantasy CMS nie Final Fantasy ;)
________________________



 
 
shiwt 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: z Polski
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 13:56
Cytat:
Z tego co widzę to mowa chyba o menu z FFX? O coś takiego?

No właśnie. Nie sprawdziłeś, nie wiesz - a się udzielasz.
"[...]Rozumie się przez to również posty typu "Gdybym wiedział, to bym Ci powiedział, ale nie wiem". Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie."

Żeby uniknąć takich postów jak wyżej:
http://www.rmxp.pl/index.php?topic=5357.0 - tak on wygląda.
Poza tym, jeżeli chcesz jeszcze wszystkie submenusy, to będzie trochę roboty :/
________________________

http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=6177

http://www.ultimateam.pl/...p?p=61308#61308

http://www.ultimateam.pl/...p?p=73767#73767
 
 
ishizaki1 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 46
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 15:32
shiwt napisał/a:

Poza tym, jeżeli chcesz jeszcze wszystkie submenusy, to będzie trochę roboty :/


1. Po pierwsze jesteś pierwszym, który zakumał o co cman i nie nabijał postów ^^
2. Jeżeli chodzi o ten temat, jak już napisałem, jest dla skrypterów ;)
________________________



 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011 20:03
Jest tyle ładnych 'menusów' do VXa, a TY akurat uparłeś się na tego? Nie ma sensu go przerabiać, wiązałoby się to pisaniem skryptu od początku - nowe ułożenie okien (wymiary okna są przecież mniejsze od XPkowych) i co najważniejsze - przerobienie wszystkich definicji w klasach. W takim przypadku zastanawiam się, jakby to wyglądało od strony "praw autorskich"... niby wszystko nowe, oprócz pomysłu. Proponowałabym jednak znaleźć inny skrypt ;-)
________________________


 
 
 
onimush3 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: Sro 11 Maj, 2011 21:49
Dokładnie. Za dużo pisania bawienia się z programami aby zrobić window skin taki jak w tym na xp. Poszukaj czegoś innego. Na stronie jest tyle ciekawych tematów i rozwiązań, że na bank znajdziesz coś lepszego i kto wie czy nie podobnego do tego?
________________________
Pracuję nad 2 częścią gry Ostatnia Powieść

Fabuła : Niezła ( jeżeli lubicie Assassin's Creed )
Skrypty: Sporo przyznam się.
Walki: Dużo i to trudnych!
Misje: Wiele głównych i pobocznych
Muzyka: Ciekawa, wpadająca w ucho
Graficzki: Kilka własnych i kilka pożyczonych
Wzorowanie się: Assassin's Creed, Final Fantasy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene