Zamknięty przez: Ayene Czw 12 Maj, 2011 23:26 |
Zmiana wyglądu okien |
Autor |
Wiadomość |
Kongo21
Preferowany:
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:10
|
|
Zmiana wyglądu okien
|
Potrzebuję jakiejś pomocy odnośnie okienek typu czary, ekwpunek (plecak) by jako tło był obrazek, który ja wstawie :]. I 2 rzecz :
Czy ktoś by mi mógł napisać skrypt (za co byłbym wdzięczny), który podczas wywołania uruchamia sklep ALE sklep z umiejętnościami ! Można je kupić po cenie jaką ustalę. I gdy nauczymy się umiejętności by niemożna jej uczyć w nieskończoność (najlepiej jak kupimy to umiejętność z okna znika) |
________________________ Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl
Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/ |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:35
|
|
|
Odnośnie sklepu z umiejętnościami, sprawdź może ten skrypt http://www.rmxpunlimited....item/skill-shop
Tło obrazkowe najlepiej zrobić w klasie Scene, np. Scene_Skill (umiejętności w menu), Scene_Equip (ekwipunek). Pokażę jak wstawić obrazek na przykładzie klasy Scene_Menu.
W definicji "def main" na początku wpisz:
Kod: | @background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("NAZWA") |
Gdzie "NAZWA" to nazwa obrazka wrzuconego do folderu Graphics/Pictures (pamiętaj o cudzysłowie)
Na końcu tej definicji (przed end) należy wpisać:
Kod: | @background.bitmap.dispose
@background.dispose |
Następnie wszystkim wgrywanym oknom trzeba ustawić przezroczystość.
Pierwsze okno to:
Kod: | @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6]) |
wystarczy pod tą linijką wpisać:
Kod: | @command_window.opacity = 0 |
i tak z następnymi, czyli:
Kod: | @playtime_window = Window_PlayTime.new |
pod linijką:
Kod: | @playtime_window.opacity = 0 |
Mam nadzieję, że wyczujesz schemat. |
________________________
|
|
|
|
Kongo21
Preferowany:
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:46
|
|
|
Dzięki Ayane. A wiesz może jak zmienić piosenke graną w menu (menu - ten ekran, który mamy przy włączeniu gry)na własną. Dla przykładu mamy go :
Projekt/Audio/BGM/X.mp3 |
________________________ Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl
Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/ |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 21:52
|
|
|
Dadabase >>> System >>> Title BGM |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Kongo21
Preferowany:
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 22:02
|
|
|
A i jeszcze jedno (niemoge edytować posta wyżej :/)
Ja powrzucałem to :
@background = Sprite.new
@background.bitmap = RPG::Cache.picture("background.jpg")
do tych wszystkich scene co miałem (oczywiście jeśli znalazło definicje main) powklejałem to i działa dobrze. A co do tych Window to się jutro pobawie bo jutro muszę jeszcze iść do szkoły ;pp. A tam gdzie wpisałaś :
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6])
to 160 to jest stopień przeźroczystości (od 0 do 255 ?). A no i jak dam to to rozumiem, że to do głównego czyli do Window.
a tą resztę to już po kolei do np. Window_Skill itd. ?
@Melvin
0.0 Zapomniałem o tym ;pp
To jeszcze rozkmiń to :
jak dałem w ekranie powitalnym inna grafikę to musiałem ją wsadzić pod tą samą nazwą jak jest Title standardowy i chciałbym zmienić na inną nazwę ale niewiem jak by czytało ją. Mam 001-Title01.jpg a chciałbym np. Logo.jpg |
________________________ Moja strona : www.metin2iseasy.cba.pl
Tworzę grę :
Nazwa : Ninja World
Strona projektu : http://ninja-world.c0.pl/ |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 22:09
|
|
|
Nie rozumiem Cię. To 160 to chyba wielkość okna. Nie wiem, bo nie korzystam ze standardowego menu
@ Database >>> System >>> Title Graphic |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011 22:11
|
|
|
Liczba 160 to dokładnie szerokość okna. |
________________________
|
|
|
|
Kongo21
Preferowany:
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|