Pytania i Odpowiedzi |
Autor |
Wiadomość |
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012 23:33
|
|
|
Jest kilka sposobów, polegają one na sprawdzeniu, czy w folderze z grą znajduje się jakikolwiek zapis. Można to zrobić zapytaniem:
Kod: | for i in 0..3
if FileTest.exist?("Save#{i+1}.rxdata")
...
end
end |
Kod: | if Dir.glob('Save*.rxdata').size > 0
...
end
|
Kod: | if !Dir.glob('Save*.rxdata').empty?
...
end
|
|
________________________
|
|
|
|
miki55
Preferowany:
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 16:15
|
|
|
Jak zrobić grę multiplayer ? |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 16:20
|
|
|
Nauczyć się przynajmniej C++, napisać własny silnik, wykupić serwer dedykowany...
Och, pytasz się, jak zrobić MMO w Makerze? W takim razie zajrzyj do IRAQ i spojrzyj na punkt 13-sty. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
miki55
Preferowany:
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 4
|
Wysłany: Sro 18 Kwi, 2012 19:58
|
|
|
ale to nie miała być gra mmo tylko żeby było można grać w nią singleplayer i multiplayer |
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012 22:33
|
|
|
Multiplayer, MMO - i jedno i drugie polega na rozgrywce w sieci, wobec czego - patrz mój post wyżej. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
sled
Preferowany:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 93 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pią 27 Kwi, 2012 07:38
|
|
|
zaskoczę Cię ale multiplayer często nie wymaga podłączenia do internetu (np multi w grach na konsole choćby na podzielonym ekranie i wówczas same gry miały/mają w opcji nazwę "MULTIPLAYER" mimo iż nie wymagają podłączonego internetu i nie są to pojedyncze wyjątki co widać zwłaszcza np w grach wydanych na konsole sony zarówno tych starszych jak i nowszych) podczas gdy mmo jest rozgrywką która odbywa się na postawionym serwie w efekcie czego bez podłączenia online nie zagrasz w grę
Co zaś się tyczy multi był pewien skrypt że można sterować 2postaciami jednocześnie (oczywiście każda postać ma inną configurację klawiszy)na mapie lecz prawdę mówiąc ciężko to nazwać multiplayerem... |
|
|
|
Pawelsar1
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 18:31
|
|
Próbuję sobie napisać dziennik misji
|
Coś tam kiedyś programowałem w paru językach i pomyślałem sobie, że napiszę dziennik misji. Umiem napisać okno w Ruby, tylko:
tekst wstawiamy za pomocą linijki:
Kod: | self.contents.draw_text(0, 0, 288, 32, "Losowy tekst służący do zapełnienia okna", 1)
|
Jeżeli skopiujemy tą linijkę, tylko zamiast "1" wpiszemy "2", i zmienimy parametry będziemy mięli nowe okno.
Aby wywołać oba okna musimy wkleić do skrypty Scene_Map
Kod: | @okienko = Window_okno.new |
Czy jest możliwe wywołanie, jeżeli przełącznik np, 0001 jest ON (to akurat umiem) tylko okna np. "2"? |
________________________ ZAGŁOSUJ
Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!! |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2012 21:52
|
|
|
Po co wywołujesz okna? Lepiej odpalić Scene, bo Window może lagować.
Co do Twojego pytania:
Kod: | if $game_switches[ID] == true |
|
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Pawelsar1
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 16:00
|
|
|
Melvin, nie chodzi mi o przełącznik. Mógłbyś przeczytać dokładniej przeczytać pytanie? |
________________________ ZAGŁOSUJ
Jeśli pomogłem, daj !!!POMÓGŁ!!! |
|
|
|
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 22:19
|
|
|
Wiem, że myślenie jest ciężkie...
Zmień X i Y okna, tak, żeby wykraczały poza okno gry. Oczywiście wtedy, kiedy switch[id] jest OFF. |
________________________ MelvinClass:
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 13 Cze, 2012 11:16
|
|
|
Nieoczekiwanie pojawił się pewien problem i nie mam pojęcia, jakim cudem to się stało.
Stworzyłam zwykłe tablice wielowymiarowe:
Kod: | x = 10
for i in 1...10
$zmienna[x][0] = 0
end |
Problem występuje, gdy chcę zmienić wartość zmiennej:
Wówczas wszystkie zmienne
zmieniają wartość na "1" Dlaczego Projekt robiłam na twierdzówce, ale skopiowałam kody do angielskiej wersji i błąd się powtarza. Nie raz tak robiłam w innych projektach i nigdy nie miałam takiego błędu... |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 14 Cze, 2012 09:20
|
|
|
Gdzie tworzysz tablicę wielowymiarową? Jedyne co robisz to za jakąś dziwną zmienną podstawiać po prostu 1.
W tym fragmencie
Kod: | x = 10
for i in 1...10
$zmienna[x][0] = 0
end |
jedynie co robisz to podstawiasz za zmienną "$zmienna[10][0]" wartość 0.
Czy jeszcze gdzieś deklarujesz czym jest w ogóle $zmienna? |
________________________
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 14 Cze, 2012 09:35
|
|
|
Wyżej wszystko uprościłam i faktycznie niepotrzebnie w ogóle to x zrobiłam (chciałam zrobić x od 1 do 10, ale nieważne). Nie tu jest problem. Po stworzeniu zmiennej wszystko działa jak należy. To podczas próby zmiany jednej zmiennej coś się dzieje. Gdy wpisuję
to wszystkie 10 zmiennych zmienia swoją wartość na 1 Nie wiem, czemu tak się dzieje. Mam Ci podesłać małe demo Bo to może coś z moim kompem się porobiło Nie wiem już
Edit 14.06.2012 11:17
Wysłałam Ci już na PW demo, gdzie starałam się wszystko uprościć do minimum. Błąd wystąpił podczas pisania nowego skryptu. Szukając powodu, skopiowałam wszystko do nowego projektu, niepotrzebne rzeczy usunęłam i zostawiłam tylko to co niezbędne, a i tak dzieje się, co chce |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 14:47
|
|
|
W konfiguracji zmiennej za $zmienna[i] podstawiasz całą tablicę 'tab'. Tylko że podstawiasz ją zawsze tę samą, czyli każda zmiana powoduje zmianę tylko tej tablicy, nie przyporządkowania do zmiennej - mam nadzieję, ze dobrze tłumaczę. Innymi słowy podstawiając za zmienną tablicę powinno się ją klonować, tak aby nie odwoływała się ona do zawsze tej samej tablicy tab, tylko do każdej zmiennej była przyporządkowywana nowo, skopiowana. Czyli fragment:
powinien wyglądać:
Kod: | $zmienna[i] = tab.clone |
|
________________________
|
|
|
|
Avara
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 16:26
|
|
|
Wszystko działa. Dziękuję Ci Ayene po 100-kroć
TAK Pora zabrać się za kończenie skryptu [Wiem, wariatka ze mnie ]
Edit 23.06.2012 12:40
Usunęłam post z dzisiaj 00:21, ponieważ problem rozwiązałam sama. Osobom, które zaczęły się nad nim głowić, dziękuję za chęć pomocy |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
|