Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 28 Gru, 2011 15:23
Problem z wywołaniem akcji...
Autor Wiadomość
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011 10:53
Polecam lekturę na długie zimowe wieczory:
IRAQ
FAQ RM-a
Opis Bazy Danych (nieukończony)
Tutorial zdarzeń
Prosty quest[/ur] (a zara...ptów słów kilka
Dodawanie nowych skryptów
Radzę czytać w takiej właśnie kolejności, całe tematy, łącznie z wszystkimi odpowiedziami.
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011 22:15
Ayene napisał/a:
.Ponadto nasze forum nie pomaga osobom korzystającym z 'polskiego' RM-a. Jak wiadomo jest piracki i zawiera masę błędów. Pracuj lepiej na angielskiej wersji (chociażby trial).


Hmmm to dlaczego przeczytałem tu tyle artykułów, gdzie ludzie pracowali ewidentnie na "polskim" makerze ;-> ??
W każdym razie jeśli faktycznie jest masa błędów to warto się przerzucić na źródłową wersję ;)


Angius - biorę się za lekturę już dzisiaj;) Co prawda część z nich czytałem, ale czas na misję w IRAQU - tam nie byłem:P
Z góry przepraszam za upierdliwość. Ja po prostu tak mam, że najtrudniej przychodzą mi najłatwiejsze rzeczy;)
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 13:47
Cytat:
to dlaczego przeczytałem tu tyle artykułów, gdzie ludzie pracowali ewidentnie na "polskim" makerze ??


Bo to piraci, a polska wersje jest bardzo zawodna... Jeżeli już musisz piracić bo mamusia ci kasy nie dała, to pobierz sobie wersję ANG... Najpierw triala...
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 15:26
A ja tam robię tutoriale/poradniki na specjalnie do tego celu ściągniętej Twierdzówce, nie chce mi się każdej komendy z osobna tłumaczyć :-P
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 23:15
tracersgta jestem samowystarczalny, mamusia nie musi mi dawać kasy 8-)
A triala pobiorę, jak najbardziej,
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 01:53
Może i będę upierdliwy pisząc znowu w tym temacie, ale muszę (póki te forum jeszcze jest...).
Przestudiowałem po kilka razy tutoriale odnośnie zmiennych i nadal frustruje mnie jedna istotna rzecz.

Stosując ściśle określoną wartość (czyli ==) zmiennej w warunku udaje mi się ustawić to co chcę ( w moim przypadku umiejętność), ale tylko jeden warunek. Kiedy zaś daję inną opcję do określenia wartości (różna od, mniejsza, większa itp), bądź też inną wartość w opcji "w innym wypadku" to nic się nie zmienia i pozostaje tak jak było czyli:

- ustawiłem sobie warunek na udostępnienie umiejętności , warunek - zmienna = xHP
- chciałem ustawić warunek na brak dostępu do umiejętności, warunek - zmienna != xHP , >= xHP, <= xHP , ( obojętnie), ale niestety umiejętność pozostaje.

Wszystko ustawiłem poprawnie, w jednym warunku dodaj umiejętność, w drugim odejmij.
Mało tego, próbowałęm też takiej opcji:

- warunek - zmienna = xHP dodaj umiejętność
- warunek - zmienna = yHP odejmij umiejętność

Niestety jak powyżej - pierwsza opcja ustawia umiejętność a druga nie reaguje, testowałęm to na zakładaniu i ściąganiu ekwipunku w menu.

Panowie i Panie uwierzcie mi, nie trułbym wam dupy, gdybym znalazł gdzieś sposób w necie na to... Przestudiowałem dziesiątki tematów, ale stricte o common events jest bardzo ogólnie.
Nie jestem typem lenia , który wyręcza się innymi, dlatego wolałbym ustawić to jednak w typowych zdarzeniach niż od razu pobierać kolejny n-ty skrypt...

Przeglądałem kilkadziesiąt tematów i o common events jest bardzo mało.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość:)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 10:32
Już chyba wiem w czym problem. Nie wiadomo dlaczego w domyślnym skrypcie w RM VX jest błąd... spróbuj zrobić tak:
Wejdź w skrypt 'Game_Interpreter', znajdź linijkę (750):
Kod:
actor = $game_actors[@parameters[1]]

i zamień ją na:
Kod:
when 4

Sprawdź, czy działa. Pozdrawiam.
________________________


 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 13:09
750 when 4 # Actor
751 actor = $game_actors[@params[4]]

u mnie wygląda to mniej więcej tak, czyli chyba tak jak pisałaś żeby miało wyglądać
Ale zauważyłem jedną inną rzecz

if actor != nil
case @params[5] <--- czy tu nie powinno być w takim razie 4?? ponoć parametry odnoszą się do bohaterów.
Tak czy siak, dzięki Ayenne, że chciało ci się zainteresować tym problemem;)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 19:34
A wkleiłbyś całą definicję 'command_122', która masz w projekcie (ok. 739~856)?
________________________


 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:04
Ayene napisał/a:
A wkleiłbyś całą definicję 'command_122', która masz w projekcie (ok. 739~856)?


Oto ona:

Kod:
def command_122
    value = 0
    case @params[3]  # Operand
    when 0  # Constant
      value = @params[4]
    when 1  # Variable
      value = $game_variables[@params[4]]
    when 2  # Random
      value = @params[4] + rand(@params[5] - @params[4] + 1)
    when 3  # Item
      value = $game_party.item_number($data_items[@params[4]])
    when 4 # Actor
      actor = $game_actors[@params[4]]
      if actor != nil
        case @params[5]
        when 0  # Level
          value = actor.level
        when 1  # Experience
          value = actor.exp
        when 2  # HP
          value = actor.hp
        when 3  # MP
          value = actor.mp
        when 4  # Maximum HP
          value = actor.maxhp
        when 5  # Maximum MP
          value = actor.maxmp
        when 6  # Attack
          value = actor.atk
        when 7  # Defense
          value = actor.def
        when 8  # Spirit
          value = actor.spi
        when 9  # Agility
          value = actor.agi
        end
      end
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:08
No dobra, a spróbuj czegoś takiego:
1. Ustaw w dowolnym zdarzeniu, że zmienna nr 2 ma być równa maxhp wybranego bohatera.
2. Wyświetl zmienną w wiadomości (\v[2] lub przez F9).
3. Podaj w tym temacie, czy jest równa temu hp.
________________________


 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:34
jest równa, wyskoczyła wartość HP.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:42
A jeśli kontrolujesz zmienną nr 1, a za 2. podstawiasz w common evencie (parallel) hp bohatera w ten sposób:

to nadal nie działa?
________________________


 
 
 
flang3r 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 51
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 21:39
próbowałem nawet takie coś:


Dziwne jest to, że jak podglądam zmienne, to nawet jak ta druga czyli MAXHP spełnia warunek, tzn jest równa 3, to i tak nie dodaje umiejęności.
Obydwie zmienne są aktywne i... ... zmienne (dziwnie zabrzmiało).

Trochę może tam pokomplikowałem w tych zmiennych wartościach, ale tak jak mówię, warunek się spełnia a efektu nie ma.

Sorki za długą odpowiedź.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 22:01
Sprawdź demo, u mnie działa...

________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene