Zamknięty przez: Ayene Sro 28 Gru, 2011 15:23 |
Problem z wywołaniem akcji... |
Autor |
Wiadomość |
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2011 22:15
|
|
|
Ayene napisał/a: | .Ponadto nasze forum nie pomaga osobom korzystającym z 'polskiego' RM-a. Jak wiadomo jest piracki i zawiera masę błędów. Pracuj lepiej na angielskiej wersji (chociażby trial). |
Hmmm to dlaczego przeczytałem tu tyle artykułów, gdzie ludzie pracowali ewidentnie na "polskim" makerze ??
W każdym razie jeśli faktycznie jest masa błędów to warto się przerzucić na źródłową wersję ;)
Angius - biorę się za lekturę już dzisiaj;) Co prawda część z nich czytałem, ale czas na misję w IRAQU - tam nie byłem:P
Z góry przepraszam za upierdliwość. Ja po prostu tak mam, że najtrudniej przychodzą mi najłatwiejsze rzeczy;) |
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 13:47
|
|
|
Cytat: | to dlaczego przeczytałem tu tyle artykułów, gdzie ludzie pracowali ewidentnie na "polskim" makerze ?? |
Bo to piraci, a polska wersje jest bardzo zawodna... Jeżeli już musisz piracić bo mamusia ci kasy nie dała, to pobierz sobie wersję ANG... Najpierw triala... |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 15:26
|
|
|
A ja tam robię tutoriale/poradniki na specjalnie do tego celu ściągniętej Twierdzówce, nie chce mi się każdej komendy z osobna tłumaczyć |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011 23:15
|
|
|
tracersgta jestem samowystarczalny, mamusia nie musi mi dawać kasy
A triala pobiorę, jak najbardziej, |
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 02 Gru, 2011 01:53
|
|
|
Może i będę upierdliwy pisząc znowu w tym temacie, ale muszę (póki te forum jeszcze jest...).
Przestudiowałem po kilka razy tutoriale odnośnie zmiennych i nadal frustruje mnie jedna istotna rzecz.
Stosując ściśle określoną wartość (czyli ==) zmiennej w warunku udaje mi się ustawić to co chcę ( w moim przypadku umiejętność), ale tylko jeden warunek. Kiedy zaś daję inną opcję do określenia wartości (różna od, mniejsza, większa itp), bądź też inną wartość w opcji "w innym wypadku" to nic się nie zmienia i pozostaje tak jak było czyli:
- ustawiłem sobie warunek na udostępnienie umiejętności , warunek - zmienna = xHP
- chciałem ustawić warunek na brak dostępu do umiejętności, warunek - zmienna != xHP , >= xHP, <= xHP , ( obojętnie), ale niestety umiejętność pozostaje.
Wszystko ustawiłem poprawnie, w jednym warunku dodaj umiejętność, w drugim odejmij.
Mało tego, próbowałęm też takiej opcji:
- warunek - zmienna = xHP dodaj umiejętność
- warunek - zmienna = yHP odejmij umiejętność
Niestety jak powyżej - pierwsza opcja ustawia umiejętność a druga nie reaguje, testowałęm to na zakładaniu i ściąganiu ekwipunku w menu.
Panowie i Panie uwierzcie mi, nie trułbym wam dupy, gdybym znalazł gdzieś sposób w necie na to... Przestudiowałem dziesiątki tematów, ale stricte o common events jest bardzo ogólnie.
Nie jestem typem lenia , który wyręcza się innymi, dlatego wolałbym ustawić to jednak w typowych zdarzeniach niż od razu pobierać kolejny n-ty skrypt...
Przeglądałem kilkadziesiąt tematów i o common events jest bardzo mało.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość:) |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 10:32
|
|
|
Już chyba wiem w czym problem. Nie wiadomo dlaczego w domyślnym skrypcie w RM VX jest błąd... spróbuj zrobić tak:
Wejdź w skrypt 'Game_Interpreter', znajdź linijkę (750):
Kod: | actor = $game_actors[@parameters[1]] |
i zamień ją na:
Sprawdź, czy działa. Pozdrawiam. |
________________________
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 13:09
|
|
|
750 when 4 # Actor
751 actor = $game_actors[@params[4]]
u mnie wygląda to mniej więcej tak, czyli chyba tak jak pisałaś żeby miało wyglądać
Ale zauważyłem jedną inną rzecz
if actor != nil
case @params[5] <--- czy tu nie powinno być w takim razie 4?? ponoć parametry odnoszą się do bohaterów.
Tak czy siak, dzięki Ayenne, że chciało ci się zainteresować tym problemem;) |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 19:34
|
|
|
A wkleiłbyś całą definicję 'command_122', która masz w projekcie (ok. 739~856)? |
________________________
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:04
|
|
|
Ayene napisał/a: | A wkleiłbyś całą definicję 'command_122', która masz w projekcie (ok. 739~856)? |
Oto ona:
Kod: | def command_122
value = 0
case @params[3] # Operand
when 0 # Constant
value = @params[4]
when 1 # Variable
value = $game_variables[@params[4]]
when 2 # Random
value = @params[4] + rand(@params[5] - @params[4] + 1)
when 3 # Item
value = $game_party.item_number($data_items[@params[4]])
when 4 # Actor
actor = $game_actors[@params[4]]
if actor != nil
case @params[5]
when 0 # Level
value = actor.level
when 1 # Experience
value = actor.exp
when 2 # HP
value = actor.hp
when 3 # MP
value = actor.mp
when 4 # Maximum HP
value = actor.maxhp
when 5 # Maximum MP
value = actor.maxmp
when 6 # Attack
value = actor.atk
when 7 # Defense
value = actor.def
when 8 # Spirit
value = actor.spi
when 9 # Agility
value = actor.agi
end
end |
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:08
|
|
|
No dobra, a spróbuj czegoś takiego:
1. Ustaw w dowolnym zdarzeniu, że zmienna nr 2 ma być równa maxhp wybranego bohatera.
2. Wyświetl zmienną w wiadomości (\v[2] lub przez F9).
3. Podaj w tym temacie, czy jest równa temu hp. |
________________________
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:34
|
|
|
jest równa, wyskoczyła wartość HP. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 20:42
|
|
|
A jeśli kontrolujesz zmienną nr 1, a za 2. podstawiasz w common evencie (parallel) hp bohatera w ten sposób:
to nadal nie działa? |
________________________
|
|
|
|
flang3r
Preferowany:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 51 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 21:39
|
|
|
próbowałem nawet takie coś:
Dziwne jest to, że jak podglądam zmienne, to nawet jak ta druga czyli MAXHP spełnia warunek, tzn jest równa 3, to i tak nie dodaje umiejęności.
Obydwie zmienne są aktywne i... ... zmienne (dziwnie zabrzmiało).
Trochę może tam pokomplikowałem w tych zmiennych wartościach, ale tak jak mówię, warunek się spełnia a efektu nie ma.
Sorki za długą odpowiedź. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2011 22:01
|
|
|
Sprawdź demo, u mnie działa...
|
________________________
|
|
|
|
|