Maker: 2k3 z PowerMode
Szacowany czas ukończenia: Początek Czerwca 2011.
Słowo od autora:
Jeśli szukacie kolejnej epickiej gry, to możecie od razu zamknąć ten temat. Gra Runo, jest prostą klimatyczną grą rpg, opartą o grafiki FFV i FFIV. Niezbyt długą, więc szanse na jej ukończenie są dość wysokie. Miałem w ogóle nie prezentować zapowiedzi, a zaskoczyć od razu grą, ale po prostu mi się nudziło.
Fabuła:
Trudno tutaj cokolwiek napisać, by nie napisać od razu wszystkiego. Kierujemy losami młodego złodziejaszka, który podczas swojej długiej wędrówki spotyka na drodze co raz to dziwniejszych bohaterów z którymi ramię w ramię będzie pokonywał kolejne zastępy wrogów. Wszystko na pozór proste, z biegiem czasu wydaję się co raz mocniej skomplikowane, by na końcu znów ułożyć się w jedną, spójną całość.
Mechanika:
W grze praktycznie tylko walczymy. Każda walka poprzedzona jest cut-scenką, właśnie w taki sposób odkrywamy kolejne elementy układanki, jaką jest fabuła. Przed każdą walką możemy zapisać grę, albo ewentualnie pozmieniać ustawienie, ekwipunek naszych bohaterów. W jednym zdaniu przygotować ich do nadchodzących batalii. Po pojedynku pojawia nam się ekran, gdzie z pośród 3 skrzynek wybieramy jedną, która jest naszą nagrodą za wygraną walkę.
Dodatkowe elementy:
- Zdarzeniówka na system skanowania
- Zdarzeniówka na tzw. limit breaks
- Zdarzeniówka na system kradzieży
- Zdarzeniówka na umiejętności zależne od przedmiotów
- Zdarzeniówka na bestiariusz
Screeny:
Spoiler:
Pierwsza lokacja
I znowu, pierwsza lokacja
Wspomniany wcześniej system wybierania nagród
Początek 2 lokacji
Tak wygląda walka.
Skan podczas walki
Czekam na Wasze uwagi...
Ostatnio zmieniony przez Nhadala Pon 05 Gru, 2011 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Ciężko cokolwiek powiedzieć. Gra oparta wyłącznie na walce i ciekawej fabule może okazać się dobra.
Wszystko zależy od fabuły, której de facto praktycznie nie zdradziłeś.
Wg mnie najważniejszą częścią będą walki. Pozostaje tylko pytanie jak będą się rozgrywać, czy zostaną odpowiednio wyważone.
Mógłbyś powiedzieć coś więcej o świecie gry.
Odnośnie dodatków podoba mi się pomysł na bestiariusz i system skakania. Oprawa graficzna jest dobra, mnie nie razi. Czekam na kolejne informacje.
Zapowiada się bardzo klimatycznie. Już po screenach można być pewnym, że walka będzie rozbudowana i dopracana, ale trudno powiedzieć cokolwiek o fabule. Wiesz, w takich grach cutscenki powinny zachęcać do kolejnych walk, więc są dość ważne.
No nic, na razie masz chyba mało (2 lokacje?), więc uzbrajam się w cierpliwość na pełniaka.
No nic, na razie masz chyba mało (2 lokacje?), więc uzbrajam się w cierpliwość na pełniaka.
Można powiedzieć, że mam mało lokacji :), ale akurat w tej grze budowanie mapek i składanie dialogów to dużo mniej pracy, niż tworzenie wszystkich "zdarzeniówek", po to żeby trochę rozbudować system walki, jak zresztą Sabikku trafnie zauważył ;p
Zresztą tak jak wspomniałem gra nie będzie zbyt długa.
Prócz opinii czekam oczywiście na wszelkiego rodzaju propozycje, Wasze pomysły odnośnie gry.
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011 11:56
Gra jak znalazł dla mnie Szczerze pisząc zawsze w grach wolałam dynamiczną rozgrywkę, która poprzeplatana jest jedynie znikomą ilością scenek fabularnych, niż półgodzinne przewijanie zazwyczaj nużących dialogów
Mógłbyś jednak coś więcej napisać. Nie tyle o fabule co realiach świata?! Runo... rozumiem, że takie leśne runo Ale co to za świat? Chyba że ma być tak tajemniczo
Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. A ten status 'Normal'... może warto by zmienić na polsko-brzmiący, chyba że to skrót od 'normalny'
A ten status 'Normal'... może warto by zmienić na polsko-brzmiący, chyba że to skrót od 'normalny'
Oczywiście będzie zmiana na "Normalny", nie zauważyłem tego wcześniej, a translacją zajmę się na samym końcu :p
Cytat:
Mógłbyś jednak coś więcej napisać. Nie tyle o fabule co realiach świata?! Runo... rozumiem, że takie leśne runo Ale co to za świat? Chyba że ma być tak tajemniczo
Runo jako artefakt, niekoniecznie leśny ;)
Co do świata... Cóż typowe, oklepane, Tolkienowskie fantasy z tym wyjątkiem, że z moją małą koncepcją świata :) Widoczny podział na ludzi uparcie wierzących w siłę stali i elfów korzystających z magii. 4 wielkie rody sprawujące pieczę nad ludźmi i Wielka Królowa Elfów, dająca nadzieję i siłę dla jej podopiecznych.
Bardzo ogólnikowo, ale na razie nie widzę potrzeby rozbudowywania świata przedstawionego w grze, oczywiście postaram się, aby lokacje oddawały klimat świata, i grający dowiedzieli się jak najwięcej na temat lokacji po których będą kroczyć, a niektóre smaczki odnośnie świata mogli wyłapywać w dialogach bohaterów, opowieściach z ich przeżyć.
Gra mi wygląda na lekkie kesro stylu rozgrywki i grafiki gry już mówię, którą sam reklamowałem na tsukuru u jest nią heros realm. (Prawdopodobnie też powyciągałeś z niej grafiki, które łatwo poznać. Szukanie popularności na popularności znanej gry na rma. Sama gra być może będzie choć niezła, ale samo poejście wydaje się śmieszne z racji, że nie pochwałałeś heros realm, a tu nagle robisz grę, która wygląda na jej ksero...
Pomógł: 26 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 236 Skąd: ty się tu wziąłeś?
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011 14:56
Póki co - jest gitnie!
Ramki ładne. Podobają mi się postacie. Mapping też - tilsety ładnie dobrane.Podobają mi się mgiełki.Do czego się przyczepię?Do tego,że w walce w lesie na planszy nie mgły, ale to taki bajer .
Tak, bo akurat spolszczaniem gry się zająłem niedawno, a niektóre screeny mają już kilka tygodni :)
Co do mgły w walce, to faktycznie, jest sposób, aby to zrobić. Może dodam mgłę do teł podczas walk, analogicznie z różnymi innymi efektami z mapek w tłach walk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum