Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Sob 15 Wrz, 2012 00:08
RGSS3 - analiza
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 14:52
RGSS3 - analiza
Witajcie. W tym temacie będę wrzucać informacje o nowościach, jakie wprowadza RGSS3 w RMVX Ace w stosunku do wersji wcześniejszych.

Słowem wstępu RGSS3 wprowadza takie rzeczy jak:
  1. Zastosowano tym razem Ruby w wersji 1.9.2, który jest dużo bardziej wydajniejszy. Po uruchomieniu gry od razu zauważyć można jej szybkość i płynność - nawet na dużych mapach, które w VX-ie ogromnie by lagowały (jupi)
  2. W klasie Window (wszelkie okna w grze) wprowadzono parametr pozwalający ustawiać margines między tekstem a obramówką okna (jupi), OX i OY zawartości okna w końcu mają wpływ na kursor (jupi), no i można dowolnie włączać i wyłączać strzałkę przewijania tekstu (tak tu też jupi).
  3. Czcionka (Font) otrzymała obwódkę oraz możliwość ustawienia jej koloru (jeah). W tej części domyślną czcionką stała się 'VL Gothic'.
  4. Komunikat błędu zawiera dużo bardziej szczegółowe informacje (na pewno przydatne).
  5. Uproszczono nieco obsługę viewportów (używanych, gdy chce się wyświetlić wybrany fragment 'sprajta') (ok).
  6. Dodano opcję odtwarzania filmów za pomocą metody "Graphics.play_movie(nazwa pliku)" (całkiem przydatne).
  7. Wprowadzono pozycję BGM i BGS (tylko .wav i .ogg) - odtwarzanie muzyki od zapamiętanej pozycji (jupi).
  8. Uproszczono symbole przycisków, np. Input.trigger? (: C) zamiast Input.trigger? (Input::C) (ok).

Na razie tyle :->
________________________


 
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:19
Morał z tego taki, że Ace jest tak zaje*bisty jak zapowiadali? A inne dodatki nie dla skrypterów też wymienisz? XD
 
 
Leoś 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 45
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:23
Też mam pytanie :P. Ciężko będzie przerobić skrypty z VX na ACE?
 
 
Józek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 13
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:25
A to nie jest taki vx tylko japoński ?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:41
Cyklop, tak jak tylko usiądę na poważnie do tej części to postaram się podzielić uwagami. Mam nadzieję, że inni też to zrobią.

Leoś, wydaje mi się, że nie. A i pewnie grupa osób z zagranicznych for już się za to wzięła. Ktoś kiedyś wróżył, że minie rok zanim napiszą dobry skrypt pod Ace'a. Śmiem się nie zgodzić ;-) Wiele fanów a nawet antyfanów RMVX rzuci się na niego jak na ciepłe bułeczki, bo nie dość że jest to połączenie najlepszych cech obu RGSS-owych RM-ów to w dodatku jest bardzo wydajny. Mam nadzieję, że szczegółowe testy mnie nie zawiodą :->

Józek, 'stety' nie ;-)
________________________


 
 
 
Józek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 13
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:44
To czemu nazywa się vx co ?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:47
Józek, zachęcam od poczytania info na oficjalnej stronie http://rpgmakervxace.com/...xace/index.html :-> Tam się wszystkiego dowiesz. Niby VX, ale ze względu na brak kompatybilności projektów zupełnie nowa wersja RM-a :->
________________________


 
 
 
AI-RPG


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 152
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:51
Wydaje się ekstra
 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 17:31
Fajno, Moi na pewno już robi jakiś krótki projekcik. Będzie w nim "Chłopek – co z pola, ze krwi i roli, dla reszty braci chleb ich mozoli" :lartarin:
________________________

 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 18:37
AI-RPG napisał/a:
Wydaje się ekstra


O, X docenił maker inny niż 2k(3). Coś dziwnego. Chyba naprawdę jest fajny.

A żeby nie było całkiem OT, to osobiście uważam że te dodatki skrypterskie są całkiem fajne a i przerabianie skryptów też pewnie w większości będzie się ograniczało do Znajdź i Zamień (np. zamiana z Input::C na : C). Imho fajny maker im wyszedł, tylko żeby na Wine się uruchamiał (wychodzi z krytycznym błędem)... Zawsze jeszcze zostaje VMware/Virtualbox, choć pewnie za parę wersji Wine edytor też będzie OK.

Na szczęście gry działają (sądząc po tym "demku" co Ayene dała), tylko nie wiem jak z filmami. Mógłby ktoś zarzucić demkiem odtwarzającym filmik?
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 19:01
Powinny też działać komendy jak w starszych wersjach RPGM...
________________________
 
 
 
 
FireBlade 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 04 Kwi 2010
Posty: 243
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 08:22
Bosko :] na to czekałam ! jest to co trzeba było zrobić i na pewno teraz ta wersja znajdzie wielu zwolenników. Jest oczywiście dużo więcej zmian ale te o RGSS które miały być zamieszczane w tym temacie są wymienione wszystkie. Dobra robota :]
________________________
"Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"

"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"

"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."

DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
 
 
 
Ozzma 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Wrz 2009
Posty: 88
Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 10:47
Bardzo dobrze się zapowiada, lecz nie wróżę jakieś rewolucji. Ci co robili gry, dalej będą je robić. Oni w większości nie widzieli przeszkód w tworzeniu gier, w starszych wersjach makera. Trialowe demko ani razu mi się nie przycięło :shock: , to jest chyba największy plus.
________________________
 
 
tracersgta 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 612
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 13:31
To otwiera nowe możliwości skrypterom ;-)
________________________
I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!

Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł" ;-)
 
 
 
Unnamed 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 59
Skąd: from Hell
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 19:51
moze bedzie na tyle prosty ze w koncu i ja cos zrobie. mam taka nadzieje.
________________________
Time to Play :!:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene