Zamknięty przez: Nhadala Sob 15 Wrz, 2012 00:08 |
RGSS3 - analiza |
Autor |
Wiadomość |
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 14:52
|
|
RGSS3 - analiza
|
Witajcie. W tym temacie będę wrzucać informacje o nowościach, jakie wprowadza RGSS3 w RMVX Ace w stosunku do wersji wcześniejszych.
Słowem wstępu RGSS3 wprowadza takie rzeczy jak:
- Zastosowano tym razem Ruby w wersji 1.9.2, który jest dużo bardziej wydajniejszy. Po uruchomieniu gry od razu zauważyć można jej szybkość i płynność - nawet na dużych mapach, które w VX-ie ogromnie by lagowały (jupi)
- W klasie Window (wszelkie okna w grze) wprowadzono parametr pozwalający ustawiać margines między tekstem a obramówką okna (jupi), OX i OY zawartości okna w końcu mają wpływ na kursor (jupi), no i można dowolnie włączać i wyłączać strzałkę przewijania tekstu (tak tu też jupi).
- Czcionka (Font) otrzymała obwódkę oraz możliwość ustawienia jej koloru (jeah). W tej części domyślną czcionką stała się 'VL Gothic'.
- Komunikat błędu zawiera dużo bardziej szczegółowe informacje (na pewno przydatne).
- Uproszczono nieco obsługę viewportów (używanych, gdy chce się wyświetlić wybrany fragment 'sprajta') (ok).
- Dodano opcję odtwarzania filmów za pomocą metody "Graphics.play_movie(nazwa pliku)" (całkiem przydatne).
- Wprowadzono pozycję BGM i BGS (tylko .wav i .ogg) - odtwarzanie muzyki od zapamiętanej pozycji (jupi).
- Uproszczono symbole przycisków, np. Input.trigger? (: C) zamiast Input.trigger? (Input::C) (ok).
Na razie tyle |
________________________
|
|
|
|
Cyklop
Nagrody:
Ranga RM:
Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 54 Skąd: ???
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:19
|
|
|
Morał z tego taki, że Ace jest tak zaje*bisty jak zapowiadali? A inne dodatki nie dla skrypterów też wymienisz? XD |
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:23
|
|
|
Też mam pytanie :P. Ciężko będzie przerobić skrypty z VX na ACE? |
|
|
|
Józek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:25
|
|
|
A to nie jest taki vx tylko japoński ? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:41
|
|
|
Cyklop, tak jak tylko usiądę na poważnie do tej części to postaram się podzielić uwagami. Mam nadzieję, że inni też to zrobią.
Leoś, wydaje mi się, że nie. A i pewnie grupa osób z zagranicznych for już się za to wzięła. Ktoś kiedyś wróżył, że minie rok zanim napiszą dobry skrypt pod Ace'a. Śmiem się nie zgodzić Wiele fanów a nawet antyfanów RMVX rzuci się na niego jak na ciepłe bułeczki, bo nie dość że jest to połączenie najlepszych cech obu RGSS-owych RM-ów to w dodatku jest bardzo wydajny. Mam nadzieję, że szczegółowe testy mnie nie zawiodą
Józek, 'stety' nie |
________________________
|
|
|
|
Józek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 13
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:44
|
|
|
To czemu nazywa się vx co ? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:47
|
|
|
Józek, zachęcam od poczytania info na oficjalnej stronie http://rpgmakervxace.com/...xace/index.html Tam się wszystkiego dowiesz. Niby VX, ale ze względu na brak kompatybilności projektów zupełnie nowa wersja RM-a |
________________________
|
|
|
|
AI-RPG
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 152
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 15:51
|
|
|
Wydaje się ekstra |
|
|
|
Lartarin
Ranga RM:
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 20 Wrz 2007 Posty: 233 Skąd: Ergard
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 17:31
|
|
|
Fajno, Moi na pewno już robi jakiś krótki projekcik. Będzie w nim "Chłopek – co z pola, ze krwi i roli, dla reszty braci chleb ich mozoli" |
________________________
|
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 18:37
|
|
|
AI-RPG napisał/a: | Wydaje się ekstra |
O, X docenił maker inny niż 2k(3). Coś dziwnego. Chyba naprawdę jest fajny.
A żeby nie było całkiem OT, to osobiście uważam że te dodatki skrypterskie są całkiem fajne a i przerabianie skryptów też pewnie w większości będzie się ograniczało do Znajdź i Zamień (np. zamiana z Input::C na : C). Imho fajny maker im wyszedł, tylko żeby na Wine się uruchamiał (wychodzi z krytycznym błędem)... Zawsze jeszcze zostaje VMware/Virtualbox, choć pewnie za parę wersji Wine edytor też będzie OK.
Na szczęście gry działają (sądząc po tym "demku" co Ayene dała), tylko nie wiem jak z filmami. Mógłby ktoś zarzucić demkiem odtwarzającym filmik? |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012 19:01
|
|
|
Powinny też działać komendy jak w starszych wersjach RPGM... |
________________________
|
|
|
|
FireBlade
Preferowany:
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 04 Kwi 2010 Posty: 243 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 08:22
|
|
|
Bosko :] na to czekałam ! jest to co trzeba było zrobić i na pewno teraz ta wersja znajdzie wielu zwolenników. Jest oczywiście dużo więcej zmian ale te o RGSS które miały być zamieszczane w tym temacie są wymienione wszystkie. Dobra robota :] |
________________________ "Nigdy się nie tłumacz, przyjaciele tego nie potrzebują a wrogowie i tak nie uwierzą.,"
"Oklaski są z łaski a brawa to wielka sprawa"
"Akcpetuję tylko wodę, mountain dew i coca colę zero..."
DeviantArt : http://divinekataroshie.deviantart.com/
|
|
|
|
Ozzma
Preferowany:
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Wrz 2009 Posty: 88 Skąd: Stumilowy Las
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 10:47
|
|
|
Bardzo dobrze się zapowiada, lecz nie wróżę jakieś rewolucji. Ci co robili gry, dalej będą je robić. Oni w większości nie widzieli przeszkód w tworzeniu gier, w starszych wersjach makera. Trialowe demko ani razu mi się nie przycięło , to jest chyba największy plus. |
________________________
|
|
|
|
tracersgta
Preferowany:
Pomógł: 45 razy Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 612 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 13:31
|
|
|
To otwiera nowe możliwości skrypterom |
________________________ I'm a tiger! I roar. I hunt, I climb, I eat, I wash, I sleep!
Gość, jeżeli pomogłem daj "Pomógł"
|
|
|
|
Unnamed
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 59 Skąd: from Hell
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012 19:51
|
|
|
moze bedzie na tyle prosty ze w koncu i ja cos zrobie. mam taka nadzieje. |
________________________ Time to Play
|
|
|
|
|