Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 16 Sty, 2012 19:06
Czas gry w menu
Autor Wiadomość
Makaron600 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012 17:05
Czas gry w menu
Witam.
Chciałbym, aby w mojej grze czas gry wyświetlał się w menu. Napisałem taki skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ** Window_Time
#------------------------------------------------------------------------------
#  Okienko z aktualnym czasem gry.
#==============================================================================

class Window_Time < Window_Base
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Object Initialization
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize(x, y)
   super(x, y, 160, WLH * 3)
   refresh
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Refresh
  #--------------------------------------------------------------------------
  def refresh
    self.contents.clear
    @time = Graphics.frame_count / Graphics.frame_rate
    hour = @time / 60 / 60
    min = @time / 60 % 60
    text = sprintf("Czas gry: %dh:%dmin", hour, min)
    self.contents.font.color = normal_color
    self.contents.draw_text(0, 0, 120, self.height / 2, text, 1)
  end
end


W Scene_Menu dodałem:
Kod:
@time_window = Window_Time.new(0, 248)

I teraz kiedy włączam menu, na chwilę pokazuje się ramka z napisem 'Czas gry: 0h:0min' i znika... Macie może jakiś pomysł, jak zmusić to do działania? Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 13:14
Samo dodanie okna w scenie nic nie robi. Musi się ono dodatkowo odświeżać, dlatego w definicji 'update' dopisz:
Kod:
@time_window.refresh

Ponadto okno po zamknięciu sceny, musi być usuwane, dlatego w def "terminate" wstaw:
Kod:
@time_window.dispose

Jeśli okno pojawia się Tobie na chwilę, po czym znika, oznacza to, że dodałeś jakiś skrypt, który nadpisuje Twoje zmiany. Upewnij się zatem, czy nie masz nad Main skryptu, który modyfikuje Menu.
________________________


 
 
 
Makaron600 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 3
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 16:24
Dzięki za odpowiedź, udało mi się rozwiązać problem. Okazało się, że wszystkiemu winien jest Jet's Time System.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene