Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Ukrycie umiejętności [VXAce]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012 15:16
Ukrycie umiejętności [VXAce]
~ Ukrycie umiejętności [VXAce] ~


Krótki opis:
Skrypt pozwala ukryć umiejętności tak, by nie wyświetlały się w menu i/lub podczas walki.

Autor:
Ayene [yurika@o2.pl], KGC [http://ytomy.sakura.ne.jp/]

Kompatybilność:
RPG Maker VX Ace

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
#  Ukrycie umiejętności [VXAce]
#  Autorzy: Ayene, KGC (wersja VX)
#------------------------------------------------------------------------------
#  Skrypt pozwala ukryć umiejętności tak, by nie wyświetlały się w menu
#  i podczas walki.
#  Wystarczy wpisać przy wybranej umiejętności w miejscu 'Note' w Bazie Danych:
#   - aby ukryć ją w menu:
#    <ukryty menu> lub <UKRYTY MENU>
#   - aby ukryć ją w walce:
#    <ukryty walka> lub <UKRYTY WALKA>
#  Umieść skrypt nad Main.           
#==============================================================================

# --------------------------- POCZĄTEK SKRYPTU -------------------------------
module HiddenSkill

      HIDDEN = /<(?:ukryty|UKRYTY)\s*
                (menu|walka|MENU|WALKA)?>/ix

end

class RPG::Skill < RPG::UsableItem
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Jeśli umiejętność nie jest ukryta...
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_hidden_skill_cache
    @__hidden_in_menu   = false
    @__hidden_in_battle = false

    self.note.each_line { |line|
      case line
      when HiddenSkill::HIDDEN
        case $1
        when /^menu|MENU/i
          @__hidden_in_menu   = true
        when /^walka|WALKA/i
          @__hidden_in_battle = true
        when nil
          @__hidden_in_menu   = true
          @__hidden_in_battle = true
        end
      end
    }
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Ukrycie w menu
  #--------------------------------------------------------------------------
  def hidden_in_menu?
    create_hidden_skill_cache if @__hidden_in_menu == nil
    return @__hidden_in_menu
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # Ukrycie podczas walki
  #--------------------------------------------------------------------------
  def hidden_in_battle?
    create_hidden_skill_cache if @__hidden_in_battle == nil
    return @__hidden_in_battle
  end
end

class Window_SkillList < Window_Selectable
  alias include_HiddenSkill? include? if method_defined?(:include?) unless $@
 
  def include?(item)
    return false if item == nil
    if defined?(include_HiddenSkill?)
      return false unless include_HiddenSkill?(item)
    end
    if SceneManager.scene_is?(Scene_Battle)
      return false if item.hidden_in_battle?
    else
      return false if item.hidden_in_menu?
    end
    return item && item.stype_id == @stype_id
  end 
end
# ----------------------------- KONIEC SKRYPTU --------------------------------


Dodatkowe informacje:
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.
________________________


 
 
 
SaNq 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 17
Skąd: Brzeg
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 11:48
heh Ayene ty robisz 10skryptów dziennie czy co ? xD tak szybko robisz te skrypty
a po 2 skrypt sie przyda
________________________
Czekamy tylko na ,,Akail - Forgotten Villige''

NOWA GRA KTÓRA ODMIENI RPG MAKERY

myślisz że rpg maker to prosta rzecz?? to tylko ci się tak zdaje nie patrz na komentarze 5min i gotowa gra.
 
 
matitus09 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 53
Wysłany: Sob 10 Mar, 2012 13:58
Co dokładniej robi ten skrypt?
________________________
Moja strona:
http://rm-xp.manifo.com/
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Nie 11 Mar, 2012 18:58
Cytat:
Skrypt pozwala ukryć umiejętności tak, by nie wyświetlały się w menu i/lub podczas walki.

:kable:
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
matitus09 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 53
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012 08:46
Wkleiłem skrypt i nic.
________________________
Moja strona:
http://rm-xp.manifo.com/
 
 
Domilos 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 62
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012 09:23
Ayene napisał/a:
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.


Kod:
#  Wystarczy wpisać przy wybranej umiejętności w miejscu 'Note' w Bazie Danych:
#   - aby ukryć ją w menu:
#    <ukryty menu> lub <UKRYTY MENU>
#   - aby ukryć ją w walce:
#    <ukryty walka> lub <UKRYTY WALKA>


:kable:
 
 
matitus09 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 53
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012 07:32
Dzięki. :mrgreen:
________________________
Moja strona:
http://rm-xp.manifo.com/
 
 
Mateusz SSJ8 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012 12:34
Można to zrobić prościej. Każdy atak ma przecież ustawione, gdzie może być wykonany (Menu, Walka, Oba, Nigdzie). Zwykle jest to pod zmienną @occassion
Cytat:
0 = Walka i menu
1 = Walka
2 = Menu
3 = Nieużywane

Działa w RPG Makerze XP i nowszym
________________________
Ryzykując, że zrobisz super gniota, możesz zrobić super hit lub super gniota.
 
 
 
Malinex 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 15
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 10:36
Hej! A da się żeby ukryta zostałą komenda atakuj podczas walki?
________________________
That's why we won't back down
We won't run and hide
Yeah, 'cause these are the things that we can't deny
I'm passing over you like a satellite
So catch me if I fall
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 12:30
Da się.
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# Hide-What-You-Want
# Wersja: 1.0
#------------------------------------------------------------------------------
# By PaKiTos (FanMarioPL)
# Można używać w grach komercyjnych, jak i niekomercyjnych.
# Jednak w grach komercyjnych musisz dać mnie do listy autorów.
#------------------------------------------------------------------------------
# Skrypt pozwala usunąć niektóre komendy w walce.
#==============================================================================
# KONFIGURACJA
#==============================================================================
ATTACK = false # czy pokazywać "atak"? true pokazuje, false ukrywa
SKILL = true # czy pokazywać "zdolności"? true pokazuje, false ukrywa
DEF = true # czy pokazywać "obrona"? true pokazuje, false ukrywa
ITEM = true # czy pokazywać "rzeczy"? true pokazuje, false ukrywa
#==============================================================================

class Window_ActorCommand < Window_Command
  def make_command_list
    return unless @actor
    if ATTACK == true
          add_attack_command
        end
            if SKILL == true
    add_skill_commands
  end
  if DEF == true
    add_guard_command
  end
  if ITEM == true
    add_item_command
    end
  end
  end

________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Malinex 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 15
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2012 15:10
Wielkie dzięki PaKiTos ! :mrgreen: Tego szukałem! :-D
________________________
That's why we won't back down
We won't run and hide
Yeah, 'cause these are the things that we can't deny
I'm passing over you like a satellite
So catch me if I fall
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene