Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 25 Sty, 2012 22:16
Usunięcie formacji z menu
Autor Wiadomość
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:48
Usunięcie formacji z menu
Witam :-) Czy pomógłby mi ktoś w usunięciu formacji z menu, bo ja nie rozumiem tego RGSS3? :-P
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:54
W sensie tych takich "przycisków" ("Nowa gra", "Stara gra", "Kontynuuj", "wyjdź")?
________________________
 
 
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:57
W menu, tam gdzie przedmioty, ekwipunek, zapis itp.
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:02
No pisz w czym problem. ^^ Niewiele się znam na Ruby, ale trzeba ćwiczyć. :P
________________________
 
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:38
Database >>> Terms
Tam masz. Inne są w skryptach odpowiedzialnych za klasy.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:54
Jemu chyba chodziło o usunięcie komend, a nie zmienienie nazwy, bo przecież nawet jakby zmienił nazwę na spację to by zostało puste miejsce. :s
Ale przynajmniej teraz już nie trzeba w skrypty zagladać przy zmianie nazw. :D
________________________
 
 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 20:16
A no tak :-P
W takim razie wrzuć to nad Main:
Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
# ■ Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  メニュー画面の処理を行うクラスです。
#==============================================================================

class Scene_Menu < Scene_MenuBase
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#38283;&#22987;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super
    create_command_window
    create_gold_window
    create_status_window
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_command_window
    @command_window = Window_MenuCommand.new
    @command_window.set_handler(:item,      method(:command_item))
    @command_window.set_handler(:skill,     method(:command_personal))
    @command_window.set_handler(:equip,     method(:command_personal))
    @command_window.set_handler(:status,    method(:command_personal))
    @command_window.set_handler(:save,      method(:command_save))
    @command_window.set_handler(:game_end,  method(:command_game_end))
    @command_window.set_handler(:cancel,    method(:return_scene))
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12468;&#12540;&#12523;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_gold_window
    @gold_window = Window_Gold.new
    @gold_window.x = 0
    @gold_window.y = Graphics.height - @gold_window.height
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_status_window
    @status_window = Window_MenuStatus.new(@command_window.width, 0)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#12450;&#12452;&#12486;&#12512;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_item
    SceneManager.call(Scene_Item)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#12473;&#12461;&#12523;][&#35013;&#20633;][&#12473;&#12486;&#12540;&#12479;&#12473;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_personal
    @status_window.select_last
    @status_window.activate
    @status_window.set_handler(:ok,     method(:on_personal_ok))
    @status_window.set_handler(:cancel, method(:on_personal_cancel))
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#12475;&#12540;&#12502;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_save
    SceneManager.call(Scene_Save)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#12466;&#12540;&#12512;&#32066;&#20102;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def command_game_end
    SceneManager.call(Scene_End)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#20491;&#20154;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#27770;&#23450;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def on_personal_ok
    case @command_window.current_symbol
    when :skill
      SceneManager.call(Scene_Skill)
    when :equip
      SceneManager.call(Scene_Equip)
    when :status
      SceneManager.call(Scene_Status)
    end
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#20491;&#20154;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;[&#32066;&#20102;]
  #--------------------------------------------------------------------------
  def on_personal_cancel
    @status_window.unselect
    @command_window.activate
  end
end
#==============================================================================
# &#9632; Window_MenuCommand
#------------------------------------------------------------------------------
# &#12288;&#12513;&#12491;&#12517;&#12540;&#30011;&#38754;&#12391;&#34920;&#31034;&#12377;&#12427;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#12391;&#12377;&#12290;
#==============================================================================

class Window_MenuCommand < Window_Command
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#36984;&#25246;&#20301;&#32622;&#12398;&#21021;&#26399;&#21270;(&#12463;&#12521;&#12473;&#12513;&#12477;&#12483;&#12489;)
  #--------------------------------------------------------------------------
  def self.init_command_position
    @@last_command_symbol = nil
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12458;&#12502;&#12472;&#12455;&#12463;&#12488;&#21021;&#26399;&#21270;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def initialize
    super(0, 0)
    select_last
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12454;&#12451;&#12531;&#12489;&#12454;&#24133;&#12398;&#21462;&#24471;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def window_width
    return 160
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#34920;&#31034;&#34892;&#25968;&#12398;&#21462;&#24471;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def visible_line_number
    item_max
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12522;&#12473;&#12488;&#12398;&#20316;&#25104;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def make_command_list
    add_main_commands
    add_original_commands
    add_save_command
    add_game_end_command
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#20027;&#35201;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12434;&#12522;&#12473;&#12488;&#12395;&#36861;&#21152;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def add_main_commands
    add_command(Vocab::item,   :item,   main_commands_enabled)
    add_command(Vocab::skill,  :skill,  main_commands_enabled)
    add_command(Vocab::equip,  :equip,  main_commands_enabled)
    add_command(Vocab::status, :status, main_commands_enabled)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#29420;&#33258;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12398;&#36861;&#21152;&#29992;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def add_original_commands
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12475;&#12540;&#12502;&#12434;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12522;&#12473;&#12488;&#12395;&#36861;&#21152;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def add_save_command
    add_command(Vocab::save, :save, save_enabled)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12466;&#12540;&#12512;&#32066;&#20102;&#12434;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12522;&#12473;&#12488;&#12395;&#36861;&#21152;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def add_game_end_command
    add_command(Vocab::game_end, :game_end)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#20027;&#35201;&#12467;&#12510;&#12531;&#12489;&#12398;&#26377;&#21177;&#29366;&#24907;&#12434;&#21462;&#24471;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def main_commands_enabled
    $game_party.exists
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#12475;&#12540;&#12502;&#12398;&#26377;&#21177;&#29366;&#24907;&#12434;&#21462;&#24471;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def save_enabled
    !$game_system.save_disabled
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#27770;&#23450;&#12508;&#12479;&#12531;&#12364;&#25276;&#12373;&#12428;&#12383;&#12392;&#12365;&#12398;&#20966;&#29702;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def process_ok
    @@last_command_symbol = current_symbol
    super
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # &#9679; &#21069;&#22238;&#12398;&#36984;&#25246;&#20301;&#32622;&#12434;&#24489;&#24112;
  #--------------------------------------------------------------------------
  def select_last
    select_symbol(@@last_command_symbol)
  end
end



Możesz sobie rozdzielić bo edytowałem tylko Scene_Menu i Window_MenuCommand.

@BTW:
Kurde, strasznie się rozjeżdża przez te krzaczki...
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:03
Oboziu :co: Mel, usuwaj dżapońskie komenty :grozi:
By usunąć formację wystarczy taki kawałek skryptu:
Kod:
class Window_MenuCommand < Window_Command
  def add_formation_command
  end
end
________________________


 
 
 
Melvin 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:21
No rozjechało się trochę :-P

To co podałaś, usunie z menu czy tylko wyłączy? Bo wyżej jest, że tą komendę dodaje.
________________________
MelvinClass:
Spoiler:

 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:30
Usunie ją z menu :->
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene