Zamknięty przez: Ayene Sro 25 Sty, 2012 22:16
Usunięcie formacji z menu
Autor
Wiadomość
PaKiTos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 16 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 359 Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:48
Usunięcie formacji z menu
Witam Czy pomógłby mi ktoś w usunięciu formacji z menu, bo ja nie rozumiem tego RGSS3?
________________________ po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:
Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość
kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:54
W sensie tych takich "przycisków" ("Nowa gra", "Stara gra", "Kontynuuj", "wyjdź")?
________________________
PaKiTos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 16 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 359 Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 18:57
W menu, tam gdzie przedmioty, ekwipunek, zapis itp.
________________________ po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:
Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość
kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:02
No pisz w czym problem. ^^ Niewiele się znam na Ruby, ale trzeba ćwiczyć. :P
________________________
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:38
Database >>> Terms
Tam masz. Inne są w skryptach odpowiedzialnych za klasy.
________________________ MelvinClass:
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 19:54
Jemu chyba chodziło o usunięcie komend, a nie zmienienie nazwy, bo przecież nawet jakby zmienił nazwę na spację to by zostało puste miejsce. :s
Ale przynajmniej teraz już nie trzeba w skrypty zagladać przy zmianie nazw. :D
________________________
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 20:16
A no tak
W takim razie wrzuć to nad Main:
Spoiler:
Kod: #==============================================================================
# ■ Scene_Menu
#------------------------------------------------------------------------------
#  メニュー画面の処理を行うクラスです。
#==============================================================================
class Scene_Menu < Scene_MenuBase
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 開始処理
#--------------------------------------------------------------------------
def start
super
create_command_window
create_gold_window
create_status_window
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンドウィンドウの作成
#--------------------------------------------------------------------------
def create_command_window
@command_window = Window_MenuCommand.new
@command_window.set_handler(:item, method(:command_item))
@command_window.set_handler(:skill, method(:command_personal))
@command_window.set_handler(:equip, method(:command_personal))
@command_window.set_handler(:status, method(:command_personal))
@command_window.set_handler(:save, method(:command_save))
@command_window.set_handler(:game_end, method(:command_game_end))
@command_window.set_handler(:cancel, method(:return_scene))
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● ゴールドウィンドウの作成
#--------------------------------------------------------------------------
def create_gold_window
@gold_window = Window_Gold.new
@gold_window.x = 0
@gold_window.y = Graphics.height - @gold_window.height
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● ステータスウィンドウの作成
#--------------------------------------------------------------------------
def create_status_window
@status_window = Window_MenuStatus.new(@command_window.width, 0)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンド[アイテム]
#--------------------------------------------------------------------------
def command_item
SceneManager.call(Scene_Item)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンド[スキル][装備][ステータス]
#--------------------------------------------------------------------------
def command_personal
@status_window.select_last
@status_window.activate
@status_window.set_handler(:ok, method(:on_personal_ok))
@status_window.set_handler(:cancel, method(:on_personal_cancel))
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンド[セーブ]
#--------------------------------------------------------------------------
def command_save
SceneManager.call(Scene_Save)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンド[ゲーム終了]
#--------------------------------------------------------------------------
def command_game_end
SceneManager.call(Scene_End)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 個人コマンド[決定]
#--------------------------------------------------------------------------
def on_personal_ok
case @command_window.current_symbol
when :skill
SceneManager.call(Scene_Skill)
when :equip
SceneManager.call(Scene_Equip)
when :status
SceneManager.call(Scene_Status)
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 個人コマンド[終了]
#--------------------------------------------------------------------------
def on_personal_cancel
@status_window.unselect
@command_window.activate
end
end
#==============================================================================
# ■ Window_MenuCommand
#------------------------------------------------------------------------------
#  メニュー画面で表示するコマンドウィンドウです。
#==============================================================================
class Window_MenuCommand < Window_Command
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンド選択位置の初期化(クラスメソッド)
#--------------------------------------------------------------------------
def self.init_command_position
@@last_command_symbol = nil
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● オブジェクト初期化
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize
super(0, 0)
select_last
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● ウィンドウ幅の取得
#--------------------------------------------------------------------------
def window_width
return 160
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 表示行数の取得
#--------------------------------------------------------------------------
def visible_line_number
item_max
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● コマンドリストの作成
#--------------------------------------------------------------------------
def make_command_list
add_main_commands
add_original_commands
add_save_command
add_game_end_command
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 主要コマンドをリストに追加
#--------------------------------------------------------------------------
def add_main_commands
add_command(Vocab::item, :item, main_commands_enabled)
add_command(Vocab::skill, :skill, main_commands_enabled)
add_command(Vocab::equip, :equip, main_commands_enabled)
add_command(Vocab::status, :status, main_commands_enabled)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 独自コマンドの追加用
#--------------------------------------------------------------------------
def add_original_commands
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● セーブをコマンドリストに追加
#--------------------------------------------------------------------------
def add_save_command
add_command(Vocab::save, :save, save_enabled)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● ゲーム終了をコマンドリストに追加
#--------------------------------------------------------------------------
def add_game_end_command
add_command(Vocab::game_end, :game_end)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 主要コマンドの有効状態を取得
#--------------------------------------------------------------------------
def main_commands_enabled
$game_party.exists
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● セーブの有効状態を取得
#--------------------------------------------------------------------------
def save_enabled
!$game_system.save_disabled
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 決定ボタンが押されたときの処理
#--------------------------------------------------------------------------
def process_ok
@@last_command_symbol = current_symbol
super
end
#--------------------------------------------------------------------------
# ● 前回の選択位置を復帰
#--------------------------------------------------------------------------
def select_last
select_symbol(@@last_command_symbol)
end
end
Możesz sobie rozdzielić bo edytowałem tylko Scene_Menu i Window_MenuCommand.
@BTW:
Kurde, strasznie się rozjeżdża przez te krzaczki...
________________________ MelvinClass:
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:03
Oboziu Mel, usuwaj dżapońskie komenty
By usunąć formację wystarczy taki kawałek skryptu:
Kod: class Window_MenuCommand < Window_Command
def add_formation_command
end
end
________________________
Melvin
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:21
No rozjechało się trochę
To co podałaś, usunie z menu czy tylko wyłączy? Bo wyżej jest, że tą komendę dodaje.
________________________ MelvinClass:
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sty, 2012 22:30
Usunie ją z menu
________________________