Zamknięty przez: Ayene Czw 05 Kwi, 2012 20:07 |
Skrypt na title |
Autor |
Wiadomość |
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2012 21:12
|
|
Skrypt na title
|
Czy ktoś ma/mógłby napisać skrypt na title? Chodzi mi o coś na prawdę podstawowego, tj. komendy graficzne "Nowa Gra", "Wczytaj", "Wyjdź" i cykliczne zmienianie obrazu tła między jakimiśtam trzema plikami. Komendy najlepiej tak, jak w menu, które miałem do VX-a - każda komenda byla osobną warstwą wymiarów całego okna, które zmieniały się razem ze zmianą opcji. Można było uzyskać tym fajne efekty, typu zamknięta i otwarta książka przy jakiejś opcji, czy jakiś napis na tej warstwie informujący nas, co dana opcja robi. Tak jak w tym skrypcie:
http://www.rpgrevolution....showtopic=42603 |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012 17:51
|
|
|
Cytat: | cykliczne zmienianie obrazu tła między jakimiśtam trzema plikami |
Nie rozumiem... co ile ma się zmieniać?
Cytat: | każda komenda byla osobną warstwą wymiarów całego okna, które zmieniały się razem ze zmianą opcji |
Tzn. obrazek np. New Game ma być to .png w wymiarach 544x416? |
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012 17:53
|
|
|
Co X klatek powiedzmy, nie wiem, jaka prędkość będzie optymalna. Co zaś tyczy się komend, to tak, dokładnie o takie ich wymiary mi chodzi. |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2012 19:11
|
|
|
Zobacz, czy to Tobie odpowiada:
|
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Sro 04 Kwi, 2012 13:08
|
|
|
Ok, jest super, wielkie dzięki :)
Tylko jeden mały błąd - podczas zamiany teł zaciemniane są również komendy... |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 18:42
|
|
|
Akurat tak miało być, ale jeśli tak bardzo Tobie to przeszkadza, możesz dwukrotnie fragment:
zamienić na:
Kod: | @sprite_background.opacity |
|
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 19:41
|
|
|
Dzięki wielkie, o to mi chodziło
Co prawda podczas zmiany tła blokuje się możliwośc zmiany komendy, ale poradziłęm sobie z tym zmniejszając fadein i fadeout :) |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 19:51
|
|
|
Jeśli chcesz, aby komendy się odświeżały podczas zmiany tła, to pod linijką:
dodaj:
Kod: | @command_window.update
@sprite_command.bitmap = Cache.title2(COMMAND_SPRITES[@command_window.index]) |
|
________________________
|
|
|
|
Angius
Nie wkurzać
Preferowany:
Pomógł: 104 razy Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 1276 Skąd: wROCK
|
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012 19:58
|
|
|
Teraz jest doskonale, wielkie dzięki raz jeszcze! |
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."
|
|
|
|
|