Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012 19:47
Menu Nostalgia - nowe funkcje
Mam menu Nostalgia, wszystko działa, ale mam także skrypt opcji w menu oraz wybór optimy, więc na zapisie mam optimy, a na wyjściu z gry zapis. Opcji wcale nie ma. Chciałbym, aby były opcje a wszystko miało swoją ikonkę (opcje np. narzędzia). Najlepiej by było gdybyście mi wytłumaczyli jak przypisać ikonkę.
PS.
Ayene, mój kumpel poprosił mnie, abym zapytał się na forum, dlaczego nie może dodawać nowych postaci przez skrypt Menu Jednoosobowe.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012 20:03
Ayene napisał/a:
"kumplowi"
Czemu "kumplowi" w cudzysłowiu? Bo napisałem, że wykorzystam w swoim projekcie? Znalazłem Menu Nostalgia i zrezygnowałem. Możesz mi napisać to o co prosiłem na temat Menu Nostalgia?
A więc skrypt Opcji w Menu zamienia Scene_End na Opcje, i tak naprawdę wystarczy zmienić ikonkę, ikonki zmienia się w Linijce 50 skryptu Nostalgia (w poniższym zmienionym skrypcie jest to linijka 51)
Co to skryptu Battle System, wystarczyło dorobić nową opcję, Oto zmieniony skrypt Notalgii:
Kod:
# ============================================================================ #
# Menu Nostalgia v1.0
# by Zidane ~ EvilEagles
# Tłumaczenie i korekta: Ayene
# Skrypt tworzy Menu na wzór menu z gry Nostalgia [DS].
# ============================================================================ #
module Zid
# ---------------------------------------------------------------------------- #
# Opis wszystkich poleceń w menu
# ---------------------------------------------------------------------------- #
ITEMCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla przedmioty."
SKILLCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla umiejętności członków drużyny."
EQUIPCMD_DESCRIPTION = "Ekwipuje bohaterów."
STATUSCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla status bohaterów."
SAVECMD_DESCRIPTION = "Zapisuje grę."
ENDCMD_DESCRIPTION = "Wychodzi z gry."
# ----------------------- KONIEC KONFIGURACJI ------------------------------- #
end
def enable?(index)
if $game_party.members.size == 0 and index <= 3
return false
end
if $game_system.save_disabled and index = 6
return false
end
return true
end
def refresh
@data = ["Item","Skill","Equip","Status","Save","End"]
@icon = [64, 231, 3, 137, 141, 224]
@item_max = @data.size
create_contents
for i in 0...@item_max
draw_item(i)
end
end
def draw_item(index)
rect = item_rect(index)
self.contents.clear_rect(rect)
item = @data[index]
if item != nil
enabled = enable?(index)
rect.width -= 10
rect.x += 0
draw_icon(@icon[index], rect.x + 3, rect.y + 3, enabled)
end
end
def item_rect(index)
rect = Rect.new(0, 0, 0, 0)
rect.width = (contents.width + @spacing) / @column_max - @spacing
rect.height = 30
rect.x = index % @column_max * (rect.width + @spacing)
rect.y = index / @column_max * WLH
return rect
end
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@mapname_window.update
@playtime_window.update
if @command_window.active
update_command_selection
update_command_selection2
elsif @status_window.active
update_actor_selection
end
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@help_window.dispose
@playtime_window.dispose
@mapname_window.dispose
end
def update_command_selection2
case @command_window.index
when 0
@help_window.set_text(Zid::ITEMCMD_DESCRIPTION)
when 1
@help_window.set_text(Zid::SKILLCMD_DESCRIPTION)
when 2
@help_window.set_text(Zid::EQUIPCMD_DESCRIPTION)
when 3
@help_window.set_text(Zid::STATUSCMD_DESCRIPTION)
when 4
@help_window.set_text(Zid::SAVECMD_DESCRIPTION)
when 5
@help_window.set_text(Zid::ENDCMD_DESCRIPTION)
end
end
end
class Window_PlayTime < Window_Base
def initialize(x, y)
super(x, y, 160, WLH + 32)
refresh
end
#==============================================================================
# Game_Actor
#==============================================================================
class Game_Actor < Game_Battler
def now_exp
return @exp - @exp_list[@level]
end
def next_exp
return @exp_list[@level+1] > 0 ? @exp_list[@level+1] - @exp_list[@level] : 0
end
end
Opisał bym co gdzie trzeba zmienić, ale nie chce mi się znowu opisywać, tym bardziej nie wiem czy to cie interesuje, więc dlatego wolałem dać zmieniony skrypt
Przepraszam, mała pomyłka, teraz zmieniony skrypt:
Spoiler:
Kod:
# ============================================================================ #
# Menu Nostalgia v1.0
# by Zidane ~ EvilEagles
# Tłumaczenie i korekta: Ayene
# Skrypt tworzy Menu na wzór menu z gry Nostalgia [DS].
# ============================================================================ #
module Zid
# ---------------------------------------------------------------------------- #
# Opis wszystkich poleceń w menu
# ---------------------------------------------------------------------------- #
ITEMCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla przedmioty."
SKILLCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla umiejętności członków drużyny."
EQUIPCMD_DESCRIPTION = "Ekwipuje bohaterów."
STATUSCMD_DESCRIPTION = "Wyświetla status bohaterów."
BATTLECMD_DESCRIPTION = "Opcje Walki."
SAVECMD_DESCRIPTION = "Zapisuje grę."
ENDCMD_DESCRIPTION = "Wychodzi z gry."
# ----------------------- KONIEC KONFIGURACJI ------------------------------- #
end
def enable?(index)
if $game_party.members.size == 0 and index <= 3
return false
end
if $game_system.save_disabled and index = 7
return false
end
return true
end
def refresh
@data = ["Item","Skill","Equip","Status","Walka","Save","End"]
@icon = [64, 231, 3, 137, 145, 141, 224]
@item_max = @data.size
create_contents
for i in 0...@item_max
draw_item(i)
end
end
def draw_item(index)
rect = item_rect(index)
self.contents.clear_rect(rect)
item = @data[index]
if item != nil
enabled = enable?(index)
rect.width -= 10
rect.x += 0
draw_icon(@icon[index], rect.x + 3, rect.y + 3, enabled)
end
end
def item_rect(index)
rect = Rect.new(0, 0, 0, 0)
rect.width = (contents.width + @spacing) / @column_max - @spacing
rect.height = 30
rect.x = index % @column_max * (rect.width + @spacing)
rect.y = index / @column_max * WLH
return rect
end
end
def update
super
update_menu_background
@command_window.update
@gold_window.update
@status_window.update
@mapname_window.update
@playtime_window.update
if @command_window.active
update_command_selection
update_command_selection2
elsif @status_window.active
update_actor_selection
end
end
def terminate
super
dispose_menu_background
@command_window.dispose
@gold_window.dispose
@status_window.dispose
@help_window.dispose
@playtime_window.dispose
@mapname_window.dispose
end
def update_command_selection2
case @command_window.index
when 0
@help_window.set_text(Zid::ITEMCMD_DESCRIPTION)
when 1
@help_window.set_text(Zid::SKILLCMD_DESCRIPTION)
when 2
@help_window.set_text(Zid::EQUIPCMD_DESCRIPTION)
when 3
@help_window.set_text(Zid::STATUSCMD_DESCRIPTION)
when 4
@help_window.set_text(Zid::BATTLECMD_DESCRIPTION)
when 5
@help_window.set_text(Zid::SAVECMD_DESCRIPTION)
when 6
@help_window.set_text(Zid::ENDCMD_DESCRIPTION)
end
end
end
class Window_PlayTime < Window_Base
def initialize(x, y)
super(x, y, 160, WLH + 32)
refresh
end
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum