Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Ayene Pon 30 Lip, 2012 16:06 |
Jak dobrze zbudować ten system. |
Autor |
Wiadomość |
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012 10:28
|
|
Jak dobrze zbudować ten system.
|
Witajcie. Chciałbym w swojej grze(robionej za pomocą kombinacji skryptów innych autorów z systemami na zdarzeniach, nie używam starter kita) umieścić nowy system Trainer Carda.
Obrazki Trainer Cardów tak wyglądają:
http://dl.dropbox.com/u/10678415/dziewczyna.png
http://dl.dropbox.com/u/10678415/Facet.png
Mogę to wyświetlić w grze jako obrazek, bądź skleić jako tileset, wszystko jedno..\
Tylko pytanie brzmi, jak na tym trainer cardzie, pokazać w wyznaczonym miejscu ilość pieniędzy czy złapanych pokemonów. Załóżmy że zapiszę te liczby w Zmiennych. To w jaki sposób mogę pokazać zawartości tych zmiennych inaczej niż w wiadomości? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012 11:40
|
|
|
Karty ustaw jako tileset, a na nich poustawiaj w odpowiednich miejscach zdarzenia, które będzie wyświetlało taką grafikę, jaką mu wskaże zmienna.
Krok po kroku:
1. Stwórz sobie albo chara z cyframi od 0 do 9, albo wklej je jako elementy tilesetu.
2. Stwórz zdarzenie.
3. Przypisz zmienną np. ze złotem do nowej zmiennej,
4. Podziel nową zmienną przez 10 za pomocą dzielenia z resztą, jak masz opcję set, sub itd. to wybierasz 'mod'. - to sprawi, że z liczb dwucyfrowych uzyskasz liczbę jedności.
5. Zrób to samo co w pkt. 3 i 4, tylko że nową zmienną wpierw podziel przez 10 (div) a następnie podziel z resztą (mod) też przez 10.
Dobrze by było, żebyś ustalił ile maksymalnie może wynosić zmienna. Jeśli będzie to złoto, a ono maksymalnie może wynosić 9999 to ustaw 4 zdarzenia: w pierwszym ustaw wpierw dzielenie (div) przez 1000, potem mod przez 10, w drugim div przez 100, mod przez 10, w trzecim div przez 10, mod przez 10, i w ostatnim tylko mod przez 10.
6. Pod operacjami na zmiennych ustaw warunek, że jeżeli nowa zmienna wynosi 0, to zmień grafikę zdarzenia na 0, jeśli nie, to: warunek, że jeżeli...
|
________________________
|
|
|
|
Shadi
Preferowany:
Ranga RM:
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 51
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012 11:12
|
|
|
Dzięki. W przypadku złapanych pokemonów zmienna może wynosić maksymalnie 62. W każdej walce, za pomocą przełącznika gra sprawdza czy pokemon był już złapany, jeżeli nie to możemy go złapać. Jeżeli go złapaliśmy to włącza się przełącznik że jest złapany i zmienna "Złapane Pokemony" się powiększa o 1.
Nie wiem ile już walk z dzikimi pokemonami wstawiłem, ale w bazie bohaterów czyli naszych pokemonów jest ich 62. Czyli że teoretycznie możemy 62 pokemony złapać. W takim razie w przypadku złapanych pokemonów jak powinno wyglądać to dzielenie ( Sorry, ale nie bardzo załapałem to ze złotem i po prostu wklepałem te polecenia co wskazałaś do makera)?
I jeszcze jedno, u mnie pieniądze mogą wynosić nawet 12 tysięcy. Czy jest jakiś sposób by je ograniczyć do 9999? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012 16:40
|
|
|
Skoro masz 62 max, to ustaw tylko 2 zdarzenia:
1. w pierwszym ustaw div przez 10, mod przez 10,
2. a w ostatnim tylko mod przez 10 (analogicznie do wcześniejszego przykładu, rezygnujesz w dwóch pierwszych zdarzeń, bo nie masz setek ani tysięcy).
Co do max złota, wejdź w skrypt Game_Party i znajdź linijkę:
Kod: | @gold = [[@gold + n, 0].max, 9999999].min |
wystarczy, że zmniejszysz liczbę 9999999. |
________________________
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|