Ogłoszenie
Administracja Forum
Zamknięty przez: Ayene Pon 30 Lip, 2012 16:24
Jak zrobić...
Autor
Wiadomość
aragorn7015
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 186 Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 18:38
Jak zrobić...
Żeby, jak powiedzmy Basil z podstawowych ludzi ma klasę lancer, to nowe zdarzenie, i co mam zrobić żeby powstał taki jakby warunek, że jak Basil ma klasę np. Warrior to coś tam dostaję... Czyli nie wiem jak ustawić ten taki jakby warunek lub coś. Mam nadzieję że jasno się wyraziłem...
________________________ Jeśli pomogłem, daj
Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:12
A jak gracz wybiera klasę? Nie możesz po tym wyborze przyporządkować jakiejś zmiennej. Np. Gracz wybierze Basila, to zmienną nr 3 ustawiasz na 1, jeśli inną postać to na 2. No i później ustawiasz warunek, że jeśli zmienna jest równa 1 to rób to i to...
________________________
aragorn7015
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 186 Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:15
Ale wybieranie klas jest zrobione za pomocą skryptu Class Changing By Hamster... Masz jakiś pomysł Ayene ?
________________________ Jeśli pomogłem, daj
Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:47
Nie znam tego skryptu. Podaj link, zawsze można dodać tam zmienną.
________________________
aragorn7015
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 186 Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:59
Proszę o to link Zmiana klasy bohatera
A mój zmieniony skrypt wygląda tak:
Spoiler:
#==============================
# Class Changing By HamsterMan
#------------------------------
# 30/09/06
#==============================
class Window_ClassChangingHelp < Window_Base
def initialize
super(150, 48, 340, 64)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 16
refresh
end
def refresh
self.contents.draw_text(0, -20, 340, 64, "Wciśnij C, by zmienić płeć")
end
end
#========================================
class Window_CurrentClass < Window_Base
def initialize
super(300, 112, 190, 320)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 20
refresh
end
def refresh
self.contents.clear
draw_actor_graphic($game_party.actors[0], 40, 50)
draw_actor_battler($game_party.actors[0], 140, 270)
self.contents.font.bold = true
self.contents.font.italic = true
draw_actor_class($game_party.actors[0], 60, 0)
self.contents.draw_text(60, 15, 100, 50, "Poziom")
self.contents.draw_text(110, 15, 50, 50, $game_party.actors[0].level.to_s)
end
def draw_actor_battler(actor, x, y)
bitmap = RPG::Cache.battler(actor.battler_name, actor.battler_hue)
cw = bitmap.width
ch = bitmap.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
self.contents.blt(x - cw, y - ch, bitmap, src_rect)
end
end
#========================================
class Window_ClassHelp < Window_Base
def initialize
super(150, 48, 340, 64)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 16
refresh
end
def refresh
self.contents.draw_text(0, -20, 340, 64, "Nacisnij C, by zmienić klasę postaci'")
end
end
#========================================
class Scene_ClassChanging
def main
m1 = "Meżczyzna"
m2 = "Kobieta"
@command_window = Window_Command.new(150, [m1, m2])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112
@classchanginghelp_window = Window_ClassChangingHelp.new
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@command_window.dispose
@classchanginghelp_window.dispose
end
#----------------------------------------
def update
@command_window.update
@classchanginghelp_window.update
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_ClassChangeMale.new
when 1
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_ClassChangeFemale.new
end
return
end
end
end
#========================================
class Scene_ClassChangeMale
def main
s1 = "Wojownik"
s2 = "Lansjer"
s3 = "Czarodziej"
s4 = "Wojownik"
s5 = "Duchowny"
s6 = "Kanonier"
s7 = "Myśliwy"
s8 = "Złodziej"
s9 = "Potwierdź"
@command_window = Window_Command.new(150, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112
@currentclass_window = Window_CurrentClass.new
@classhelp_window = Window_ClassHelp.new
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@command_window.dispose
@currentclass_window.dispose
@classhelp_window.dispose
end
#----------------------------------------
def update
@command_window.update
@currentclass_window.update
@classhelp_window.update
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
$scene = Scene_ClassChanging.new
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
$game_party.actors[0].set_graphic("001-Fighter01", 0, "001-Fighter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 1
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 1
$game_party.actors[0].set_graphic("010-Lancer02", 0, "010-Lancer02", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 2
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 2
$game_party.actors[0].set_graphic("036-Mage04", 0, "036-Mage04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 11
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 3
$game_party.actors[0].set_graphic("013-Warrior01", 0, "013-Warrior01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 3
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 4
$game_party.actors[0].set_graphic("027-Cleric03", 0, "027-Cleric03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 13
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 5
$game_party.actors[0].set_graphic("023-Gunner01", 0, "023-Gunner01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 6
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 6
$game_party.actors[0].set_graphic("020-Hunter01", 0, "020-Hunter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 5
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 7
$game_party.actors[0].set_graphic("016-Thief01", 0, "016-Thief01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 4
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Map.new
end
return
end
end
end
#========================================
class Scene_ClassChangeFemale
def main
s1 = "Wojowniczka"
s2 = "Lansjerka"
s3 = "Czarodziejka"
s4 = "Wojowniczka"
s5 = "Duchowna"
s6 = "Kanonierka"
s7 = "Myśliwa"
s8 = "Złodziejka"
s9 = "Potwierdź"
@command_window = Window_Command.new(150, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112
@currentclass_window = Window_CurrentClass.new
@classhelp_window = Window_ClassHelp.new
Graphics.transition
loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end
Graphics.freeze
@command_window.dispose
@currentclass_window.dispose
@classhelp_window.dispose
end
#----------------------------------------
def update
@command_window.update
@currentclass_window.update
@classhelp_window.update
if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
$scene = Scene_ClassChanging.new
end
if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
$game_party.actors[0].set_graphic("001-Fighter01", 0, "001-Fighter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 15
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 1
$game_party.actors[0].set_graphic("012-Lancer04", 0, "012-Lancer04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 2
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 2
$game_party.actors[0].set_graphic("039-Mage07", 0, "039-Mage07", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 3
$game_party.actors[0].set_graphic("015-Warrior03", 0, "015-Warrior03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 3
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 4
$game_party.actors[0].set_graphic("029-Cleric05", 0, "029-Cleric05", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 7
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 5
$game_party.actors[0].set_graphic("024-Gunner02", 0, "024-Gunner02", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 6
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 6
$game_party.actors[0].set_graphic("022-Hunter03", 0, "022-Hunter03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 5
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 7
$game_party.actors[0].set_graphic("019-Thief04", 0, "019-Thief04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 4
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Map.new
end
return
end
end
end
EDIT (21:74 )
Zaradzisz temu problemowi ???
________________________ Jeśli pomogłem, daj
Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 10:27
Możesz zawsze skorzystać z ostatniej strony (4) Conditional Branch, z "Script", w którym wpisz:
Kod: $game_party.actors[0].class_id == ID
Gdzie ID, to id klasy w bazie danych.
________________________
aragorn7015
Preferowany:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 186 Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 13:27
Dzięki, działa, ale jeszcze jedno a mianowicie, gdy wybieram klasę, zarówno jak i u kobiet i u mężczyzn, robi się coś takiego: http://www.freeimagehosting.net/ss2zm .Wybieram duchownego, a duchowny robi się wojownikiem, biorę złodzieja, a następnie chce sprawdzić duchownego i zamiast duchownego jest złodziej... Charset i battlers się zmieniają, a klasa nie...
________________________ Jeśli pomogłem, daj
Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
Wysłany: Czw 26 Lip, 2012 14:01
Bo w skrypcie tam gdzie zmieniasz grafiki jest linijkę, czy dwie niżej:
Kod: $game_party.actors[0].class_id = 11
(kopiowałem z maga) także po prostu daj id maga z bazy danych klas. To samo z duchowym.
________________________
Nie możesz pisać nowych tematówNie możesz odpowiadać w tematachNie możesz zmieniać swoich postówNie możesz usuwać swoich postówNie możesz głosować w ankietachNie możesz załączać plików na tym forumMożesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku