Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pon 30 Lip, 2012 16:24
Jak zrobić...
Autor Wiadomość
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 18:38
Jak zrobić...
Żeby, jak powiedzmy Basil z podstawowych ludzi ma klasę lancer, to nowe zdarzenie, i co mam zrobić żeby powstał taki jakby warunek, że jak Basil ma klasę np. Warrior to coś tam dostaję... Czyli nie wiem jak ustawić ten taki jakby warunek lub coś. Mam nadzieję że jasno się wyraziłem...
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:12
A jak gracz wybiera klasę? Nie możesz po tym wyborze przyporządkować jakiejś zmiennej. Np. Gracz wybierze Basila, to zmienną nr 3 ustawiasz na 1, jeśli inną postać to na 2. No i później ustawiasz warunek, że jeśli zmienna jest równa 1 to rób to i to...
________________________


 
 
 
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:15
Ale wybieranie klas jest zrobione za pomocą skryptu Class Changing By Hamster... Masz jakiś pomysł Ayene?
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:47
Nie znam tego skryptu. Podaj link, zawsze można dodać tam zmienną.
________________________


 
 
 
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Nie 03 Cze, 2012 20:59
Proszę o to link Zmiana klasy bohatera
A mój zmieniony skrypt wygląda tak:
Spoiler:

#==============================
# Class Changing By HamsterMan
#------------------------------
# 30/09/06
#==============================
class Window_ClassChangingHelp < Window_Base

def initialize
super(150, 48, 340, 64)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 16
refresh
end

def refresh
self.contents.draw_text(0, -20, 340, 64, "Wciśnij C, by zmienić płeć")
end
end
#========================================
class Window_CurrentClass < Window_Base

def initialize
super(300, 112, 190, 320)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 20
refresh
end

def refresh
self.contents.clear
draw_actor_graphic($game_party.actors[0], 40, 50)
draw_actor_battler($game_party.actors[0], 140, 270)

self.contents.font.bold = true
self.contents.font.italic = true
draw_actor_class($game_party.actors[0], 60, 0)
self.contents.draw_text(60, 15, 100, 50, "Poziom")
self.contents.draw_text(110, 15, 50, 50, $game_party.actors[0].level.to_s)
end

def draw_actor_battler(actor, x, y)
bitmap = RPG::Cache.battler(actor.battler_name, actor.battler_hue)
cw = bitmap.width
ch = bitmap.height
src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
self.contents.blt(x - cw, y - ch, bitmap, src_rect)
end
end
#========================================
class Window_ClassHelp < Window_Base

def initialize
super(150, 48, 340, 64)
self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32)
self.contents.font.name = "Arial"
self.contents.font.size = 16
refresh
end

def refresh
self.contents.draw_text(0, -20, 340, 64, "Nacisnij C, by zmienić klasę postaci'")
end
end
#========================================
class Scene_ClassChanging

def main

m1 = "Meżczyzna"
m2 = "Kobieta"

@command_window = Window_Command.new(150, [m1, m2])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112

@classchanginghelp_window = Window_ClassChangingHelp.new

Graphics.transition

loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end

Graphics.freeze

@command_window.dispose
@classchanginghelp_window.dispose

end
#----------------------------------------
def update

@command_window.update
@classchanginghelp_window.update

if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
end

if Input.trigger?(Input::C)

case @command_window.index
when 0
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_ClassChangeMale.new
when 1
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_ClassChangeFemale.new
end
return
end
end
end
#========================================
class Scene_ClassChangeMale

def main

s1 = "Wojownik"
s2 = "Lansjer"
s3 = "Czarodziej"
s4 = "Wojownik"
s5 = "Duchowny"
s6 = "Kanonier"
s7 = "Myśliwy"
s8 = "Złodziej"
s9 = "Potwierdź"

@command_window = Window_Command.new(150, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112

@currentclass_window = Window_CurrentClass.new
@classhelp_window = Window_ClassHelp.new

Graphics.transition

loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end

Graphics.freeze

@command_window.dispose
@currentclass_window.dispose
@classhelp_window.dispose

end
#----------------------------------------
def update

@command_window.update
@currentclass_window.update
@classhelp_window.update

if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
$scene = Scene_ClassChanging.new
end

if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
$game_party.actors[0].set_graphic("001-Fighter01", 0, "001-Fighter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 1
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 1
$game_party.actors[0].set_graphic("010-Lancer02", 0, "010-Lancer02", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 2
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 2
$game_party.actors[0].set_graphic("036-Mage04", 0, "036-Mage04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 11
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 3
$game_party.actors[0].set_graphic("013-Warrior01", 0, "013-Warrior01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 3
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 4
$game_party.actors[0].set_graphic("027-Cleric03", 0, "027-Cleric03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 13
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 5
$game_party.actors[0].set_graphic("023-Gunner01", 0, "023-Gunner01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 6
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 6
$game_party.actors[0].set_graphic("020-Hunter01", 0, "020-Hunter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 5
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 7
$game_party.actors[0].set_graphic("016-Thief01", 0, "016-Thief01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 4
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Map.new
end
return
end
end
end
#========================================
class Scene_ClassChangeFemale

def main

s1 = "Wojowniczka"
s2 = "Lansjerka"
s3 = "Czarodziejka"
s4 = "Wojowniczka"
s5 = "Duchowna"
s6 = "Kanonierka"
s7 = "Myśliwa"
s8 = "Złodziejka"
s9 = "Potwierdź"

@command_window = Window_Command.new(150, [s1, s2, s3, s4, s5, s6, s7, s8, s9])
@command_window.x = 150
@command_window.y = 112

@currentclass_window = Window_CurrentClass.new
@classhelp_window = Window_ClassHelp.new

Graphics.transition

loop do
Graphics.update
Input.update
update
if $scene != self
break
end
end

Graphics.freeze

@command_window.dispose
@currentclass_window.dispose
@classhelp_window.dispose

end
#----------------------------------------
def update

@command_window.update
@currentclass_window.update
@classhelp_window.update

if Input.trigger?(Input::B)
$game_system.se_play($data_system.buzzer_se)
$scene = Scene_ClassChanging.new
end

if Input.trigger?(Input::C)
case @command_window.index
when 0
$game_party.actors[0].set_graphic("001-Fighter01", 0, "001-Fighter01", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 15
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 1
$game_party.actors[0].set_graphic("012-Lancer04", 0, "012-Lancer04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 2
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 2
$game_party.actors[0].set_graphic("039-Mage07", 0, "039-Mage07", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 3
$game_party.actors[0].set_graphic("015-Warrior03", 0, "015-Warrior03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 3
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 4
$game_party.actors[0].set_graphic("029-Cleric05", 0, "029-Cleric05", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 7
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 5
$game_party.actors[0].set_graphic("024-Gunner02", 0, "024-Gunner02", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 6
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 6
$game_party.actors[0].set_graphic("022-Hunter03", 0, "022-Hunter03", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 5
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 7
$game_party.actors[0].set_graphic("019-Thief04", 0, "019-Thief04", 0)
$game_party.actors[0].class_id = 4
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$game_player.refresh
@currentclass_window.refresh
when 8
$game_system.se_play($data_system.decision_se)
$scene = Scene_Map.new
end
return
end
end
end



EDIT (21:74 :-D )

Zaradzisz temu problemowi ??? :mrgreen:
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 10:27
Możesz zawsze skorzystać z ostatniej strony (4) Conditional Branch, z "Script", w którym wpisz:
Kod:
$game_party.actors[0].class_id == ID

Gdzie ID, to id klasy w bazie danych.
________________________


 
 
 
aragorn7015 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 186
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: Czw 07 Cze, 2012 13:27
Dzięki, działa, ale jeszcze jedno a mianowicie, gdy wybieram klasę, zarówno jak i u kobiet i u mężczyzn, robi się coś takiego: http://www.freeimagehosting.net/ss2zm .Wybieram duchownego, a duchowny robi się wojownikiem, biorę złodzieja, a następnie chce sprawdzić duchownego i zamiast duchownego jest złodziej... Charset i battlers się zmieniają, a klasa nie...
________________________
Jeśli pomogłem, daj
Spoiler:

POMÓGŁ



Uwielbiam się bawić na zdarzeniach w VX-ie... Więc jeśli masz jakieś pytanie jak coś zrobić na zdarzeniach to napisz. Jeśli będę wiedział to odpowiem
 
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Czw 26 Lip, 2012 14:01
Bo w skrypcie tam gdzie zmieniasz grafiki jest linijkę, czy dwie niżej:
Kod:
$game_party.actors[0].class_id = 11
(kopiowałem z maga) także po prostu daj id maga z bazy danych klas. To samo z duchowym.
________________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene