Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Sro 13 Cze, 2012 08:55
Warto?
Autor Wiadomość
marvin56 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 6
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 15:37
Warto?
Witam! Piszę na tym forum z pewnym zapytaniem. Otóż, niezwykle mocno "napaliłem się" na tworzenie gry w programie rpg Maker VX, twierdzówce (O ile dobrze pamiętam, bo program był bardzo dawno instalowany, a żebym go kupował, sobie nie przypominam.). A więc tak, mam zamiar stworzyć grę OGROMNĄ, która trochę czasu zajmie. Jednak, chciałbym się was zapytać, czy jest warto taką grę robić, czy może porzucić projekt i robić coś znacznie mniejszego. Chyba, że też proponujecie, bym ją gdzieś tam ukradkiem dorabiał. :-P

Prosiłbym o szybką odp. Jeśli nie ten dział to sorry, próbowałem trafić w jak najbardziej pasujący.
________________________
Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie???
 
 
lolek 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 34
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 16:30
Na forach jest wszędzie pełno zapowiedzi WIELKICH, WSPANIAŁYCH gier, za które wzięli się ludzie, dla których jest to pierwsza gra. 95% Tych gier nigdy nie zostaje ukończona.

Weź się na początek za produkcje o małych lub średnich rozmiarach i sam zobaczysz, że to też długo Ci zajmie. Za wielką produkcję bierz się tylko wtedy, gdy jesteś pewny swoich umiejętności i MOTYWACJI do ukończenia projektu. Najlepszym sposobem by się przekonać jak sobie radzisz jest wykonanie na początek mniejszej produkcji. Na pewno czasu na tym dużo nie stracisz a zyskasz coś bezcennego - doświadczenie.
________________________
ignorowani: master miller; Han Solo; Justin Biber
 
 
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 17:40
wg mnie odpowiedź podana jest powyżej. Najpierw nauczy się podstaw-różnic między działaniami eventu by potem przejść do wykorzystania tego w mappingu który swoją drogą z projektu na projekt zauważysz że naprawdę różni się od wcześniejszych twych możliwości i to diametralnie, a jak wiadomo pierwsze wrażenie-ważna rzecz. Potem nauka/opanowanie choćby podstaw w ruby-bez tego o WIELKICH projektach nawet niema co rozmawiać jeśli mówimy o vx/xp. Poczytaj tutki szczególnie na twierdzy jak i tutaj gdyż uważam iż znajdziesz tam najważniejsze rzeczy bez problemu, a potem zauważysz ile czasu zajmuje wydanie gry (a jak wiadomo nawet średnia gra to coś więcej niż 3mapy na odpieprz) i dostosujesz to do swego zapału... W dodatku wielu także odrzucają np wagi niektórych gier więc musisz uwzględnić powiedzmy takie %#?* jak choćby to iż mp3 to OSTATECZNOŚĆ (najczęściej to właśnie ścieżki dźwiękowe obciążają wagę projektu), a najkorzystniej będzie używać np MIDI.
Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy...
 
 
Feniks 




Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 511
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 19:14
Nie warto czegoś takiego robić. Chyba, że masz ekipę od brudnej roboty, wyobraźnię, dobrą znajomość i orientacje w rmie. Ja też napalałem się na wiele rzeczy, w tym stworzenie gry rpg z widoku izometrycznego w rpg makerze, to normalne i czasem potrzebne, ale niech tylko na ,,napaleniu" się skończy, dobra rada.
Mniej więcej ta praca wyglądałaby tak: na początku mnóstwo pomysłów, mapy... Potem dialogi - czyli brak chęci. Problemy, bugi, aż w końcu odkrywasz nowe możliwości(u siebie) i masz pomysły na inne gry, przez co porzucasz dłuuugą produkcję i robisz coś innego od nowa.

Więc jeśli szukasz rady, to zacznij najpierw robić projekty, nie ukrywajmy, tylko po to, aby poznać sam program, potem, jak już będziesz chciał coś wydać, wrzucasz zapowiedz, robisz(najlepiej krótką produkcję, ale może być dłuższa, wszystko w granicach twoich możliwości) i w końcu szukasz testerów do gry(z czasem do dem itp...) To tyle ode mnie :-P
________________________

 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 11:04
Cytat:
Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy...
Co za bzdury... Pierwszy projekt jest po3ebny, i to nawet bardzo! Jednakże rozumiem profesjonalizm wypowiedzi tak "płodnego twórcy"...
W reszcie kwestii podpisuje się obiema rękoma i nogami pod większością wypisanych już tutaj opinii. Peace :lartarin:
________________________

 
 
 
sled 




Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 93
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 13:36
Lartarin napisał/a:
Cytat:
Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy...
Co za bzdury... Pierwszy projekt jest po3ebny, i to nawet bardzo! Jednakże rozumiem profesjonalizm wypowiedzi tak "płodnego twórcy"...
W reszcie kwestii podpisuje się obiema rękoma i nogami pod większością wypisanych już tutaj opinii. Peace :lartarin:

A czy ja powiedziałem że nie jest? Czytanie ze zrozumieniem się kłania :roll:
Owszem-opinie innych z np forum w tego typu wypadków są najkorzystniejsze gdyż ludzie z naszego otoczenia często zobaczą "super grę" w owym dziele już po jednej scence nie mając pojęcia o możliwościach programu itp itd (tak przynajmniej było w moim przypadku^^), a ludzie bardziej obeznani będą potrafili wytknąć co należy zmienić/udoskonalić i pod jakim kątem ;-) "Zatrzymanie dla siebie" w tym przypadku polega nie na kryciu dzieła po kątach i ukrywaniu przed każdą żyjącą duszą, a stopniowym doskonaleniu go na podstawie WŁASNYCH obserwacji w pierwszej kolejności, a dopiero następnie pokazaniu go innym. Mało to jest projektów gdzie ludzie nawet kolizji otoczenia nie raczą sprawdzić na swych niedorobionych mapkach(chodzenie po wodzie/ścianach)? To właśnie powinniśmy zatrzymać dla sb, a nie dawać światu wersję demo dema gdzie wszyscy oprócz nas sprawdzają co "nie gra" - dopiero samemu po wytknięciu swych błędów i będąc już pewnym świetności można wg mnie ujawnić bez przeszkód nasz projekcik...
 
 
marvin56 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 6
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 14:41
Dzięki wszystkim za pomoc. W takim razie wezmę się za małe projekty, a ten stary zachowam dla siebie :) Temat do zamknięcia.
________________________
Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene