Ogłoszenie |
Administracja Forum
|
Zamknięty przez: Ayene Sro 13 Cze, 2012 08:55 |
Warto? |
Autor |
Wiadomość |
marvin56
Preferowany:
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 6
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 15:37
|
|
Warto?
|
Witam! Piszę na tym forum z pewnym zapytaniem. Otóż, niezwykle mocno "napaliłem się" na tworzenie gry w programie rpg Maker VX, twierdzówce (O ile dobrze pamiętam, bo program był bardzo dawno instalowany, a żebym go kupował, sobie nie przypominam.). A więc tak, mam zamiar stworzyć grę OGROMNĄ, która trochę czasu zajmie. Jednak, chciałbym się was zapytać, czy jest warto taką grę robić, czy może porzucić projekt i robić coś znacznie mniejszego. Chyba, że też proponujecie, bym ją gdzieś tam ukradkiem dorabiał.
Prosiłbym o szybką odp. Jeśli nie ten dział to sorry, próbowałem trafić w jak najbardziej pasujący. |
________________________ Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie??? |
|
|
|
lolek
Preferowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 16:30
|
|
|
Na forach jest wszędzie pełno zapowiedzi WIELKICH, WSPANIAŁYCH gier, za które wzięli się ludzie, dla których jest to pierwsza gra. 95% Tych gier nigdy nie zostaje ukończona.
Weź się na początek za produkcje o małych lub średnich rozmiarach i sam zobaczysz, że to też długo Ci zajmie. Za wielką produkcję bierz się tylko wtedy, gdy jesteś pewny swoich umiejętności i MOTYWACJI do ukończenia projektu. Najlepszym sposobem by się przekonać jak sobie radzisz jest wykonanie na początek mniejszej produkcji. Na pewno czasu na tym dużo nie stracisz a zyskasz coś bezcennego - doświadczenie. |
________________________ ignorowani: master miller; Han Solo; Justin Biber
|
|
|
|
sled
Preferowany:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 93 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 17:40
|
|
|
wg mnie odpowiedź podana jest powyżej. Najpierw nauczy się podstaw-różnic między działaniami eventu by potem przejść do wykorzystania tego w mappingu który swoją drogą z projektu na projekt zauważysz że naprawdę różni się od wcześniejszych twych możliwości i to diametralnie, a jak wiadomo pierwsze wrażenie-ważna rzecz. Potem nauka/opanowanie choćby podstaw w ruby-bez tego o WIELKICH projektach nawet niema co rozmawiać jeśli mówimy o vx/xp. Poczytaj tutki szczególnie na twierdzy jak i tutaj gdyż uważam iż znajdziesz tam najważniejsze rzeczy bez problemu, a potem zauważysz ile czasu zajmuje wydanie gry (a jak wiadomo nawet średnia gra to coś więcej niż 3mapy na odpieprz) i dostosujesz to do swego zapału... W dodatku wielu także odrzucają np wagi niektórych gier więc musisz uwzględnić powiedzmy takie %#?* jak choćby to iż mp3 to OSTATECZNOŚĆ (najczęściej to właśnie ścieżki dźwiękowe obciążają wagę projektu), a najkorzystniej będzie używać np MIDI.
Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy... |
|
|
|
Feniks
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 62 razy Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 511
|
Wysłany: Pon 11 Cze, 2012 19:14
|
|
|
Nie warto czegoś takiego robić. Chyba, że masz ekipę od brudnej roboty, wyobraźnię, dobrą znajomość i orientacje w rmie. Ja też napalałem się na wiele rzeczy, w tym stworzenie gry rpg z widoku izometrycznego w rpg makerze, to normalne i czasem potrzebne, ale niech tylko na ,,napaleniu" się skończy, dobra rada.
Mniej więcej ta praca wyglądałaby tak: na początku mnóstwo pomysłów, mapy... Potem dialogi - czyli brak chęci. Problemy, bugi, aż w końcu odkrywasz nowe możliwości(u siebie) i masz pomysły na inne gry, przez co porzucasz dłuuugą produkcję i robisz coś innego od nowa.
Więc jeśli szukasz rady, to zacznij najpierw robić projekty, nie ukrywajmy, tylko po to, aby poznać sam program, potem, jak już będziesz chciał coś wydać, wrzucasz zapowiedz, robisz(najlepiej krótką produkcję, ale może być dłuższa, wszystko w granicach twoich możliwości) i w końcu szukasz testerów do gry(z czasem do dem itp...) To tyle ode mnie |
________________________
|
|
|
|
Lartarin
Ranga RM:
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 20 Wrz 2007 Posty: 233 Skąd: Ergard
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 11:04
|
|
|
Cytat: | Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy... | Co za bzdury... Pierwszy projekt jest po3ebny, i to nawet bardzo! Jednakże rozumiem profesjonalizm wypowiedzi tak "płodnego twórcy"...
W reszcie kwestii podpisuje się obiema rękoma i nogami pod większością wypisanych już tutaj opinii. Peace |
________________________
|
|
|
|
sled
Preferowany:
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 93 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 13:36
|
|
|
Lartarin napisał/a: | Cytat: | Mówiąc krótko-zrób mały projekt i jeśli nie będziesz pewien jego świetności to zrób przysługę światu i zatrzymaj go dla sb-ochronisz tym samym swój honor oraz reputację jako twórcy... | Co za bzdury... Pierwszy projekt jest po3ebny, i to nawet bardzo! Jednakże rozumiem profesjonalizm wypowiedzi tak "płodnego twórcy"...
W reszcie kwestii podpisuje się obiema rękoma i nogami pod większością wypisanych już tutaj opinii. Peace |
A czy ja powiedziałem że nie jest? Czytanie ze zrozumieniem się kłania
Owszem-opinie innych z np forum w tego typu wypadków są najkorzystniejsze gdyż ludzie z naszego otoczenia często zobaczą "super grę" w owym dziele już po jednej scence nie mając pojęcia o możliwościach programu itp itd (tak przynajmniej było w moim przypadku^^), a ludzie bardziej obeznani będą potrafili wytknąć co należy zmienić/udoskonalić i pod jakim kątem "Zatrzymanie dla siebie" w tym przypadku polega nie na kryciu dzieła po kątach i ukrywaniu przed każdą żyjącą duszą, a stopniowym doskonaleniu go na podstawie WŁASNYCH obserwacji w pierwszej kolejności, a dopiero następnie pokazaniu go innym. Mało to jest projektów gdzie ludzie nawet kolizji otoczenia nie raczą sprawdzić na swych niedorobionych mapkach(chodzenie po wodzie/ścianach)? To właśnie powinniśmy zatrzymać dla sb, a nie dawać światu wersję demo dema gdzie wszyscy oprócz nas sprawdzają co "nie gra" - dopiero samemu po wytknięciu swych błędów i będąc już pewnym świetności można wg mnie ujawnić bez przeszkód nasz projekcik... |
|
|
|
marvin56
Preferowany:
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 6
|
Wysłany: Wto 12 Cze, 2012 14:41
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. W takim razie wezmę się za małe projekty, a ten stary zachowam dla siebie :) Temat do zamknięcia. |
________________________ Uczysz się na 5, umiesz na 4, piszesz na 3, wydaje ci się, że dostaniesz 2,dostajesz 1 :D Też tak macie??? |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|