Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: SaE
Sob 11 Sie, 2012 20:51
Skrypt na cienie nad graczem
Autor Wiadomość
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012 03:12
Skrypt na cienie nad graczem
Tak, dobrze czytacie. Udało mi się jakoś odpalić Ace'a i teraz chciałbym skrypt na to aby postać była przykrywana przez cienie. Nie chcę pełnoprawnego skryptu na światła, jak tutaj: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=9144, tylko chcę aby gracz był przykrywany przez zwykłe, vx-owe cienie.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 11:40
Znalazłem coś takiego nie wiem czy dokładnie o to ci chodziło ale jak znajdę coś lepszego to wrzucę :-) Aha tu dam ci jeszcze link do stronki z skryptami do ace może coś tam znajdziesz? http://rpgmaker.net/scripts/rmvxace/


Spoiler:

Kod:
#==============================================================================
#
# ▼ Prexus Ace - Character Shadow
# -- Last Updated: 2012.04.05
# -- Level: Easy
# -- Requires: n/a
#
#==============================================================================

$imported = {} if $imported.nil?
$imported["PRX-CharacterShadow"] = true

#==============================================================================
# ▼ Updates
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# 2012.04.05 - Fixed an issue with shadow sprites not disposing properly.
# 2012.04.03 - Added Default values for Player, Followers, and Events.
#              Also added some logic for hiding shadows when characters aren't
#              visible.
# 2012.04.02 - First Draft Complete
#
#==============================================================================
# ▼ Introduction
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# This script will allow you to add a Shadow graphic underneath the player,
# followers, and any event you feel should have a shadow graphic.
#
#==============================================================================
# ▼ Instructions
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# To install this script, open up your script editor and copy/paste this script
# to an open spot above Main.
#
# Each Game_CharacterBase and any object whose parent is Game_CharacterBase can
# have a shadow added under it's sprite by setting the shadow value to true.
#
# eg: To show the shadow graphic for the player, a Call Script such as
#   $game_player.shadow = true
# will add the shadow. Conversely,
#   $game_player.shadow = false
# will turn the shadow off.
#
# This will also work for Followers (the 'Caterpillar' characters) and any
# map event.
#
#==============================================================================
# ▼ Compatibility
# =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
# This script is made for RPG Maker VX Ace and designed to be as modular as
# possible to avoid script conflicts. It is however possible that conflicts may
# occur with other scripts that make changes/use of the Game_CharacterBase or
# Sprite_Character.
#
#==============================================================================

module PRX
  module SHADOW
   
    #==========================================================================
    # ▼ Settings
    # =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    #
    # To use a shadow graphic other than the Shadow.png found in the System
    # cache, change the following:
    #==========================================================================
    SHADOW_GRAPHIC = "Shadow"             # The name of the Shadow file
   
    #==========================================================================
    # Change the following to have players, followers, or events use shadows
    # by default
    #==========================================================================
    DEFAULT_ON_PLAYER   = true            # Set to 'true' for default shadows
    DEFAULT_ON_FOLLOWER = true            # Set to 'true' for default shadows
    DEFAULT_ON_EVENT    = false           # Set to 'true' for default shadows
     
  end # SHADOW
end # PRX

class Sprite_Character < Sprite_Base
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * alias method update
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias :prx_shadow_sprite_character_update :update
  def update
    prx_shadow_sprite_character_update
    update_shadow
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * alias method dispose
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias :prx_shadow_sprite_character_dispose :dispose
  def dispose
    dispose_shadow
    prx_shadow_sprite_character_dispose
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * start_shadow : draw and initialize
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start_shadow
    dispose_shadow
    @shadow_sprite = ::Sprite.new(viewport)
    @shadow_sprite.bitmap = Cache.system(PRX::SHADOW::SHADOW_GRAPHIC)
    @shadow_sprite.z = self.z - 1
    @shadow_sprite.ox = 16
    @shadow_sprite.oy = -4
    update_shadow
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * update_shadow : validate, draw if necessary, adjust position, destroy
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update_shadow
    if @character.shadow and !@character.transparent
      if @character.is_a?(Game_Follower) and !@character.visible?
        dispose_shadow if @shadow_sprite
        return
      end
      start_shadow unless @shadow_sprite
      @shadow_sprite.x = x
      @shadow_sprite.y = y - @shadow_sprite.height
      @shadow_sprite.z = z - 1
    else
      dispose_shadow if @shadow_sprite
    end
  end
 
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * dispose_shadow : destroy
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_shadow
    if @shadow_sprite
      @shadow_sprite.dispose
      @shadow_sprite = nil
    end
  end
   
end # < Sprite_Character

class Game_CharacterBase
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Public Instance Variables
  #--------------------------------------------------------------------------
  attr_accessor :shadow                   # Character Shadow

  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Initialize Public Member Variables
  #--------------------------------------------------------------------------
  alias :prx_shadow_game_characterbase_init_public_members :init_public_members
  def init_public_members
    prx_shadow_game_characterbase_init_public_members
    @shadow = PRX::SHADOW::DEFAULT_ON_PLAYER   if self.is_a?(Game_Player)
    @shadow = PRX::SHADOW::DEFAULT_ON_FOLLOWER if self.is_a?(Game_Follower)
    @shadow = PRX::SHADOW::DEFAULT_ON_EVENT    if self.is_a?(Game_Event)
    @shadow = false if @shadow.nil?
  end
 
end # < Game_CharacterBase

________________________

 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 13:10
Squall, nie to skrypt na cienie pod graczami/eventami. Mi chodzi o te cienie co zostały wprowadzone w VX/VX Ace aby były rysowane ponad mapą, ale pod obrazkami, menu, itp.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012 23:41
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale możesz przecież skorzystać z tego skryptu na cienie, następnie wystarczy, że w jego kodzie zamienisz:
Kod:
@shadow_sprite.z = z - 1

na
Kod:
@shadow_sprite.z = z + 1
________________________


 
 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012 04:37
To może ja wytłumaczę na obrazkach.
Po lewej, tak jak jest obecnie, po prawej, tak jak chcę żeby było (przeróbka w GIMP-ie):
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012 17:54
Skryptem tego nie zrobisz. Proponowałabym Tobie usunąć cienie całkowicie, zrobić je w obrazku png i nałożyć na całą mapę, tak jak to się robi chociażby z promieniami słońca.
________________________


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene