Łączenie skryptów |
Autor |
Wiadomość |
Stasiu96
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 19
|
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2012 15:12
|
|
|
W skrypcie walki znajdź fragment:
Kod: | def create_battlers
@bitmap = Array.new(4) { Sprite_Battler.new(@viewport1) }
@cw = []
@ch = []
@pattern = []
@index = []
for actor in $game_party.members
draw_battler(actor.character_name, actor.character_index, 100 + actor.index*110, actor.index)
end
end |
zamień go na:
Kod: | def create_battlers
data = $game_party.battle_members
@bitmap = Array.new(data.size) { Sprite_Battler.new(@viewport1) }
@cw = []
@ch = []
@pattern = []
@index = []
@w = 544 / data.size - data.size * 7
for actor in data
draw_battler(actor.character_name, actor.character_index, 100 + actor.index * @w, actor.index)
end
end |
następnie znajdź:
Kod: | @distance_in_x = @bitmap[y].x - (100 + $game_party.members[y].index*110) |
zamień na:
Kod: | @distance_in_x = @bitmap[y].x - (100 + $game_party.members[y].index*@w) |
|
________________________
|
|
|
|
Stasiu96
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 19
|
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2012 22:13
|
|
|
Dzięki Ayene, ale jest jeszcze kilka problemów, po pierwsze ucieczka wywołuje błąd skryptu, po drugie przy większej liczbie bohaterów, np 10 są strasznie zbici jeden na drugim w lewym rogu, a środek i prawa strona są puste, nie było by możliwiśći rozlokowania ich równomiernie? |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 08:50
|
|
|
To znajdź jeszcze dwa razy:
Kod: | for y in 0...$game_party.members.size |
i zamień na:
Kod: | for y in 0...$game_party.battle_members.size |
następnie znajdź:
Kod: | @w = 544 / data.size - data.size * 7 |
i zamień na:
Kod: | @w = (344 - 12 * 2 + 48) / data.size |
|
________________________
|
|
|
|
Stasiu96
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 19
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 11:01
|
|
|
Pozamieniałem, pierwsze oba razy, drugie raz, ale ucieczka dalej nie działa. Choć postaci są już rozlokowane odpowiednio. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 16:45
|
|
|
A jaki wyskakuje komunikat przy błędzie? |
________________________
|
|
|
|
Stasiu96
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 19
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012 21:28
|
|
|
Script 'BattleManeger' line 218: ArgumentError occurred. invalid value for Integer(): "Maciej" |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012 09:30
|
|
|
Co to za wartość zmiennej "Maciej"? Najlepiej wrzuć swój projekt na www.mediafire.com i wyślij mi na PW. Inaczej ciężko będzie dojść do tego, co powoduje błąd. |
________________________
|
|
|
|
Stasiu96
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 19
|
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012 19:44
|
|
|
Maciej to imię jednego z bohaterów. |
|
|
|
|