Zamknięty przez: Nhadala Czw 19 Lip, 2012 11:09 |
Moja gra w Javie (nie na komórki) |
Autor |
Wiadomość |
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 10:47
|
|
Moja gra w Javie (nie na komórki)
|
Jest to prosta gra typu Labirynt w JMonkeyEngine. Musisz na każdym poziomie znaleźć czerwony "gemstone" (nie wiem jak to na polski przetłumaczyć, a całą grę po angielsku robiłem :P).
Screen 1 (przed napisaniem "ładowarki poziomów" i dodaniem antyaliasingu):
Screen 2 (po zrobieniu level loadera i AA)
Oczywiście będą dodane teksturki, a wydajność zostanie poprawiona (mam bałagan w kodzie i co nieco jeszcze się da zoptymalizować) ;). |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
overhill
Preferowany:
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 55
|
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012 19:04
|
|
|
Cytat: | Oczywiście będą dodane teksturki |
Po co pokazywać coś tak brzydkiego, bez tekstur? Nie lepiej było zaczekać i wrzucić z teksturami? |
________________________
|
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 15:31
|
|
|
Proszę bardzo:
|
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 16:24
|
|
|
Mhm, interesting |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 17:19
|
|
|
Brawo, świetnie to wygląda Na jakiej zasadzie działają te tekstury? Sam je narysowałeś? |
________________________
|
|
|
|
Unnamed
Preferowany:
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 59 Skąd: from Hell
|
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 18:59
|
|
|
Unnamed, wygląda jak Wolf3D, bo się celowo na tym stylu graficznym wzorowałem. Po prostu taka gra jest prostsza do zrobienia niż jakiś COD:MW666 z hiper-wypaśną grafiką ;).
Co do gry to będzie to gra z gatunku "znajdź wyjście z labiryntu" - na każdym poziomie musisz znaleźć i wziąć czerwony diament (przy czym nie ma ryzyka że przypadkowo weźmiesz, bo musisz przycisk nacisnąć). Sterowanie takie jak w Wolf3D - bez mouselooka, strzałkami chodzisz, spacją albo lewym ctrl-em bierzesz kryształ.
@Ayene: Teksturki, owszem, sam rysowałem. A są to obrazki PNG w odcieniach szarości. Następnie JME mapuje to na obiekty używając jako "maski" koloru. Zresztą razem z grą wydam źródełka (choć nowe poziomy będzie można bez dekompilacji i zmiany kodu gry robić, można też ustawić inne teksturki na każdym poziomie), więc sobie będziesz mogła obczaić. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 20:10
|
|
|
Tekstura podłogi przypomina mi jedną opcję w GIMPie. :>
Nieźle, że się zajmujesz takimi rzeczami, niby proste, ale i tak przynajmniej ja bym tego nie umiał.
Swoją drogą... Rozumiem, że dasz nam dostęp do kodu gry? Chętnie bym popatrzył jak to jest zrobione. :) |
________________________
|
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 20:38
|
|
|
Tak dam, ale dopiero albo jak skończę albo jak porzucę projekt (akurat najcięższą robotę mam za sobą więc pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna).
Ponieważ nie wiem jak to jest z wydajnością na innych komputerach, macie 70-megowy plik zip z grą (większość z tego to biblioteki, sama gra to 3MB a i to tylko dlatego, że zapomniałem skasować niepotrzebne tekstury które do testów używałem -- później będę dawał "patche" dla osób które wcześniej ściągnęły): http://www12.zippyshare.com/v/95884662/file.html
Powiedzcie jak u was jest z FPS. U mnie stoi to w granicach 500-2000. Bo nie wiem czy trzeba optymalizować, czy mogę zająć się ekranem tytułowym i ekranem wygranej. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Malian
Preferowany:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 21:16
|
|
|
U mnie, na Win7, nie chce się uruchomić. Nie wiem, czy to wina jakiegoś błędu, czy bym musiał zrestartować komputer, sprawdzę jutro.
Miło by było, jakbyś usprawnił to w systemach Microsoftu. |
________________________
|
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon 14 Maj, 2012 21:55
|
|
|
Właśnie po to wydałem wersję "testową" żeby takich rzeczy uniknąć ;).
Wejdź w cmd i przejdź do folderu gdzie rozpakowałeś i wpisz
java - jar gemfinder.jar
albo
javaw -jar gemfinder.jar
i powiedz co wypluwa |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012 11:11
|
|
|
u mnie windows 7 64 bity nie ma błędu
fps- 665-720
Wrażenia- No cóż, jest to typ gry którego jest niewiele a ja go lubię więc poczekam co będzie dalej z projektem ;) |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012 11:26
|
|
|
Songo, a jaki sprzęt masz?
//edit: Nowy screenshot - menu główne:
//edit #2: Skończyłem menu główne. Teraz też można przełączać profilera, licznik FPS i pełny ekran klawiszami F3, F4 i F11, w tej kolejności.
Dla tych co nie grali - kamień który trzeba znaleźć na każdym poziomie (i zebrać naciskając spację blisko niego):
.
//edit #3: Zostało do zrobienia
- Kongratulejszyn screen
- Więcej poziomów - wbrew temu co niektórzy mówią, trzy mapki nie tworzą skończonej gry.
- Ikonka do paska tytułowego. |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
Flanagan
Preferowany:
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 181 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012 21:28
|
|
|
Laptop firmy lenovo
windows 7 home premium 64 bit
procesor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU M370 @ 2.40 GHz 2.40 GHz
Zainstalowana pamięć ram: 4,00 GB |
|
|
|
Rave
Preferowany:
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 348 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2012 21:42
|
|
|
A karta? Bo jak przy intelowskim gównie masz tyle klatek, no to chyba spokojnie mogę zająć się innymi rzeczami, jak np. poziomy ;). |
________________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world. |
|
|
|
|