Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziennik Misji VX
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009 18:53
Dziennik Misji VX
~ Dziennik Misji VX ~

Krótki opis
Skrypt dodaje okno misji oraz umożliwia przegląd aktualnych, zakończonych lub nieudanych zdań. UWAGA! Użycie skryptu jest dość problematyczne. Zaleca się dokładne przeczytanie instrukcji (patrz skrypt w demie).

Autor skryptu
modern algebra

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko VX

Skrypt
Zamieszczony w demie wraz z dodatkowym skryptem, formatującym paragrafy.

Demo



Screenshot


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.

Dziennik_misji.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 2799 raz(y) 269,08 KB

________________________


 
 
 
Greed 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Tokio
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009 19:41
Skrypt świetny, ale nie współgra z innymi.
Największy problem jest ze skryptem dodającym bestiariusz (oba na raz nie chcą działać)
Drugi problem jest ze skryptem który usuwa opcję savu w menu.
Trochę nad tym pokombinuję ale nie wróżę sobie sukcesów. Tak więc pomocy :cry:
 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009 19:44
Nie działają, bo wszystkie ingerują w menu gry. Wyłącz w nich opcję pokazywania w menu (bestiariusz i misje) i w dziale pomoc wklej swój kod ze scene_menu (lub skrypt, który usuwa zapis - jeżeli go masz), a postaram się tobie przerobić, by wyświetlało wszystko ^^
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009 13:54
Skrypcik super. Dobrze ze z demem, bo faktycznie trudny do ustawienia. Ale na pewno się przyda :-)
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009 14:29
Dzięki ci za te dary :P:P Nie tak na poważnie tego skryptu potrzebowałem :mrgreen: Dzięki jeszcze raz
________________________

 
 
Kable 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 116
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009 14:44
Dzięki za Skrypt Owy właśnie grubo potrzebowałem :D

a i pytano czy w tym Skrypcie też jest podzielone na Questy główne i Questy poboczne? jak tak to jak to zrobić ? bym np. zrobił Questa Głównego który prowadzi fabułę gry?
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 26 Paź, 2009 19:51
A mnie buguje przy próbie wywołania okna dziennika:

Cytat:
Script 'Dziennik' line 667: NoMethodError occurred.
undefined methodn 'list' for nil:NilClass


Nie wywołuję okna przez menu, tylko przez przycisk, więc to, że mam zmienioną strukturę Menu raczej nie powinno mieć znaczenia, prawda ?
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Cyklop 




Nagrody:
UFT3 Winner

Ranga RM:
1 gra

Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: ???
Wysłany: Pon 26 Paź, 2009 21:20
A sprawdzałeś czy chodzi w czystym projekcie? Może ci blokuje jakiś inny skrypt, bo jak dla mnie to dziwne że na 667 pozycji nie ma żadnego zapytania o pustą listę. Chyba że sam coś dodawałeś. Może tez być tak że program nie może stworzyć listy questów, bo żadnego nie ustawiłeś na mapie, na której wciskasz przycisk. Choć to też mało prawdopodobne, bo skrypt wiedzę ze jest tak napisany, że nie wyświetla okna jak nie ma żadnej misji.
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 14:00
Właśnie tak rozmieściłem quest, że najpierw zostanie dodany do listy wyświetlanych, a potem gracz dostaje możliwość otwarcia okna z Dziennikiem, żeby uniknąć próby wyświetlenia pustej listy. Jako takie doświadczenie z językami programowania mam, więc domyślałem się, że to może bugować skrypt, jednak mimo przeciwdziałań skrypt nadal twierdzi, że lista jest pusta. Tak jak radziłeś, sprawdziłem w pustym projekcie i efekt jest taki sam. W kwestii formalnej, do skopiowania był tylko "Quest Journal" i "Paragraph Formatter" :?:

@EDIT

Teraz zauważyłem, że w event, który miał dodać quest do listy nie dałem równoległego procesu, dlatego wyskakiwało, że lista jest pusta, za to teraz jest jeszcze lepszy numer - zmieniłem sposób wykonania eventa na proces równoległy i przy wejściu do danej lokacji wywala błąd:

Cytat:
NoMethodError occurred while running script undefined method '[]' for nil:NilClass


Przy samym dodaniu questu do listy, nawet nie zdążyłem wywołać dziennika... a w samym skrypcie zmieniłem tylko tyle, że nie odpala się dziennika z menu głównego, tylko przez wciśnięcie przycisku...[/quote]
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 17:20
A czy po pobraniu dema w moim projekcie wszystko działa? Nie wiem, co może być przyczyną błędu. U mnie chodzi bez zarzutu, zarówno z przyciskiem jak i bez. Możliwe, że źle zdefiniowałeś skrypt wywołujący misję, np.
Kod:
$game_party.quests[1].reveal_objective (0)

lub przypadkowo usunąłeś część kodu.

Piszesz również o "przeciwdziałaniach", a czy bez nich wszystko działa (zwłaszcza w moim projekcie?!)

Cytat:
W kwestii formalnej, do skopiowania był tylko "Quest Journal" i "Paragraph Formatter" :?:

Tak, tylko te dwa skrypty.
________________________


 
 
 
Ozzma 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Wrz 2009
Posty: 88
Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 17:31
Super skrypcik, dojdzie do mojej kolekcji. Wszystko działa, Buziaczki. Dziękuję :przytul:
________________________
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 18:52
W Twoim demku wszystko działa bez zarzutu. Aby upewnić się, czy dobrze wywołuję misję, skopiowałem skrypt wywołujący z Twojego demka i dalej ten sam błąd. Wydaje mi się, że wina leży po stronie innego skryptu, np. Zmieniony status, który również można znaleźć na forum lub bestiariusz. Choć patrząc na to z logicznego punktu widzenia, to owszem, powinno mieć to wpływ na wywoływanie okna z menu głównego, ale nie za pomocą klawisza... Poza tym błąd teraz ujawnia się nie tylko podczas próby otwarcia okna, ale choćby próby dodania misji do listy :/
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Ozzma 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Wrz 2009
Posty: 88
Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 20:36
A próbowałeś zmienić kolejność skryptu tzn. dać go bliżej main lub dalej od main?
Spróbuj przerzucić go na samą górę swoich dodatkowych skryptów lub na ich sam dół!
Może kolejność jest istotna!?
________________________
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 08:10
No niestety, choć w sumie można było się domyśleć, bo tu raczej nie chodzi o to, że któryś ze skryptów ma większy priorytet, a o to, że prawdopodobnie dwa skrypty używają tej samej zmiennej, przez co dziennik nie uzupełnia listy, przynajmniej ja to tak rozumiem :-/
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
SaE 





Ranga RM:
2 gry

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 14 Paź 2007
Posty: 189
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 14:59
A może masz inną wersję rpg maker'a dlatego nie chodzi. Kiedyś miałam podobny problem z jednym skryptem - w oryginale chodził, a moim projekcie nie. Próbowałam co nie miara coś z tym zrobić i w żaden sposób u mnie nie chciało działać.
________________________
Nie ma śniegu, a na ulicach pełno bałwanów ^^


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene