Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziennik Misji VX
Autor Wiadomość
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 15:44
Z tego, co mi wiadomo, to wersję mam dosyć nową, nie pamiętam, którą, no ale fakt, że nabyta została ze strony Enterbrain'u ok półtora miesiąca temu powinna Ci przybliżyć numer wersji, ja niestety nie pamiętam :)
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 18:50
W takim razie musisz mieć błąd w evencie. Najprawdopodobniej wywołujesz niepoprawnie skrypt. Nie wiem czemu nie zauważyłeś, ale jeżeli nie ma żadnej misji dostępnej, to wybór (komenda) w menu jest zaciemniona (nieaktywna), a przycisk wywołania okna na mapie - nie działa. Nie rozumiem zatem, na co Tobie było tworzenie równoległego eventa... nie ma znaczenia w VX-ie wersja Makera - gdybyś miał inną, nie wszedłbyś do mojego projektu.

Jeżeli jednak jesteś 100% pewny, że nie zrobiłeś błędu - wówczas możesz zawsze podrzucić swój nowy projekt z jedną mapą (tylko z powyższym skryptem) - sprawdzimy, co jest w nim nie tak... zawsze możesz zamieścić plik bez RTP na jakimś uploaderze.
________________________


 
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009 19:33
Wiesz co i tu pojawia się kolejny problem - jeśli usunę bestiariusz i zmieniony status, to w menu faktycznie, bez dodania misji komenda jest przyciemniona, jednak nadal próba dodania powoduje wyskoczenie owego błędu.
Natomiast jeśli chodzi o wywoływanie przyciskiem, to nie ma różnicy - mogę wywołać menu, nawet, jeśli nie ma w nim żadnej misji, co powoduje oczywiście wywołanie pierwszego błędu, natomiast próba dodania misji do listy znów powoduje wywołanie drugiego, z wymienionych przeze mnie w poprzednich postach, błędu.
Mam natomiast nową hipotezę - ponoć niektóre skrypty wymagają wyboru "Nowa gra" po dodaniu, do działania. Do tej pory używałem "kontynuacji", żeby zaoszczędzić sobie oglądania za każdym razem intra do gry. Sprawdzę i napiszę, czy zadziałało :)
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Sro 03 Lut, 2010 12:02
A dało by się go przerobić na xp?? Bo jest i będzie mi potrzebny we wszystkich projektach.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
hero1141 



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 6
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 17:11
Problem
Mam problem. Jestem nowy też w tym i mam błąd pewien.
jak prubuje włączyć ten plik twój Game ( To co się przerabia tam) to wyskakuje że
"Projekt był robiony w starszej wersji makera i może zostać nieodtworzony" i mi sie nie otwiera.
Chyba że skąd mam ten skrypt wziąć?
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 19 Lut, 2010 17:52
Tutaj masz tutorial. Znajdziesz w nim rozwiązanie :arrow: http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2583
________________________


 
 
 
Nevermind 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 14
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:55
Witam. To mój pierwszy post. Mam z tym skryptem problem. Ustawiłem pierwsze zadanie, na samym początku gry. Niestety, po uruchomieniu "Nowej Gry" i wysłuchaniu przemowy głównego bohatera, pojawia mi się błąd. Mianowicie: ????????? ArgumentError ???????? wrong number of arhuments(0 for 1).
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:57
Komunikat powinien dodatkowo zawierać nazwę skryptu, w którym jest błąd i linijkę. Z treści wynika, że program oczekuje jeszcze jednego argumentu, a Ty mu żadnego nie podajesz. Więcej nie wiem, gdyż za mało napisałeś ;-)
________________________


 
 
 
Nevermind 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 14
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010 22:59
Ok postaram się nad tym pokombinować :-P
Edit: Udało się. Opanowałem ten skrypt xD

[ Dodano: Sob 13 Mar, 2010 19:42 ]
Mam kolejny problem, w swojej grze stworzyłem pierwszą misję. Wszystko pięknie, fajnie ale w menu zniknęła mi zakładka "Misje". Co mam zrobić?
Już wiem, jaki jest problem. Ten skrypt nie działa ze skryptem, http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2068 zamieszczonym na tej stronie. Czy da się to jakoś zmienić?
 
 
kamil26p2 



Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 2
  Wysłany: Wto 16 Mar, 2010 20:45
Re: Dziennik Misji VX
Ayene mogła bys podać skrypt na to forum boe u mnie pisze jak chce włączyć edytor to pisze że projekt był robiony w starszej wersji rpigramu i może zostać nieodtworzony....
 
 
Area 




Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 7
Wysłany: Wto 16 Mar, 2010 20:48
kamil26p2, otwórz ten projekt notatnikiem i zmień wersję na swoją.
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 17:50
Mnie też już wszystko działa, trochę go przekombinowałem, ale teraz mam problem natury estetyczno-logicznej :) A mianowicie

Powinno być coś takiego:
Kod:
$game_party.quests[11].reveal_objective (0)


Jednak okienko skryptu jest zbyt wąskie i wychodzi tak:
Kod:
$game_party.quests[11].reveal_objective
(0)


I skrypt wywala błąd...
Więc usunąłem spację pomiędzy "objective" a "(0)" i nawet działa.
Mimo wszystko podejrzewam, że dojdę w końcu do takiej liczby, że ten numer już nie przejdzie (np. 100), czy jest więc zatem sposób, żeby tego uniknąć ? Nie wiem, jakoś bezpiecznie przenieść część skryptu do drugiej linijki, albo jakiś znaj spajający ?
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 17:53
Zrób tak:
Kod:
a=$game_party.quests[11]
a.reveal_objective(0)

Przy wielkich liczbach będzie tak:
Kod:
a=$game_party.quests[11]
b=9999999999
a.reveal_objective(b)

Pozdrawiam :).
 
 
 
Szczurek 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 38
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 18:47
Właśnie zastanawiałem się, czy tak nie zrobić, w sensie - przypisywać wielkim liczbom jakąś zmienną, proste i szprytne :D
________________________
Embrace your dreams... And... whatever happens... protect your honor...
Interesuje Cię moja gra ? Dowiedz się więcej TUTAJ lub na FORUM GRY

 
 
 
Dark lordek 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 8
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010 17:34
Mi wszystko ładnie chodzi tylko mam pewien mały problem. :P Czy jest jakiś prosty sposób na przeliczanie tych ikonek? Obecnie trudno mi obliczać, bo mam tych ikonek conajmniej kilkanaście tysięcy. :oops:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene