Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Bieganie i skradanie
Autor Wiadomość
Inverse 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 11
Wysłany: Czw 21 Sty, 2010 11:22
Bieganie i skradanie
Bardzo prosty skrypt przetłumaczony przezemnie umożliwiający naszej postaci bieganie i skradanie się, modyfikowanie prędkości tych czynności ,a także wykrywanie przez (np. zdarzenia - ludzi/czegokolwiek) czy biegamy w tym momencie, skradamy się czy też idziemy.

Spoiler:

Kod:
#====================================================
# Bieg i Skradanie
# Autor game_guy
# Tłumaczenie : Inverse
# Wersja 1.1
#-------------------------------------------------------------------------------
# Intro:
# Ten skrypt dodaje do twojej gry dwie funkcje w postaci biegania i skradania się.
# Nie ma potrzeby używania go gdy korzystasz  z ABS Blizzarda (opcja tam wbudowana)
#
# Funkcje:
# Umożliwia bieganie i skradanie się
# Pozwala na modyfikację prędkości chodu, skradania się i biegania
# Pozwala na ustawienie przycisków do biegania i skradania.
# Wykrywa skradanie się, chodzenie, bieganie.
#
# Instrukcje:
# Domyślnym klawiszem biegu jest SHIFT. Domyślnym klawiszem skradania jest ALT
# Możesz zmienić je jeśli znasz zasady modułu input
#
# Możesz zmienić prędkość chodzenia, biegania i skradania w ustawieniach na dole
# Możesz także sprawdzić czy gracz biegnie, skrada się czy chodzi używając instrukcji
# warunkowej.
# GameGuy.running?Jeśli tak to wykona działanie dla true w innym wypadku false
# By sprawdzić skradanie użyj :
# GameGuy.sneaking?
# Dla chodzenia użyj :
# GameGuy.walking?
#
# Możesz zablokować bieganie i skradanie się :
# GameGuy.run_on by włączyć bieganie
# GameGuy.run_off by wyłączyć bieganie
# GameGuy.sneak_by włączyć skradanie
# GameGuy.sneak_off by wyłączyć skradanie
# Dzięki temu możesz sprawić by bieganie czy skradanie było zależne od np.
# założonych butów ;P
#
# Zaleca się wyłączenie biegania i skradania w przerywnikach.
# By tego dokonać wystarczy wpisać :
# GameGuy.run_off albo żeby włączyć spowroten GameGuy.run_on i to
# tyle.
#
# Autorzy:
# game_guy ~ twórca skryptu
# RoseSkye ~ pomoc w obmyśleniu skryptu
# Inverse ~ tłumaczenie
#=========================================================
module GameGuy
  #=========================================================
  # Początek konfiguracji
  #=========================================================
  #=========================================================
  # RunButton       = Przycisk używany do biegania. Domyślnie Shift.
  #
  #=========================================================
  RunButton         = Input::SHIFT
  #=========================================================
  # SneakButton     =  Przycisk używany do skradania. Domyślnie ALT.
  #
  #=========================================================
  SneakButton       = Input::ALT
  #=========================================================
  # WalkingSpeed    = Prędkość chodzenia
  #
  #=========================================================
  WalkingSpeed      = 4
  #=========================================================
  # RunningSpeed    = Prędkość biegania
  #
  #=========================================================
  RunningSpeed      = 5
  #=========================================================
  # SneakingSpeed   =Prędkość skradania
  #
  #=========================================================
  SneakingSpeed     = 2
  #=========================================================
  # Koniec konfiguracji
  #=========================================================
  def self.run_on
    $game_system.run_allowed = true
  end
  def self.run_off
    $game_system.run_allowed = false
    $game_player.move_speed = GameGuy::WalkingSpeed
  end
  def self.sneaking?
    if Input.press?(GameGuy::SneakButton) && !Input.press?(GameGuy::RunButton)
      return true
    else
      return false
    end
  end
  def self.running?
    if Input.press?(GameGuy::RunButton)
      return true
    else
      return false
    end
  end
  def self.walking?
    unless Input.press?(GameGuy::RunButton)
      unless Input.press?(GameGuy::SneakButton)
        return true
      else
        return false
      end
    else
      return false
    end
  end
  def self.run_off
    $game_system.run_on = false
  end
  def self.sneak_off
    $game_system.sneak_on = false
  end
  def self.run_on
    $game_system.run_on = true
  end
  def self.sneak_on
    $game_system.sneak_on = true
  end
end
class Game_System
  attr_accessor :run_allowed
  attr_accessor :sneak_on
  attr_accessor :run_on
  alias gg_dash_lat initialize
  def initialize
    @run_allowed = true
    @sneak_on = true
    @run_on = true
    gg_dash_lat
  end
end
class Game_Character
  attr_accessor :move_speed
end
class Scene_Map
  alias gg_dash_update_lat update
  def update
    if $game_system.run_allowed
      if Input.press?(GameGuy::RunButton) &&
          $game_system.run_on
        $game_player.move_speed = GameGuy::RunningSpeed
      elsif Input.press?(GameGuy::SneakButton) &&
          $game_system.sneak_on
        $game_player.move_speed = GameGuy::SneakingSpeed
      else
        $game_player.move_speed = GameGuy::WalkingSpeed
      end
    end
    gg_dash_update_lat
  end
end



Mam nadzieje ,że skrypt się przyda... Pozdrawiam ;-)
________________________

 
 
 
KillYou 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 20:40
Hej, Inverse. Dałoby się przerobić ten skrypt na Vx? Akurat tego cały czas szukam...
________________________
Pozdrawiam, bo nie chcę zawsze pisać powyżej - KillYou
PS Jeżeli nie rozumiesz (pomoc) co jest napisane powyżej, to wrzucę screeny :)
The Elect
Twórca: KillYou
Pomocnicy Pr0mes, Spino333, Janus, Kacperer
============================================================

============================================================
Tekst Podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków:500

Drogi użytkowniku, jeżeli czytasz te napisy to wejdź w moją galerię!
http://www.ultimateam.pl/...p?p=19178#19178

^_^
 
 
alintes 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 41
Skąd: Strzelin
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 08:46
Fajny skrypt, ale go nie użyje, bo mam już skrypt na bieganie i skakanie, a czy dałoby się przerobic ten skrypt żeby było tylko skradanie, bardzo by mi się przydał w mojej grze.Oczywiście kto taki skrypt zrobi, lub coś przerobi będzie w kredytach. :->
________________________
http://footballteam.pl/in...olecil=108205#v
 
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010 10:56
Zastosuj się do instrukcji. Z tego co widzę, wszystko jest tam 'ładnie' wytłumaczone.
Kod:
# Możesz zablokować bieganie i skradanie się :
# GameGuy.run_on by włączyć bieganie
# GameGuy.run_off by wyłączyć bieganie
# GameGuy.sneak_by włączyć skradanie
# GameGuy.sneak_off by wyłączyć skradanie
# Dzięki temu możesz sprawić by bieganie czy skradanie było zależne od np.
# założonych butów ;P
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010 17:21
Może mi ktoś powiedzieć jak mam ustawić w konfiguracji, aby biegać Z, a skradać X.
Pzdr.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
PaKiTos 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 359
Skąd: spytaj innych
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 06:59
Kod:
RunButton = Input::Z
#=========================================================
# SneakButton = Przycisk używany do skradania. Domyślnie ALT.
#
#=========================================================
SneakButton = Input::X

Znajdź se to.

Fajnie nawet to skonfigurowałem, że jak jest zimno, to tracisz HP, a jak biegasz to powoli je zyskujesz...
________________________
po co to kopiujesz? ;d
Spoiler:

Fakty:
1.Widzisz mój podpis
2.Jesteś w internecie
3.Czytasz
4.Siedzisz przy komputerze
5.Jesteś na UltimaForum
6.Twój nick to Gość


kiedys tu bylo fajniej... coz gospoda rma forever
chwala tym ktorzy nadal robia w 2k
 
 
AdalkoX 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 19:36
Witam a gdzie ten skrypt wkleić ? bo ja jeszcze dokładnie nie wiem gdzie wklejać skrypty ;/
 
 
 
Malian 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 29 Maj, 2010 19:42
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=2254
________________________
 
 
 
 
AdalkoX 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 10:49
Dzięki wielkie :)
Naprawde dobry i fajny skrypt mi bardzo się przydał ;p
 
 
 
Kazuki 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Lip, 2010 15:07
Świetny, skrypt. Zero problemów, dobre tłumaczenie.
Naprawdę polecam! :-D
 
 
 
Zeno3939 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Rzeszów.Zen
  Wysłany: Sob 04 Gru, 2010 17:28
Witam czy mogę użyć skryptu do mojej gry ?
 
 
Fafi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Z mamy ;D
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010 14:29
Zeno3939 napisał/a:
Witam czy mogę użyć skryptu do mojej gry ?



Eeee.. Jak myślisz poco go tu wstawił ? Nie musisz się pytać ;->
 
 
Fafi 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Z mamy ;D
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010 14:35
A jeszcze małe pytanko, czy można było to tak przerobić że ma się energie i kończy się ona podczas biegania? :roll:
 
 
4Garbi 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8
Skąd: z wiiem.pl ,z gamer9
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010 14:37
Zna ktoś może podobny skrypt ,tylko z funkcją "zmęczenia"? Tak żeby po pewnej przebiegniętej odległości postać musiała odpocząć (przez jakiś czas chodzić normalnie).
________________________
Super Nintendo Fanboy!
 
 
Pepczak 



Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 15
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010 10:43
Gdzie to trzeba wkleić?
________________________
OTHODZEM NIE LUBIEM!1PAAPA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene