Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 21:17
Nazwy zdarzeń na mapie [XP]
~ Nazwy zdarzeń na mapie [XP] ~
Krótki opis
Skrypt wyświetla nazwy nad zdarzeniami (patrz screen). Jest to przerobiona pod XP wersja skryptu Woratany z VX - TUTAJ
Autor skryptu
Woratana [woratana@hotmail.com]
Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko XP
Skrypt
Spoiler:
Kod:
#===============================================================
# [XP] Unoszące się nazwy zdarzeń
# Skrypt wyświetla na mapie nazwy zdarzeń.
# Skrypt przerobiony z wersji VX na XP by Ayene
#--------------------------------------------------------------
# Autor VX: Woratana [woratana@hotmail.com]
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
#--------------------------------------------------------------
# Umieść skrypt nad Main
#=================================================================
module Ayene
KOLOR_CZCIONKI = Color.new(0,0,127, 255) # Kolor RGB i przezroczystość 0~255
ROZMIAR_CZCIONKI = 16 # Rozmiar czcionki
NAZWA_CZCIONKI = "Arial" # Czcionka (folder Fonts)
KURSYWA = false # Kursywa (true / false)
POGRUBIENIE = false # Pogrubienie (true / false)
end
class Sprite_Character < RPG::Sprite
#=================================================================
# POCZĄTEK KONFIGURACJI
#=================================================================
FLOAT_NAME_SHOW_ALL = false
# Czy chcesz, aby wyświetlały się nazwy wszystkich zdarzeń?
# (true - tak / false - nie)
# Jeżeli wybrano u góry false, nazwę zdarzenia można wyświetlić dopisując [FS]
# w jego edycji...
# np. Statek[FS]
FLOAT_NAME_SHOW_TAG = '[FS]'
# Jeżeli wybrano u góry true, nazwę zdarzenia można ukryć dopisując [FNS]
# w jego edycji...
# np. Statek[FNS]
FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG = '[FNS]'
# Tutaj można ukryć słowa, które mają się nie wyświetlać w nazwie zdarzenia
# np. FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = ['[ny]', '[ss]', 'lol']
# Wówczas w nazwie zdarzenia nie wyświetlą się słowa [ny], [ss] i lol.
FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = []
FLOAT_NAME_X_OFFSET = 10 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w poziomie (+ / -)
FLOAT_NAME_Y_OFFSET = 0 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w pionie (+ / -)
FLOAT_NAME_Z = 198 # Przesunięcie nazwy zdarzenia nad (+) lub pod (-) inne zdarzenia.
#=================================================================
# KONIEC KONFIGURACJI
#=================================================================
alias wora_floatevn_sprcha_dis dispose
alias wora_floatevn_sprcha_upd update
def dispose
if !@charname_box.nil? and @charname_box.is_a?(Sprite)
@charname_box.bitmap.dispose
@charname_box.dispose
end
wora_floatevn_sprcha_dis
end
def update
wora_floatevn_sprcha_upd
if @character.is_a?(Game_Event)
if @charname_box.nil?
if (FLOAT_NAME_SHOW_ALL and !@character.event.name.include?(FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG)) or
(!FLOAT_NAME_SHOW_ALL and @character.event.name.include?(FLOAT_NAME_SHOW_TAG))
@float_charname = @character.event.name.dup
not_show_words = FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS.clone.push FLOAT_NAME_SHOW_TAG,
FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG
not_show_words.each {|w| @float_charname.gsub!(w) {''} }
@charname_box = Sprite.new
@charname_box.z = FLOAT_NAME_Z
bitmap = Bitmap.new(1,1)
nsize = bitmap.text_size(@float_charname)
bitmap.dispose
@charname_box.bitmap = Bitmap.new(nsize.width, nsize.height)
@charname_box.bitmap.font.color = Ayene::KOLOR_CZCIONKI
@charname_box.bitmap.font.size = Ayene::ROZMIAR_CZCIONKI
@charname_box.bitmap.font.name = Ayene::NAZWA_CZCIONKI
@charname_box.bitmap.font.italic = Ayene::KURSYWA
@charname_box.bitmap.font.bold = Ayene::POGRUBIENIE
@charname_box.bitmap.draw_text(0, 0, nsize.width, nsize.height, @float_charname)
else
@charname_box = 0
end
end
if @charname_box.is_a?(Sprite)
# @charname_box.x = self.x + FLOAT_NAME_X_OFFSET
# @charname_box.y = self.y + FLOAT_NAME_Y_OFFSET
@charname_box.x = self.x - (@charname_box.bitmap.width / 2) + FLOAT_NAME_X_OFFSET
@charname_box.y = self.y - self.oy - @charname_box.bitmap.height + FLOAT_NAME_Y_OFFSET
end
end
end
end
class Game_Event < Game_Character
attr_reader :event
end
Demo
niepotrzebne
Screenshot
Spoiler:
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
Skrypt świetny. Na pewno go użyję, ale pokazuje mi błąd w 75 linijce z bitmapą. Nie wiem co grane.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
75. @charname_box.bitmap = Bitmap.new(nsize.width, nsize.height)
A pisze: Failed to craete bitmap
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Bardzo możliwe, że to przez polską wersję, ale nie będe płacił 270 zł za jakiś tam program.
________________________ ...Amelanduil & FireBlade words will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered... ...Amelanduil & FireBlade never gonna die...
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 22:14
Nie wiem, kto ma Tobie przerobić skrypt 'do polaka' skoro większość osób ma program angielski. Nie będę przecież specjalnie instalować polską wersję. Możesz się zastosować do tego, co napisałam post wyżej, to na razie jedyne wyjście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum