Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Nazwy zdarzeń na mapie [XP]
Autor Wiadomość
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sob 30 Sty, 2010 21:17
Nazwy zdarzeń na mapie [XP]
~ Nazwy zdarzeń na mapie [XP] ~

Krótki opis
Skrypt wyświetla nazwy nad zdarzeniami (patrz screen). Jest to przerobiona pod XP wersja skryptu Woratany z VX - TUTAJ

Autor skryptu
Woratana [woratana@hotmail.com]

Tłumaczenie i poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]

Kompatybilność
Tylko XP

Skrypt
Spoiler:

Kod:

#===============================================================
# [XP] Unoszące się nazwy zdarzeń
# Skrypt wyświetla na mapie nazwy zdarzeń.
# Skrypt przerobiony z wersji VX na XP by Ayene
#--------------------------------------------------------------
# Autor VX: Woratana [woratana@hotmail.com]
# Tłumaczenie i poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
#--------------------------------------------------------------
# Umieść skrypt nad Main
#=================================================================
module Ayene   
  KOLOR_CZCIONKI = Color.new(0,0,127, 255)  # Kolor RGB i przezroczystość 0~255
  ROZMIAR_CZCIONKI = 16                     # Rozmiar czcionki
  NAZWA_CZCIONKI = "Arial"                  # Czcionka (folder Fonts)
  KURSYWA = false                           # Kursywa (true / false)
  POGRUBIENIE = false                       # Pogrubienie (true / false)
end

class Sprite_Character < RPG::Sprite
#=================================================================
# POCZĄTEK KONFIGURACJI   
#=================================================================
  FLOAT_NAME_SHOW_ALL = false
  # Czy chcesz, aby wyświetlały się nazwy wszystkich zdarzeń?
  # (true - tak / false - nie)
 
  # Jeżeli wybrano u góry false, nazwę zdarzenia można wyświetlić dopisując [FS]
  # w jego edycji...
  # np. Statek[FS]
  FLOAT_NAME_SHOW_TAG = '[FS]'   
 
  # Jeżeli wybrano u góry true, nazwę zdarzenia można ukryć dopisując [FNS]
  # w jego edycji...
  # np. Statek[FNS]
  FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG = '[FNS]'
 
  # Tutaj można ukryć słowa, które mają się nie wyświetlać w nazwie zdarzenia
  # np. FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = ['[ny]', '[ss]', 'lol']
  # Wówczas w nazwie zdarzenia nie wyświetlą się słowa [ny], [ss] i lol.
  FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS = []
 
  FLOAT_NAME_X_OFFSET = 10 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w poziomie (+ / -)
  FLOAT_NAME_Y_OFFSET = 0 # Przesunięcie nazwy zdarzenia w pionie (+ / -)
  FLOAT_NAME_Z = 198 # Przesunięcie nazwy zdarzenia nad (+) lub pod (-) inne zdarzenia.
#=================================================================
# KONIEC KONFIGURACJI
#=================================================================
  alias wora_floatevn_sprcha_dis dispose
  alias wora_floatevn_sprcha_upd update
 
  def dispose
    if !@charname_box.nil? and @charname_box.is_a?(Sprite)
      @charname_box.bitmap.dispose
      @charname_box.dispose
    end
    wora_floatevn_sprcha_dis
  end
 
  def update
    wora_floatevn_sprcha_upd
    if @character.is_a?(Game_Event)
      if @charname_box.nil?
        if (FLOAT_NAME_SHOW_ALL and !@character.event.name.include?(FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG)) or
        (!FLOAT_NAME_SHOW_ALL and @character.event.name.include?(FLOAT_NAME_SHOW_TAG))
          @float_charname = @character.event.name.dup
          not_show_words = FLOAT_NAME_NOT_SHOW_WORDS.clone.push FLOAT_NAME_SHOW_TAG,
        FLOAT_NAME_NOT_SHOW_TAG
          not_show_words.each {|w| @float_charname.gsub!(w) {''} }         
          @charname_box = Sprite.new         
          @charname_box.z = FLOAT_NAME_Z
          bitmap = Bitmap.new(1,1)
          nsize = bitmap.text_size(@float_charname)
          bitmap.dispose         
          @charname_box.bitmap = Bitmap.new(nsize.width, nsize.height)
          @charname_box.bitmap.font.color = Ayene::KOLOR_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.size = Ayene::ROZMIAR_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.name = Ayene::NAZWA_CZCIONKI
          @charname_box.bitmap.font.italic = Ayene::KURSYWA
          @charname_box.bitmap.font.bold = Ayene::POGRUBIENIE         
          @charname_box.bitmap.draw_text(0, 0, nsize.width, nsize.height, @float_charname)           
        else
          @charname_box = 0
        end       
      end
      if @charname_box.is_a?(Sprite)
      #  @charname_box.x = self.x  + FLOAT_NAME_X_OFFSET
     #   @charname_box.y = self.y  + FLOAT_NAME_Y_OFFSET
       @charname_box.x = self.x  - (@charname_box.bitmap.width / 2) + FLOAT_NAME_X_OFFSET
      @charname_box.y = self.y - self.oy - @charname_box.bitmap.height + FLOAT_NAME_Y_OFFSET
      end
    end
  end
end

class Game_Event < Game_Character
  attr_reader :event
end


Demo
niepotrzebne

Screenshot
Spoiler:


Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.

Piszcie w razie problemów.
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 15:25
Skrypt świetny. Na pewno go użyję, ale pokazuje mi błąd w 75 linijce z bitmapą. Nie wiem co grane.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 16:10
Co dokładnie jest napisane? I podaj linijkę 75 u siebie w skrypcie.
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 16:38
75. @charname_box.bitmap = Bitmap.new(nsize.width, nsize.height)
A pisze: Failed to craete bitmap
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 16:40
A w czystym projekcie Tobie działa?
________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 16:46
W czystym to samo.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 17:36
A spróbuj uruchomić u siebie projekt, który dołączyłam do postu. Domyślam się, że masz polskiego 'mejkera' i to chyba on powoduje błąd.

Nazwy zdarzeń XP.rar
Pobierz DEMO
Pobierz Plik ściągnięto 628 raz(y) 175,38 KB

________________________


 
 
 
Czeliosss 



Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 661
Skąd: Wa-wa
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010 19:10
Bardzo możliwe, że to przez polską wersję, ale nie będe płacił 270 zł za jakiś tam program.
________________________
...Amelanduil & FireBlade words will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade acts will be remembered...
...Amelanduil & FireBlade never gonna die...

Nie pisać, bo nie odpiszę.
 
 
Boniek2000 



Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 12
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 20:00
Błagam o przerobienie skryptu do polaka!
________________________
^ ^
| \
< \
| \
| \__________
| |
| ______ _ \
| | | | /| \
< | < |
< | < |
<____| <___|
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010 22:14
Nie wiem, kto ma Tobie przerobić skrypt 'do polaka' skoro większość osób ma program angielski. Nie będę przecież specjalnie instalować polską wersję. Możesz się zastosować do tego, co napisałam post wyżej, to na razie jedyne wyjście.
________________________


 
 
 
RtaMag2 




Preferowany:
RPG Maker XP

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Piechy
Wysłany: Pią 05 Mar, 2010 21:31
A mi wpożo włancza się gra itd ale napisów niema -_-
________________________

 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Wto 09 Mar, 2010 18:25
Co zrobić, żeby po ustawieniu przezroczystości bohatera na 0, napis także znikał? o_o
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 13:48
Adekwatnie do wersji VX :arrow: http://www.ultimateam.pl/...p?p=18013#18013
Jest przy tym trochę pracy.
________________________


 
 
 
Yoroiookami 

Omnomnomnom



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 751
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010 17:16
O f*ck..wygląda na skomplikowane. XD
Tak czy inaczej dzięki za pomoc, pospamuję jeszcze w tamtym wątku.
 
 
krychu18 




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010 18:32
szkoda tylko , że mi jak usunę zdarzenie to nadal jest nazwa zdarzenia.
da się coś z tym zrobić?
________________________
nigdy nie jest tak źle by nie mogło być gorzej.

Prośba :
http://www.ultimateam.pl/...p?p=25356#25356
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene