Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Nie 22 Sie, 2010 08:46
Pytanie
Autor Wiadomość
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 18:30
Pytanie
Mam kilka pytań co do skryptów RMVX:

- Jakim wywoływaczem można od razu wyłączyć grę chodzi o skrypt. :-)
- Jak zrobić opcję restart w menu. :-)
 
 
chRobal 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 150
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 19:39
1 :arrow: Czerwony krzyżyk
________________________

 
 
Colombos 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 49
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 19:53
W XP jest to $scene = nil.
 
 
Killerczyc 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 199
Skąd: (Brak info.)
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 22:19
Ta Colombos masz racje wywołąłem skrypt i działczy... :P
A i dla nowicjuszy: Bez kropki na końcu
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Nie 15 Sie, 2010 11:33
Killerczyc, ja nie początkujący mam już 2 lata doświadczenia. :-)
Colombos, dzięki. :-) Ale znalazłem to wcześniej. xD Tak samo jest w VX. :-)
Restart nauczyłem się robić. Teraz coś nowego. :-)

Jest tak:

Warunek :arrow: Kawałek skryptu, który sprawdza czy mamy wymagany plik w naszym folderze z grą. Tak, aby zrobić zdarzenie. :-)

I coś łatwiejszego: wywoływacz, który teleportuje nas do jakiejś mapy chodzi o skrypt. :-)
 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 13:03
Cytat:
Warunek :arrow: Kawałek skryptu, który sprawdza czy mamy wymagany plik w naszym folderze z grą. Tak, aby zrobić zdarzenie. :-)

Nie rozumiem. Po co? Na co?

Cytat:
I coś łatwiejszego: wywoływacz, który teleportuje nas do jakiejś mapy chodzi o skrypt. :-)

Kod:
$game_map.setup(map_id)
$game_player.moveto(x, y)

gdzie map_id - to ID mapy
x i y - to współrzędne na mapie
________________________


 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 18:20
Ayene, dzięki. :-) Chodzi mi o to, ponieważ robię Title na mapie i chciałbym zrobić "Continue". Próbowałem przełącznikami a się nie da... :-| co poradzi :?:
 
 
Colombos 



Preferowany:
RPG Maker XP

Ranga RM:
3 gry

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 49
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 09:48
Sprawdzanie pliku (jeżeli chodzi Ci o plik z savem i dostępność tej opcji) można zrobić w bardzo łatwy sposób. Nie wiem jak to jest w VX, ale w XP do zmiennej można przypisać wartość Save Count (w zakładce Other na samym dole). Potem warunek, czy ta zmienna jest większa lub równa 1 i wywoływanie Scene_Load.
 
 
Sabikku 




Nagrody:
UF i UFT2 Winner

Ranga RM:
4 gry

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 428
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 18:29
Warunek, 'script', kod:
Kod:
(Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0)

Zrobiłbym to z FileInfo, ale tak jak powyżej jest standardowo przy Scene_Menu.
 
 
 
CreeperCrisis 



Preferowany:
RPG Maker VXAce

Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 395
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010 20:15
Sabikku, hura :!: :!: :!: Dziękuję :!: :!: :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene