Zamknięty przez: Ayene Nie 22 Sie, 2010 08:46 |
Pytanie |
Autor |
Wiadomość |
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 18:30
|
|
Pytanie
|
Mam kilka pytań co do skryptów RMVX:
- Jakim wywoływaczem można od razu wyłączyć grę chodzi o skrypt.
- Jak zrobić opcję restart w menu. |
|
|
|
chRobal
Preferowany:
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 150 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 19:39
|
|
|
1 Czerwony krzyżyk |
________________________
|
|
|
|
Colombos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 49
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 19:53
|
|
|
W XP jest to $scene = nil. |
|
|
|
Killerczyc
Preferowany:
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 199 Skąd: (Brak info.)
|
Wysłany: Sob 14 Sie, 2010 22:19
|
|
|
Ta Colombos masz racje wywołąłem skrypt i działczy... :P
A i dla nowicjuszy: Bez kropki na końcu |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Nie 15 Sie, 2010 11:33
|
|
|
Killerczyc, ja nie początkujący mam już 2 lata doświadczenia.
Colombos, dzięki. Ale znalazłem to wcześniej. xD Tak samo jest w VX.
Restart nauczyłem się robić. Teraz coś nowego.
Jest tak:
Warunek Kawałek skryptu, który sprawdza czy mamy wymagany plik w naszym folderze z grą. Tak, aby zrobić zdarzenie.
I coś łatwiejszego: wywoływacz, który teleportuje nas do jakiejś mapy chodzi o skrypt. |
|
|
|
Ayene
Ranga RM:
Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 13:03
|
|
|
Cytat: | Warunek Kawałek skryptu, który sprawdza czy mamy wymagany plik w naszym folderze z grą. Tak, aby zrobić zdarzenie. |
Nie rozumiem. Po co? Na co?
Cytat: | I coś łatwiejszego: wywoływacz, który teleportuje nas do jakiejś mapy chodzi o skrypt. |
Kod: | $game_map.setup(map_id)
$game_player.moveto(x, y) |
gdzie map_id - to ID mapy
x i y - to współrzędne na mapie |
________________________
|
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sro 18 Sie, 2010 18:20
|
|
|
Ayene, dzięki. Chodzi mi o to, ponieważ robię Title na mapie i chciałbym zrobić "Continue". Próbowałem przełącznikami a się nie da... co poradzi |
|
|
|
Colombos
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 49
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 09:48
|
|
|
Sprawdzanie pliku (jeżeli chodzi Ci o plik z savem i dostępność tej opcji) można zrobić w bardzo łatwy sposób. Nie wiem jak to jest w VX, ale w XP do zmiennej można przypisać wartość Save Count (w zakładce Other na samym dole). Potem warunek, czy ta zmienna jest większa lub równa 1 i wywoływanie Scene_Load. |
|
|
|
Sabikku
Nagrody:
Ranga RM:
Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010 18:29
|
|
|
Warunek, 'script', kod:
Kod: | (Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0) |
Zrobiłbym to z FileInfo, ale tak jak powyżej jest standardowo przy Scene_Menu. |
|
|
|
CreeperCrisis
Preferowany:
Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 395
|
Wysłany: Sob 21 Sie, 2010 20:15
|
|
|
Sabikku, hura Dziękuję |
|
|
|
|