Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nhadala
Czw 19 Lip, 2012 10:06
Jaki RPG Maker Lepszy

Który RPG Maker lepszy?
VX
50%
 50%  [ 4 ]
XP
50%
 50%  [ 4 ]
Głosowań: 8
Wszystkich Głosów: 8

Autor Wiadomość
Drawestien 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 127
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 17:56
Jaki RPG Maker Lepszy
Vx czy Xp? Zamierzam kupić Xp ale czy opłaca się?Może Vx jest lepszy?Czekam na odpowiedzi.(jeśli ktoś napisie że np.Xp to proszę o uzasadnienie w czym jest lepszy)
 
 
Rubicante 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
2 gry

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 63
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 18:30
Zależy od tego, jakiego typu gry chcesz robić. Na typowego Rpga moim zdaniem VX jest najlepszy.
________________________
Umieszczam link do oficjalnego Bloga Zwiczych Opowieści: http://zwiodimus.webnode.com/
Ściągnij wszystkie wydane przezemnie gry. Zwicza paczka, zawiera wszystkie gry z serii Zwicze Opowieści i nie tylko: https://docs.google.com/open?id=0B4N6KsFzHdTlLVB3QlUybDV5RTQ (Waga 330 mb)
 
 
Itaki 




Preferowany:
RPG Maker VX

Ranga RM:
1 gra

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 278
Skąd: z Arvorii.
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 18:39
Dla mnie XP :).
________________________
Proponuje:

http://r9.fodey.com/2141/...37ef9c849.0.gif
http://grawbank.tk/959/dajcie_na_piwo
http://grawbank.tk/797/daj_dla_biedacka_ < tu musisz wcisnąć!



SIEMANO Gość
 
 
 
Piotro888 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 18:43
To zmień preferowany. Ja osobiście wolałbym XP, gdyż jest tam więcej tilestów i charsów, ale korzystam z VX
________________________
WygrajGry.pl
http://wygrajgry.pl/ref/228569
Zgarniaj oryginalne gry komputerowe za darmo!
Weź udział w konkursie i wygrywaj najnowsze gry takie jak:

Cytat:
- Far Cry 3
- Assassin's Creed 3
- Call of Duty: Black Ops 2
- Medal of Honor: Warfighter
- Need for Speed: Most Wanted

I wiele innych!

Dołącz już teraz!

http://wygrajgry.pl/ref/228569
 
 
 
Prometherion 




Preferowany:
RPG Maker XP

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 30
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 18:58
Rubicante dobrze mówi. Jeżeli chcesz robić gry pokroju pierwszych Finalów, Dragon Questów, typowych, bardzo prostych jRPG-ów wybór jest jeden VX. Natomiast gdy chcesz zrobić już gierkę ala' Chrono Trigger, Golden Sun, Suikoden, czy mój ukochany Secret Of Evermore wybór pada jednoznacznie na XP. Większa rozdzielczość, o niebo więcej możliwości jeśli chodzi o zasoby, warstwy!!!, i inne cechy aby zrobić bardziej wymagającą grę. Jednak minusem największym XP jest jego wydajność. Aby robić duże lokacje z masą eventów warunkiem jest mocny komp, również odbiorcy owych gier powinni mieć taki.

XP to potęga!

Spoiler:

PS: Chociaż teraz sam robię grę w VX. Jednak będzie ona krótka, raptem 2-3 godziny. Dłuższych i tak zaawansowanych gier nie zamierzam w nim robić więcej. Jest to strasznie męczące. Te kombinowanie z lokacjami jak "koń pod górę" mnie wykończy :-)

 
 
Rave 




Preferowany:
RPG Maker 2003

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 348
Skąd: /dev/null
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 19:15
A ja tam powiem, że 2k3. Dla niektórych może się on wydawać brzydki i w ogóle, ale "brzydkość" RM2k3 jest spowodowana jego RTP i ogólnie brzydotą zasobów z neta (a przynajmniej większości) nie zaś limitem 256 kolorów/na grafikę. Ewentualnym innym czynnikiem niezależnym od twórcy (choć tu też Cherry zrobił patcha) jest rozdziałka 320x240 ale to większości ludzi grających w jrpg przeszkadzać nie będzie.

Wróćmy jednak do ograniczenia 256 kolorów/grafikę (dla przykładu niech to będzie chipset - odpowiednik tilesetu z XP).

No cóż... Można tak:

...albo tak:

Już pomińmy tematykę obu chipów (pierwszy średniowiecze, drugi futurystyczny), zobacz na samą jakość ich wykonania. Niestety 2k3 ma, skoro już jesteśmy przy chipsetach, podobne ograniczenie do tego z VX, chociaż tu mamy ograniczoną ilość elementów (tilesów, kwadratów) na chipset a w grze możemy ich mieć nieskończenie wiele, choć tylko 1 na mapę (pomyśl o chipsetach jak o tilesetach z XP z ograniczeniem ilości kwadratów i dodatkowo wbudowanymi autotilesami).

Gry z 2k3 znane są również ze wspaniałej szybkości działania względem gier z XP czy VX. I mimo upływu czasu trzymają się świetnie - dość łatwo po ustawieniu trybu zgodności dla RPG_RT.exe (coś jak game.exe z XP/VX) i Harmony.dll (biblioteka odpowiedzialna za dźwięk) na Win98 je odpalić nawet na Win7, co nie zawsze się udaje w wypadku gier z RMXP (VX radzi sobie pod tym względem lepiej).

Dodatkowo jako bonus można dorzucić zgodność z Wine, czyli "emulatorem" (tak naprawdę implementacją API) Windowsa dla Linuksa (co nie działa w wypadku gier zaszyfrowanych z XP lub VX), choć tu trzeba uważać jakich dodatków do RPG_RT używasz. Np. PowerMode lepiej zastąpić BetterAEP+Audieremony o ile nie korzystasz z bardziej zaawansowanych funkcji PM2k3 niż własny titlescreen i więcej formatów muzycznych, gdyż taka gra uruchomiona pod Wine nie ma dźwięku.

Z ograniczeń można wspomnieć brak Ruby, ale na zdarzeniach zrobisz praktycznie wszystko. No i dwie warstwy na mapę, ale tu można użyć warstwy zdarzeń jako trzeciej warstwy, gdyż w przeciwieństwie do RMXP czy nawet VX (mimo przyspieszenia) nadmiar zdarzeń RM2k3 nie boli.
________________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności.
Używasz Windowsa 8? Jesteś łosiem.
Gość is the most intelligent person in the world.
 
 
 
krakoman 




Preferowany:
RPG Maker VX

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 50
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 20:41
Dla mnie VX. A z tąd możesz pobrać za darmo obie wersje:

VX: ...
XP: ...
(Po Polsku)
________________________



Gość,do roboty,a nie opisy czytać!
Ostatnio zmieniony przez Lartarin Pią 25 Mar, 2011 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
CrasheR 




Pomógł: 123 razy
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 609
Skąd: Nibelheim
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 20:48
krakoman, Wiesz, że to jest pirat, a tego nie wolno dodawać na forum w żaden sposób. (linki,pliki,itp.)
________________________



 
 
 
Squall 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 107
Skąd: Ogród Balamb :P
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 21:33
Było już kilka tematów o tym.

Ja zagłosowałem na VX a dlaczego? Hmm...jest dużo powodów ale nie będę przekonywał nikogo na siłę bo już dawno zauważyłem że VX jest bardzo krytykowany, że ograniczenia...że ułatwienia...ale z ograniczeniami można sobie poradzić tylko trzeba mieć wyobraźnię :-)
A co do ułatwień to idziemy do przodu prawda? Nie cofamy się...trzeba życie sobie ułatwiać.

Cytat:
XP to potęga!


No co ty widziałeś animację postaci? :-P (Zresztą wygląd to nie wszystko) Ogólnie xp moim zdaniem jest gorszy - trudniejszy. (Chociaż na nim kiedyś tworzyłem) Jest taki hmm...dziwny?
W 2k3 nie tworzyłem więc się nie wypowiem.
________________________

 
 
Lartarin 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 20 Wrz 2007
Posty: 233
Skąd: Ergard
Wysłany: Pią 25 Mar, 2011 21:40
Mam mieszane uczucia między XPekiem a VXem... Aktualnie tworzę grę w tym drugim, jednak XPekowi nie można odmówić wielkości... Bardziej wydajny jest moim zdaniem VX, a XP ma więcej możliwości... ^^. Tak więc, po pół punktu ^@^. Kwestia gustu.
________________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene