Ogłoszenie 

Uwaga! To forum jest w trybie offline.
Wszelką pomoc uzyskasz pod adresem
forum.ultimateam.pl


Administracja Forum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Ayene
Pią 08 Kwi, 2011 21:10
Większe Ikonki
Autor Wiadomość
patrick451 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 46
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011 20:52
Większe Ikonki
Witajcie, mianowicie przed chwilą pomyślałem jakby było fajnie gdyby mógł mieć w grze większe ikony zamiast 24x24 na 32x32 Jeżeli piszę w złym dziale proszę o przeniesienie.
Za pomoc THX ;>
________________________
<b>Nie mam pojęcia co zrobić</b>
 
 
Angius 

Nie wkurzać



Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1276
Skąd: wROCK
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 19:18
Tego się chyba na skryptach zrobić nie da, bo cała baza, cały silnik gry jest dostosowany pod 24x24. Chyba, że napiszesz własnego makera VP, czy XX, wtedy będziesz mógł zaimplementować tam większe ikonki :)
________________________
"Na trolla pewne są tylko dwie pewne metody, jedna samopowtarzalna i druga, wymagająca przeładowania ręcznego."


 
 
Ayene 




Ranga RM:
4 gry

Pomogła: 232 razy
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 2424
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 20:51
Da radę zwiększyć ikony, wiązałoby się to jednak z wieloma korektami skryptów. Na początek trzeba by było zwiększyć odstępy między wierszami z domyślnego 24 na 32. W tym celu należy wejść do skryptu 'Window_Base' i wpisać wartość 32 w linijce:
Kod:
WLH = 24

Po uruchomieniu gry pierwsze co rzuca się w oczy to to, że poszczególne okna nie przylegają, tylko nachodzą na siebie. No i właśnie to byłby największy problem, żeby teraz wszystkie okna odpowiednio porozmieszczać. Nie tyle trudne, ile czasochłonne.

Żeby można było wstawić 32 pikselowe ikony należałoby zamienić linijkę:
Kod:
rect = Rect.new(icon_index % 16 * 24, icon_index / 16 * 24, 24, 24)

najlepiej na:
Kod:
rect = Rect.new(icon_index % 16 * WLH, icon_index / 16 * WLH, WLH, WLH)

Następnie wystarczy skleić sobie nowego IconSeta z większymi ikonami po 16 w rzędzie i kolumnie.
Oczywiście sam program podczas wyboru tej ikony w bazie danych nie dopasuje on całego IconSeta, więc przyporządkowanie konkretnej ikony będzie niełatwe.

Istnieje również inne rozwiązanie. Poprzez całkowitą zmianę definicji 'draw_icon' można ustawić, aby ikony wczytywały się osobno (jak w XP), np. umieszczając w folderze Pictures ikonę "Potion" (nazwa ta sama, co nazwa przedmiotu) wyświetlałoby tę ikonę przy przedmiocie.

Ale czy warto?
________________________


 
 
 
patrick451 




Preferowany:
RPG Maker VX

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 46
Skąd: Poznan
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011 21:10
No, naprawdę dzięki jednak będe musiał poważnie się zastanowić co do tych rozmiarów, ale wydaje mi się że prościej będzie gdy po prostu zamienie z 32x32 na mniejsze...
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
________________________
<b>Nie mam pojęcia co zrobić</b>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template Klam by Ayene